IK STA IN DE VIVA!!!

Hoi Evelien,

Gister bij het boodschappen doen heb ik het artikel staan te lezen!
Het zijn mooie foto's. Heb je daar zelf ook nog mooie afdrukken van gekregen?
En je verhaal.... tja, wat moeilijk voor te stellen is dat. Vooral omdat Ray zo weer terug zou gaan. Ik weet dat dat bij jullie werk hoort (ooit verkering gehad met een beroepsmilitair, dus ik ken het 'wereldje' een beetje), maar ik kan me voorstellen dat je tegen hem zou willen zeggen: "Weet je wel wat je mij aandoet? En weet je wel wat je allemaal achterlaat?"

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Ik denk dat heel veel mensen dat denken wat je zegt. Mijn vriend weet echt wel wat hij allemaal achterlaat en vind het ook erg dat ik het er moeilijk mee heb, maar het is ergens heel dubbel. Hij zit vanaf de middelbare school bij defensie en het is zijn leven en hobby. Hij is zijn baan, en ik ben nou eenmaal op hem gevallen hoe hij is...
Hij had het ook zwaar toen hij daar aan ons dacht, maar als hij niet op uitzending zou kunnen zou hij ongelukkig zijn, dat is nou eenmaal waar je in nederland naar toe werkt... Tuurlijk heb ik liever niet dat hij gaat, maar ja het moet, en ik ben ook hartstikke trots op hem.
Ik kan het niet goed uitleggen het is voor buitenstaanders misschien moeilijk te begrijpen, ik zou hem er iig nooit voor verlaten. Hij heeft me btw wel gevraagd hoe ik het zou vinden als hij naar de commando's zou gaan, maar daar heb ik een stokje voor gestoken, dan is hij nog meer weg, en kan hij ook zo weggeroepen worden, dat is een hele veeleisende zware baan, al doet hij nu al bijna tzelfde..

Ik probeer iig nog niet teveel aan volgend jaar te denken, want dat schiet de stress er alweer in...

Evelien

PS als het goed is krijg ik inderdaad een afdruk van de foto ja! Die zal deze week wel komen...

Hoi Evelien,

Ik hoop niet dat je het gevoel had dat je je moest 'verdedigen' na mijn reactie, want dat was juist helemaal niet de bedoeling.
Ik snap dat het bij Ray en dus bij jullie leven hoort, maar tegelijkertijd kan ik me ook zo goed voorstellen dat je hem liever thuis hebt.

En dat je een stokje voor 'de comando's' hebt gestoken kan ik me helemaal voorstellen want dat lijkt me echt een enorme inpact op je leven.

Groetjes, Karin

PS: Zou jij zelf ooit nog uitgezonden willen worden? Als Birgit groter is?

Hoi Karin,

Ik merk dat ik vaak mezelf ga lopen verdedigen, niet dat ik nu het gevoel had dat dat moest hoor. Er zijn gewoon ook veel mensen die het niet snappen, of denken dat militairen op de kazerne de hele dag vechten en met een wapen lopen...
Tuurlijk zou ik willen dat hij soms wat meer thuis zou zijn, maar stiekum vind ik het af en toe ook lekker dat hij een weekje weg moet... begrijp t niet verkeerd hoor, maar we zijn vanaf t begin gewend elkaar alleen in het weekend te zien, nu is dat al vaker gelukkig maar als we bijv in de vakantie 2 weken samen zijn is het wel weer even genoeg soms :) Want als hij dan na een week of langer weer thuis komt is het weer gezellig en heb je wat om over te praten!

Ik zat in afghanistan toen ik erachter kwam dat ik zwanger was :-S Nu hoef je als vrouw met kinderen van 0-4(of5) zowizo niet op uitzending, gelukkig, ik zou niet zonder Birgit kunnen. Ik heb nu ook een functie dat ik niet meer op oefening hoef enzo dat wil ik ook niet meer. Ik kijk hoelang dit gaat en anders zoek ik een andere baan. 2 ouders militair is niet echt ideaal, ik wil er gewoon voor Birgit zijn.

Hoi Evelien,

Nou het heeft ff geduurd, maar gisteren in de Hoogvliet je verhaal gelezen. Ik kreeg wel een brok in mijn keel hoor.... (nu ben ik toch wat gevoeliger dan vroeger..:))
Meid, je doet het hartstikke goed en ik vind het heel knap dat jullie gezin er toch heel sterk onder blijven!!!

Liefs Ilone

Lieve Evelien,

Wat een ontzettend mooi verhaal ene cht heel mooie foto's. Het lijkt me een erg moeilijke situatie waar je in zit maar wel super dat Ray bij de bevalling was. Het lijkt me zoiezo moeilijk om lange periode zonder mijn man te zijn maar bij hem komt het aspect van gevaar er ook nog bij. Dat maakt het extra moeilijk. Ontzettend knap dat je er zo goed mee om gaat. Ik moet wel zeggen dat ik twee ouders op uitzending inderdaad een beetje veel zou vinden want dan loop je samen risico en dat kun je je kind niet aan doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

liefs

Linda

Hoi Evelien,

Mooi verhaal! En een onwijs mooie foto! Ik dacht alleen dat je samen met Birgit op de foto ging? Wel heftig hoor dat Ray meteen weg moest. Zou ik echt niet kunnen, knap van jullie allebei.

liefs Maris

Terug
Bovenaan