Ik twijfel over de tweede inenting....

Van de week stond er een bericht in de krant dat het personeel van het Amphia (ziekenhuis in Breda) de tweede inenting niet hoefde te laten zetten.
En nou lees ik her en der op internet dat de fabrikanten van het middel eigenlijk één enting ook voldoende vinden.
Oók las ik dat de bijwerkingen van die tweede enting heftiger kunnen zijn dan de eerste. Dus wegen de voordelen nou wel op tegen de nadelen??

Wat doen jullie??

Tessie

Precies om deze redenen én omdat het volgens mij allemaal wel meevalt met die griep gaan wij niet enten voor de tweede keer (en heb ik ook nog steeds een beetje spijt van die eerste keer.....)

Groetjes
Susan

...en hebben die mensen dan hetzelfde merk en dezelfde hoeveelheid als de kindjes gekregen???

Voor het vaccin van de GGD geldt dat je 10-14 dagen na de eerste vaccinatie voor 30% meer beschermt bent en 10-14 dagen na het tweede voor zeventig. Dus waar dat verhaal in de krant nou op gebaseerd
is...?

Aangezien ik zaterdag niet bij de Sint maar bij de dokter zat met Stijn omdat hij hele hoge koorts had en heel erg benauwd was ga ik wel voor dat tweede vaccin. Weet nu hoe ziek hij al van een verkoudheid kan zijn en die nieuwe griep heeft dezelfde symptomen maar dan nog erger... moet er niet aan denken. Het was echt schrikken, hij kon ons niet eens waarschuwen zo benauwd was ie, brrrr. Gelukkig knapt ie al weer op!

Ik kan me jullie reactie voorstellen, van jou ook Susan. Ik was steeds erg tegen enten maar heb het toch gedaan (een gevoel denk ik) met name omdat Sjors nog zo klein is (8 maanden toen).
Ik weet ook nog niet of ik de tweede ga halen maar ben wel blij met de eerste: vorige week logeerden we nl met zijn allen (mijn zus en haar twee meiden van 5 en 3 ook) bij mn ouders. ZIj had haar meiden niet laten inenten. Die werden daar erg ziek (heel hoge koorts en steeds 'wegvallen'. Ze zijn meer dan een week ziek geweest en nu gelukkig weer aan de beterende hand. Ik vreesde voor mijn meiden (ze haddenhet hele weekend met elkaar gespeeld) maar die zijn alleen verkouden geworden. Manlief is echter ook erg ziek geweest (ook hoge koorts tot ijlen aan toe..). Ben achteraf dus toch blij met de inenting...Nu hopen dat het hierbij blijft!

Liefs, Marcia mv Puck en Sjors

Wij hebben de eerste inenting niet gehaald en daar ben ik nog steeds blij mee.
Ga dus ook de tweede niet halen.
Wel was er mogelijkheid om alsnog de eerste en daarna de tweede te halen, maar we doen het niet.

Je hoort er nu al minder over, het virus heeft zijn top al gehad en er worden nu minder mensen ziek door MG.
In onze omgeving hebben er heel weinig mensen de Mexicaanse griep gehad, dus ik vind het allemaal nog wel meevallen in tegen stelling tot alle berichten die er steeds te horen waren.

Bovendien ken ik 2 mensen die een gemuteerde vorm hebben gekregen (DAT KAN OOK!!!) en daar helpen die inentingen en medicijnen dus niet tegen. Die 2 mensen moeten op eigen krachten opknappen en hebben het heel zwaar.

Dus ik blijf bij mijn eerste mening: absoluut niet inenten.
Hier geen twijfel.

Hallo,
Wij gaan volgende week wél. De feiten liggen toch anders dan hierboven beschreven (jaaa, daar ben ik weer haha). Na de tweede inenting ben je niet voor 70 % beschermd, maar na deze inenting zal 70% van de mensen voldoende beschermd zijn en 30 % zal redelijk beschermd zijn, maar mochten zij de griep krijgen dan zal de griep minder heftig verlopen.
Dit is iets anders dan voor 70 % beschermd zijn.
En dat je tegen de gemuteerde vorm niet beschermd bent is maar ten dele waar. In het vaccin zit een adjuvans (bep. hulpstof), deze prikkelt het imuunsysteem om een bredere afweer aan te maken, dus mocht het virus mutaties doormaken dan ben je toch nog (ten dele) beschermd.
En dat je nú minder hoort over het virus wil niet zeggen dat het ten tijde van de gewone griepgolf (meestal in januari/februari) niet toch nog opleeft.
Dit hoeft natuurlijk niet, maar het kan wel.
Doordat een heel groot deel van de Ned. bevolking wél geent is, lopen ook de mensen die niet geent zijn veel minder gevaar. Dat is natuurlijk weer een voordeel.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Wij hebben voor de eerste prik weloverwogen een keus gemaakt. Beetje raar als die mening nu anders zou zijn. Dan vind ik het een beetje op meeloperij lijken. We hebben er toen bewust voor gekozen om de twee prikken te gaan halen, en daar blijven we bij.
Maar, zoals altijd, ieder recht op z'n eigen mening!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan