ik voel me een dikke sukkel :(

A

Anoniem

Guest
goedemorgen meiden,

ik wil even mijn verhaal kwijt!

wij hebben er een jaar en 4 maanden over gedaan om zwanger te worden.
we zijn toen na een jaar bij een gyn belandt. we hebben eerst wat onderzoekjes gedaan waar niets bijzonders uitkwam. toen op een gegeven moment werd besloten dat ik dan bij mijn eerstvolgende menstruatie elke week een inwendig echo zou krijgen om te zien of er wel een eitje groeide en wanneer die er dan utsprong.

maar mijn menstruatie bleef uit en ik bleek dus zwanger te zijn. ik  belde de assitente op van mijn gyn dat ik niet meer voor al die echo's hoefde te komen omdat ik dus zwanger was. waarop zei zij dat ik dan nog een keer bij de gyn moest komen om het af te ronden.

ik had toen aan haar gevraagd of ik dan ook al vast een afspraak kon maken bij mijn verloskundige in het dorp.
ja dat kon ik dan alvast gaan doen.
prima!

ik was dus vorige week bij mijn gyn geweest en ik kreeg een echo! ik wist niet dat ik een echo ging krijgen! maar vond het hartstikke leuk en hartje klopte!!!

ik had hier en daar wat rondgevraagd of ik dan ook aan mijn 1e bezoek van de verloskundige ook moest vermelden dat ik een echo had gehad!
aan de gene waaraan ik had gevraagd zeiden dat ik het niet moest zeggen want dan zou ik nog een echo krijgen. want mijn vriend was niet mee geweest naar die echo die ik nu gehad heb. omdat ik niet wist dat ik een zou krijgen. mijn vriend wilde dus ook graag nog een echo zien.

dus ik zat vanmorgen bij de verloskundige mijn 1e bezoek! en die vroeg heb je al een echo gehad waarop ik dus nee zei!
en ik had daar gelijk spijt van, het voelde niet goed!
en toen ging ze dus nog een echo regelen en raad eens bij wie! toevallig bij mijn eigen gyn.

nou voel ik mij nog meer lullig!

ik had met mijn gyn afgesproken dat ik eind augustus nog een keer zou komen en als dan alles goed was hoefde ik niet weer bij hem te komen en kon ik het verder af met mijn verloskundige!

nou voel ik mij best lullig!
wat vinden jullie en hoe kan ik dit weer een beetje recht breien! wat moet ik nou tegen mijn gyn zeggen volgende week.?? en wat moet ik nou zeggen tegen mijn verloskundige? help help

gatverdarrie zeg!
ik heb gewoon een akkelig gevoel in mijn buik! ik hou niet van liegen!

weten jullie alstublieft raad??

liefs van Wilma

Ik zou je vk nog eens bellen en uitleggen dat je wel al een echo hebt gehad, maar via de gyn. En dat je dacht dat dit een andere (termijn)standaard echo was. Maar nu je in de gaten kreeg dat dat bij je eigen gyn zal zijn, dat je ineens ging twijfelen.......zoiets???
Kan me voorstellen dat je zei dat je nog geen echo had gehad hoor meid! Ik denk dat velen dat ook hadden gedaan......
Succes...enne...laat even weten hoe ze reageerde??!
Groetjes! Patricia

oh ooh, daarom zeggen ze eerlijkheid duurt het langst. Of boontje komt om zijn loontje..of God straft meteen..

Nee sorry das flauw. Ik vind de oplossing die hierboven genoemd wordt wel goed bedacht. trouwens ik vrees ook dat je 1 van de 2 echo's zelf moet betalen want het komt bij dezelfde verzekering terecht die tweede rekening.
Je kunt ook heel stoer zijn en het gewoon opbiechten. Dat zal even pijnlijk zijn maar daarna kun je weer op goede voet met je verloskundige verder. je moet er nog vaak zat heen namelijk.
verder is het iets wat mij ook overkomen zou kunnen zijn!

groeten Elke

Hoi Wilma,
ten eerste heel erg proficiat!!!! Leuk dat het is gelukt.
Ik zou je verloskundige terugbellen en gewoon eerlijk zijn. Zij zal het vast begrijpen als je erbij vertelt waarom je dit zo hebt gedaan.
Heel veel succes.
Groetjes V.

Haaaai Wilma!

Ik vroeg me af.......waar ben je bang voor?
De vk heeft toch neem ik aan niet op de verwijsbrief gezet dat je voor
een allereerste echo komt toch? Er staat toch niet zoiets als: " mevrouw
zegt nog geen echo gehad te hebben". Dus wat moet je gyn dan zeggen wat voor jou lastig is?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf met 5,7 en 12 weken een echo heb gehad. Die zijn allemaal in hetzelfde ziekenhuis gemaakt en ze vragen echt niks hoor. Blijkbaar is het dus vrij normaal dat je gewoon nog een ecjo lrijgt als je er al een gehad hebt.... Dus wat moeten ze nou helemaal zeggen wat voor jou lastig kan zijn?????

En dan nog iets hihihihi Mijn verzekering heeft nooit doorgehad dat ik drie echo's heb gehad. Ze hebben ze gewoon zonder morren allemaal vergoed....En anders is het ook weer niet zo duur hoor, maar kan je mannetje wel ook nog even kijken. Het is zooooo mooi!!!

Nou ja, als ik het verkeerd zie moet je het ook maar gewoon zeggen, maar ik zou me, als ik jou was, niet te druk maken. Volgens mij komt niemand hierachter en al doen ze dat wel, is er echt nog niks aan de hand hoor.......

Succes!
Liefs en dikke kus Annet
morgen 35w

Gefeliciteerd!

Enne die echo, gewoon doen!

Want in nederland gebeurt dit naar mijn mening toch nog te weinig!

Kun je fijn nog ff in je buik kijken hoe het gaat! En net doen of je gek bent!

Komt goed!  

Hoi!

Maak je geen zorgen joh! Het maakt voor hun echt niet uit hoor!
Wij zijn met onze eerste zwangerschap doorverwezen naar de gyn omdat het niet goed zat. Na de miskraam kreeg ik het telnr. mee om te bellen als het weer raak was en dan mocht ik met 7 weken langskomen om te komen kijken of het goed zat. We hebben een inwendige echo gehad en konden zelfs het hartje daarop horen! Zo bijzonder..
Daarna mochten we over naar de vk, omdat het een normale zwangerschap zou zijn. Zij heeft tijdens de eerste afspraak in de praktijk een echo gemaakt, omdat zij daar de apparatuur hebben. Die van jou heeft dat misschien niet en laat echo ´s standaard in het ziekenhuis maken. Je hebt een verwijsbriefje, dus mag je gewoon die echo laten maken. Die eerste van de gyn staat er los van en was meer als bevestiging van de zwangerschap.

Voel je niet schuldig en ga gewoon lekker van die echo genieten (samen deze keer!!)

Succes!

Groetjes, Harma 36w

hallo lieve meiden!

dank jullie wel voor jullie reachties!

ik zat vanmorgen 6 uur al bij mijn vriend beneden met de vraag! moet ik de verloskundige bellen om het uit te leggen?
waarop mijn vriend zei dat ik me maar niet druk moest maken. en anders moest ik mij gewoon maar van het domme houden!

maar het vervelende vind ik dat die echo bij mijn eigen gyn is! als dat niet zo was geweest dan was het denk ik gemakkelijker!

ach misschien moet ik mij er idd maar niet druk ommaken! komt allemaal wel goed!
ik zie het wel volgende week! laat ik maar gewoon lekker gaan genieten van e cho samen met mij vriend!

ja toch?

dikke knuffel van Wilma

Terug
Bovenaan