ik thuis, hij in de club

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ben momenteel 15 weken zwanger en ik heb een man die van opstap gaan houdt. Niet dat ik dat erg vind, ik zat vroeger elk weekend in de club. </p><p>Ik vind het alleen zo'n raar gevoel dat ik nu alleen thuis zit met mijn zwangere buik en hij in de club staat. Hij gaat dan ook naar clubs die 1,5 uur rijden zijn, dus hij slaapt dan vaak ook die stad. </p><p>Ik heb al aangegeven dat ik dat niet fijn vind, wat als er iets gebeurd 's nachts? En hij zit dronken 1,5 uur van mij af? Voelt gewoon niet fijn. Ook al heb ik aangegeven dat ik dit dus niet prettig vind, toch gaat hij. </p><p>Ik krijg daardoor het gevoel dat hij geen rekening houdt met mijn gevoelens en hij de mening van zijn vrienden belangrijker vindt dan mij in principe. Wat hun vinden mij een 'bitch' omdat ik zei dat ik het fijn zou vinden als hij op zijn minst nuchter blijft zodat als er iets is, dat hij naar huis kan komen en mij kan helpen. Hij durft geen nee tegen zijn vrienden te zeggen. En hij wilt eigenlijk ook gewoon gaan, dus het is een mix van die twee. </p><p>Ik word hier ontzettend verdrietig en moedeloos van (hallo, zwangerschapshormonen) zit al de hele dag te huilen en ben mega vermoeid omdat ik gisteren op hem heb zitten wachten 's nachts tot hij thuis kwam, maar hij kwam 1:45 uur te laat en zijn telefoon was leeg, dus ik kon hem niet bereiken. Ik in de stress natuurlijk. Wat als er iets gebeurd is enz? </p><p> </p><p>De kern van het 'probleem' is dat ik aangeef iets niet fijn te vinden, en hij gaat gewoon, zonder rekening te houden met mij. We hebben hier al eindeloze lange gesprekken over gevoerd, maar toch blijft hij dit doen.</p><p>Wat moet ik doen?????? Ik ben ten einde raad...... </p>

Hoii, wat een vervelende situatie! Ging hij voor je zwangerschap ook zo vaak uit en hebben jullie het hier over gehad voordat jullie zwanger raakte? Misschien is het belangrijk om te vragen waarom hij zo graag uit wil gaan. Is hij bang dat het niet meer kan nadat de baby geboren is? Hoe ziet hij het uberhaupt voor zich als de baby er is? Hopelijk realiseert hij zich snel dat zijn vrouw en ongeboren baby belangrijker zijn dat zijn vrienden. Succes en hou je sterk! 

Ik vind het best lastig hier advies over te geven, ik kan me namelijk in het standpunt van jullie allebei wel enigzins vinden. Naar de club gaan en tijd doorbrengen met vrienden is iets wat je vriend erg graag doet. En natuurlijk bestaat er een kans dat er iets gebeurt, maar als je zwangerschap voorspoedig verloopt is er waarschijnlijk niks aan de hand. Waarom zou je vriend dan niet af en toe nog lekker kunnen genieten?
Ik ben zelf nu 40 weken zwanger en mijn partner is nog regelmatig naar feesten geweest en ook nog een weekend weg met vrienden. Zodra de baby geboren is kunnen dat soort dingen een stuk minder dus ik gunde het hem ook om nog te genieten. Pas de laatste twee weken gaat hij nog wel naar dingen toe maar zorgt hij wel dat hij nuchter blijft. 

Ik heb wel af en toe gehad dat hij wel erg vaak 's avonds de deur uit was (vrienden, sport, werk gerelateerde dingen in de avond) en dat ik me eenzaam begon te voelen. Of dat de hormonen opspeelden en ik gewoon even niet lekker in mijn vel zat en hem nodig had. Dat snapte hij en daarom is hij toen wat vaker thuis gebleven. 
Misschien kun je het dus wel met je vriend hebben over de frequentie waarmee hij weggaat? 

als ie maa niet vreemd gaat denk ik dan, als ie van je houd en rekening wil houden met de baby doet ie dat gewoon lijkt mij...
gelukkig is de mijne heel erg betrokken maar die mag echt niet zomaar na de club en ook niet alleen meer (ook doordat ik dingen heb meegemaakt met hem) maar dat respecteerd hij we gaan gezellig samen en anders niet. en dat voelt wel fijn

Dat was ook mijn eerste gedachte.. Als ie maar niet vreemd gaat?!

Naar mijn persoonlijke mening zou ik in zo'n situatie gewoon heel erg onzeker worden en me dat soort dingen gaan afvragen.
Waarom moet het allemaal zoals hij het wilt maar kan hij niet denken aan jou gevoelens?

Ik zou in ieder geval even goed met hem om de tafel gaan zitten en inderdaad eens gaan praten over waarom hij perse uit wilt en dan ook nog eens 1,5 uur verder op. En hoe hij dan denkt dat het moet gaan zodra die kleine er is!

Dat mensen denken dat je geen sociaal leven meer kan hebben zodra die kleine er is is echt niet waar. Onze kleine is nu 4 maanden oud en wij zien onze vrienden nog net zo vaak, misschien zelf wel vaker! Alleen in de eerste 4 a 5 weken niet, maar dat kwam omdat we een hele moeilijke medische start hadden zowel ik als de kleine..

Hij is heel erg betrokken en heel zorgzaam voor mij. Maar het doet me gewoon pijn dat ik aangeef dat ik iets niet fijn vind, en hij blijft er mee door gaan.
Ik vind persoonlijk een club geen plek voor een getrouwde man die een zwangere vrouw thuis heeft zitten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Als hij een weekend weggaat met zijn vrienden om quad te rijden of voor een bierproeverij, heb ik daar absoluut geen moeite mee. Dat moet gewoon kunnen. Maar mijn grens ligt daar wel. Hij wilt ook niet dat ik alleen naar salsa feesten ga nu. Daar luisters ik ook na omdat dat zijn grens is. 
Het gaat niet over of het zeurderig is wat ik niet fijn vind, het gaat erover dat ik het niet fijn vind en daar geen rekening mee gehouden wordt. Dat doet me gewoon pijn.. 

Pff nou die gaat na de bevalling een hele grote verandering moeten verwerken. Bij ons was de situatie er dus helemaal niet naar dat het makkelijk was om uit te gaan of vrienden te bezoeken. Dat werd wel een poosje heel wat minder. Daarnaast zou ik elke week tot diep in de nacht met je dronken hoofd clubben ook niet op prijs stellen als je jonge kinderen hebt. Die hebben de volgende dag niks aan hun vader. De weekenden zijn juist de enige family time hier die we hebben. 
Aan de ene kant denk ik: wordt wat zelfstandiger. Hoezo zit je tot diep in de nacht op hem te wachten? Ga lekker slapen. En iets minder vaak kan een feestje echt geen kwaad. Ook niet met alcohol. De kans dat er met deze termijn wat gebeurt is zo klein. En als dat dan zo valt, tja dan zijn er vast ook familieleden of vrienden ik de buurt? Zo denk ik als mn man weg gaat. Maar die doet dat echt niet zo vaak. 
Dus aan de andere kant denk ik ook: heeft je vriend wel goed door wat het inhoudt om aan kinderen te beginnen? Is dat wel echt wat hij wil? Doet hij het puur voor jou? Ik voel uit je verhaal niet echt liefde voor jullie ongeboren baby. Soms moet dat groeien. Mijn man is ook niet altijd even enthousiast als mij vwb schopjes en echobeelden enzo. Als vrouw voel je dat toch meer. Maar hij is wel heel betrokken en verantwoordelijk. En zal uit zichzelf al veel rekening houden met mij en de baby en onze oudste. Jouw vriend lijkt je gewoon zwanger gemaakt te hebben en het verder als jouw probleem te zien. Als dat zo is dan voorzie ik een hoop ruzie als de baby geboren is en je herstelt niet snel zoals hoort, of de baby maakt een moeilijke start met veel huilen ofzo. 
Ik zou toch eens een goed gesprek voeren over de verandering die nu gebeurt en die jij wel voelt, maar hij kennelijk niet. Waardoor komt dat? Wat is zijn beeld van een baby krijgen? En misschien vragen of hij dan wat minder vaak wil stappen, aangezien het niet zonder alcohol of gewoon in de buurt kan, als hij wel gaat. Die vrienden zou ik schijt aan hebben, zeker als ze zo over mij praten. 

Ik ben dan wel benieuwd naar wat dan precies de reden is dat je niet wil dat hij naar een club gaat. In je oorspronkelijke verhaal geef je aan dat dat is voor als er iets gebeurt en hij niet nuchter is en/of ver weg is. Maar quadrijden lijkt mij ook mogelijk risicovol en met een bierproeverij is hij ook niet nuchter. Waarom vind je dat dan wel oké? 
Waarom zou een club geen plek zijn om naartoe te gaan? 

Wellicht helpt het als hij weet waar precies dan de zere plek ligt. En kun je wel aangeven dat het een beetje meten met twee maten is dat hij geen rekening wil houden met jouw gevoel over een club maar wel van jou verwacht dat je niet naar salsa gaat. Dat zou naar mijn idee niet moeten kunnen.

Terug
Bovenaan