Ik vlieg eruit!

Al eerder heb ik dit onderwerp aangesneden onder mijn pseudoniem *.

Ik weet nu waar ik aan toe ben. Ik ben na mijn zwangerschapsverlof werkloos... Ik had het wel verwacht, maar het is me nu eindelijk verteld.

Ze mogen me in principe niet ontslaan omdat ik na het verlof minder wil werken, alleen als het bedrijfsbelang in het gedrang komt, dus ze gaan wat anders bedenken. Een 'verstoorde arbeidsverhouding' ofzo.

Nou, ze doen maar, maar ik ga overal bezwaar op aantekenen. Zo krijg je natuurlijk wel een verstoorde arbeidsverhouding. Heb mijn rechtsbijstandverzekering al op de hoogte gesteld en heb daar donderdag een gesprek mee.

Aan de ene kant echt lullig. Moet ik straks weer gaan solliciteren en de hele mikmak, maar aan de andere kant was dit nou niet echt de baan van mijn dromen.

Ik moet natuurlijk niet verwijtbaar werkloos worden want dan heb je geen recht meer op ww en wie weet hoe lang het duurt voor je wat anders vind. Zeker in deze tijd!

Als iemand tips heeft...
 
Jemig, wat ontzettend lullig zeg!! En ze geven dus zelf al toe dat ze een reden moeten verzinnen!! Inderdaad overal bezwaar tegen aantekenen hoor. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar er komt vast nog wel iemand die je verder kan helpen. Sterkte....
 
Hoi
Ik onderging een hersteloperatie om (weer)zwanger te kunnen worden, dat was vorig jaar.
Ik kreeg daarna een complicatie waardoor ik in totaal 10 weken van de werkvloer was(ipv 4wkn) toen werd ik in feb ziek, een hele zware verkoudheid, ik bleef na twee weken verschrikkelijk moe, als ik sliep leek ik wel in een coma en als ik wakker werd wilde ik het liefst weer gaan slapen.

Omdat ik ook wat overtijd was deden we een test en jahoor hartstikke zwanger.
Ik lichtte mijn leidinggevende in maar bleef me ziek voelen, het ging dan ook in de 9e week mis.

mijn leidinggevende vond het beter"voor mij" als ik reintegreerde op een andere vestiging, omdat ik teamleidster ben en er voor mij een invaller was dan kon ik langzaam opbouwen en gelijk een interne opleiding volgen, in totaal een half jaar( ik zou al vanaf mijn aanstelling een opleiding krijgen)
En ik trapte erin!!!!

Nu zit ik tot oktober op een andere vestiging en inmiddels heeft die ander mijn baan gekregen (door mijn o.a achterdocht .Ik ben nu vanzelfsprekend in gevecht, er is een advokaat die mijn belangen beheerd( die denkt dat ik mijn baan kan terug claimen)
Nu ben ik weer zwanger ±6 weken en het kan me eigenlijk niets meer schelen als ze mij ontslaan, de baan die ik al vier jaar met veel plezier had, ben ik toch al kwijt.
Kan ik na de geboorte van mijn kleintje genieten: en daarna rustig voor wat anders kijken.

Hun opzet is vanaf het begin , ontmoediging geweest ik ben bedreigd uitgescholden, en geintimideerd, ze hoopten dat ik zou opstappen.
waar ik nu zit, heb ik het best naar mijn zin ,maar ik wil gewoon mijn baan terug of niets.

Jeanette
 
hoioi

ik zou even op internet of zo nagaan wat je rechten zijn
en verder misschien eens bellen naar het cwi of je 'verwijtbaar werkloos' bent als je door deze redenw erkloos wordt. verstoorde arbeidsverhouding is toch zo vaag als wat, dat kan tochjou niet zomaar aangerekend worden?? of vergis ik me?

succes!

hee, en de arbeidsverhoudingen lijken me al behoorlijk verstoord zo, of ga je zonder wroeging naar je werk?? kun JIJ niks aan doen hoor, laat je dat niet aanpraten.
 
Hoi Edith,

Als je wergever je geld mee (moet) geeft, dan wordt dat deels van je uitkering afgetrokken. Vraag hiernaar bij je advocaat, want anders doe je het nog voor niks.

Groetjes,
michelle.
 
Hoi

Ik zit in het zelfde schuitje. Maar ik ben helaas niet lid van een vakbond of een rechtsbijstandverzekering,dus een advocaat zit er bij mij niet in. Wel zou ik naar de rechtswinkel kunnen maar dat ik ik even rustig op me gemak bekijken als ik verlof heb over 2 weken. Mijn werkgever laat me in het ongewissen en zegt dat hij het nog niet weet of ik terug mag komen.
 
ik heb ook t zelfde met mijn werk ik hoef ook niet terug te komen omdat de zorg vraag achteruit loopt in ons team
je moet absoluut NIETS tekenen ik had nl wel de fout gemaakt door te tekenen maar kwam er acheraf pas achter dat ik door te tekenen ontslag genomen had onder dat ze t me verteld hadden
gelukkig bleek de datum niet te kloppen en is t ongeldig geworden
nu moet ik morgen weer langskomen
ik ben het er wel mee eens dat mijn contract niet verlengd word maar ik wil wel van mijn teamhoofd zwart op wit hebben staan dat ik door er mee acoord te gaan niet in de shit kom te zitten en dus wel een uitkering zou kunnen aanvragen mocht t nodig zijn
zal wel weer t nodige commentaar op komen maar toch
 
Wat leven we toch in een mannenwereld soms. Of worden bij mijn lotgenoten de beslissingen niet door mannen genomen? Bij mij vinden ze een part-timer maar lastig en het zou wel 30% meer kosten met zich meebrengen als ze voor 2 dagen een ander moeten aannemen. En zo veel verdien ik echt niet hoor. Nee, ik hoor net dat er een peperdure salesmanager is aangenomen wat totaal overbodig is omdat alles prima loopt. En dat kan er wel van af.

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik niks teken voordat mijn rechtsbijstandverzekeraar er naar heeft gekeken.

Laten we elkaar op de hoogte houden. Misschien kan ik een ander zonder rechtsbijstandverzekering o.i.d. wel een beetje 'helpen' met de adviezen die ik weer van hen krijg.

Meiden, succes in deze strijd en laat je niet klein krijgen!
 
Terug
Bovenaan