ik snap er niks meer van.

hallo dames

ik vind het allemaal heel raar om te lezen dat jullie een groei echo en liging? echo krijgen.

mijn laatste echo was de 20 weken echo en meer krijg ik er niet.
ik heb hier nog nooit gehoord van een groei echo!
wel apart eigenlijk
wat vinden jullie daarvan dan? het maakt mij wel een beetje onzeker eigenlijk, want jullie weten veel meer over jullie kleine dan dat ik weet tot het moment.

toch maar eens over hebben met de vk.
dinsdag moet ik daar weer heen.

groetjes

Hey,
Hier in belgie krijg je zowiezo 3echo's, 1 in elk trimester, ik krijg er nog 1extra omdat mijn eerdere bevalingen niet echt gemakkelijk waren en de gyn wil kijken hoe groot dit kindje nu is!
Een groeiecho is niet standaard hoor, al vind ik dat er hier op het forum er veel zijn die extra echo's krijgen, ik heb dat eerder ook nooit gehad.
Toen ik zwanger was van de oudste zat er nog niet eens een 20wk echo in het pakket, dat is pas sinds een jaar of 3!
Je hoeft je er echt niet onzeker door te voelen hoor, het geeft alleen maar aan dat alles goed gaat bij je en je geen extra controle's nodig hebt!!
Ik zal deze echo ook zelf moeten betalen denk ik, al kost dat hier maar 25euro, voor d ligging is een echo bij mij niet nodig, want de kleine ligt goed!
Liefs MJ

Ik snapje ik heb ook geen extra echo's gehad..
Ik heb bij me vk er naar gevraagd en die geven ze alleen als ze het niet vertrouwen wel gaf ze aan dat de regering bezig is om het standaard te maken..

Maar tot nu toe doen ze deze echo's puur als ze het niet helemaal vertrouwens qua ligging of groei

Ik krijg ook geen groei- of liggingsecho. Maar heb een beetje rondgezocht op internet en ben erachter gekomen dat sommige vk-praktijken het standaard wel doen, de meeste niet, en als ze iets niet vertrouwen ofzo je het dan in het ziekenhuis krijgt.

Had ook graag nog een keertje gekeken hoe de kleine man er nu bij ligt en uitziet, maar ja, aan de andere kant, ze denken blijkbaar dat alles prima is, dus krijg ik er geen, ook een lekker idee toch? Ook goed. Gewoon nog even een paar weekjes wachten. Die weekjes duren alleen zo lang.

Als je vk goed kan voelen hoe het kindje ligt is een liggings echo niet nodig...
die krijg ik ook niet...
Groeiecho's ook niet... heb wel extra echo's gehad, maar dat was om andere redenen...

een ongeluk en mijn beeb niet meer voelen...

geen zorgen over maken.. het is niet standaart

Ik kreeg aan het begin van deze zwangerschap te horen dat er nu standaard rond de 35 wk een groei/ liggings echo wordt gemaakt! Maar dat zal inderdaad waarschijnlijk nog niet landelijk zijn ingevoerd!! Ze gaan je steeds beter controleren, en een extra echo is toch nooit verkeerd! hahaha.

Groetjes Anne

Hoi hoi!

Ik heb wel verschillende groeiecho's gehad.
Dit had te maken met het feit dat meneertje al sinds 16 weken constant 2 a 3 weken voor loopt met groei en gewicht.
Op deze echo's werd dat ook steeds bevestigd, en was te zien dat ik een navelstreng geproduceerd heb zo dik als een rioolbuis! hahaha
Ik zou heel graag thuis willen bevallen, maar met zo'n joekel willen ze dat even afwachten.

Niks om je dus zorgen om te maken, ik had ze ook liever niet dan wel gehad, dan hoef ik ook niet steeds in spanning te zitten...
Het is ook zo dat naarmate de zwangerschap vordert, de metingen steeds onbetrouwbaarder worden.

Over 2 weken krijg ik de laatste, ben dan 37 weken en dan zullen we horen wat we gaan doen.

Fijn weekend!

Ik heb ook al 2 groeiecho's gehad. Ik heb deze gekregen omdat onze kleine niet goed groeide, dus puur om medische redenen. Daarnaast krijg ik ook een liggingsecho. Dit is inderdaad standaard bij de verloskundige pratijk waar ik kom. Deze echo krijg ik ondanks dat al duidelijk is dat de kleine met het hoofd naar beneden ligt.

Terug
Bovenaan