Ik voel me down - Extreme onzekerheid over slaapjes

Echt heel herkenbaar. Hier ook zo'n control freak. Ik liep helemaal te stressen om zijn dagschema en écht genoten van het verlof heb ik daardoor niet. Ik sluit mij helemaal aan bij de rest. Je moet écht los laten. Maar hoe doe je dat..

Bij mij werkte het om verplicht ook tijd voor mezelf in te plannen. Even wandelen, alleen naar de winkel, naar een vriendin.. zodat je even kunt uitchecken en ook ziet dat het prima gaat thuis als mama even paar uurtjes weg is. Mocht je die mogelijkheid hebben, zal ik dat zeker even doen om op adem te komen.

Succes mama, komt goed!

Hoi,
Hier was een schema ook ver te zoeken. Wat hielp om de slaapjes langer te maken, was ze in de draagdoek laten slapen. Dat deed ik de eerste weken, en dan minstens 1 slaapjes per dag wel echt op bed en natuurlijk 's nachts. Dat heb ik steeds uitgebreid. En dan nog ging het weleens mis, maar dan wist ik dat ze een paar keer op een dag echt goed (minsten 1,5 uur) hadden geslapen.
Succes!

Ik herken wat je zegt! Het is heel zwaar en je wordt zo onzeker door alles wat je leest!
Wat mij helpt is om te beseffen dat je altijd hulp kunt krijgen mocht je echt merken dat je kindje niet meer goed groeit/niet meer slaapt/niet meer gelukkig/veel huilt. En die hulp is dichterbij dan je denkt.
Daarmee laat ik het wat meer los, lukt mij de ene dag beter dan de andere dag trouwens.

Weet dat je niet alleen bent! En mocht je echt het gevoel hebben dat de dagen alleen maar donkerder worden. Trek aan de bel, praat met de huisarts, vrienden/familie/partner of een professional.

Heel herkenbaar, die eerste weken. Ik zocht alles op google en werd onwijs onzeker omdat mijn oudste het ook niet volgens schema deed. Toen toch maar besloten naar m'n eigen instinct/gevoel te luisteren en puur haar schema aan te houden en die te leren kennen. Signalen leren kennen van haar. Dat heeft mij en haar enorm geholpen met slapen.
Enige advies wat ik dus wil meegeven: luister naar jezelf en naar je kleintje en laat die wakker tijden lekker liggen.
Succes!!

Terug
Bovenaan