ik voel me een dikke sukkel :(

Ik denk dat je die tweede echo niet hoeft te betalen zoals hierboven ergens gesuggereerd wordt. Een echo gemaakt door de gynaecoloog terwijl je onder controle bent bij een gynaecoloog, is een andere echo dan als je doorverwezen wordt door een verloskundige voor een termijnecho.

Zelf heb ik tijdens mijn laatste zwangerschap 16 echo's geahd gemaakt tijdens het spreekuur bij de gynaecoloog. Van geen enkele echo heb ik de rekening gezien.

Bij de eerste echo bij mijn eerste zwangerschap van vorig jaar heb ik wel een rekening gezien, maar toen werd ik doorverwezen door de huisarts. Bij de tweede zwangerschap heb ik ook met 6 weken een doorverwijzing gehad en ook daar kreeg ik een rekening van. Ik kreeg daar ook een rekening van. Volgens de ziektekostenverzekeraar moest ik de tweede echo zelf betalen, maar toen ik aangaf dat het om twee zwangerschappen ging, kreeg ik beide echo's vergoed en dus alle door de gynaecoloog tijdens spreekuur gemaakte echo's.

In jou geval kun je die eerste echo waarschijnlijk zien als een echo op medische indicatie, terwijl de echo na doorverwijzing door verloskundige een termijn echo is. Dus niet vanwege een medische indicatie.

Miep

he hoi,

dank je wel voor je reactie miep!

ik denk ook niet dat ik er voor hoef te betalen! en dat was ook niet war ik mij druk om maakte!
ik voel me gewoon erg schuldig dat ik tegen mijn verloskundige had gezegd dat ik nog geen echo had gehad terwijl dat wel zo was.

dat deed ik zodat ik nog een echo zou gaan krijgen! zodat mijn vriend ook even kan kijken en wij willen dat er ook een nekplooimeting wordt gedaan!

maar ik denk dat als ik dat gewoon had gezegd tegen de verloskundige dat ik dan wel nog echo had gekregen en daarom voel ik mij een dikke sukkel!

maar ja, ik heb er wat van geleerd!

succes allemaal met dit warme weer....bleh!

liefs Wilma

Hoi Wilma..

Van harte met je zwangerschap meid!! Ik ken je nog van het zwangerwordenforum, net als wondernetje... vind het heel fijn voor je dat je zwanger bent..

Wat die echo's betreft... gewoon laten doen hoor! Ik heb ze ook gehad met 9 weken, 11 weken, 23 weken en 36 weken... die van 9 weken kreeg ik van de huisarts omdat ik heel veel last bleef houden van bruinverlies.. die van 11 weken was van de vk... gewoon standaard... ik heb ze ook niet wijzer gemaakt verder...Ik heb nooit een rekening gezien.. daar ben je voor verzekerd en je hebt een verwijsbrief toch? dus lijkt me geen probleem.. die van 23 weken was een screeningsecho.. dies standaard voor alle vrouwen de rond 20 weken zwanger zijn.. en die van 36 kreeg ik omdat het kindje wat aan de grote kant zou zijn...

Ik zou zeggen.. geniet ervan meid!   Fijne zwangerschap gewenst

liefs Bats & Rosalie... 11 weken (3 mei 2006)

he hoi batsertje!

wat leuk om weer es wat van jou te horen!
wat leuk zeg een dochter van harte gefeleiciteert!

dank je wel voor je reactie op mijn topic! voel me nu wel wat opgelucht!

dikke knuffel van Wilma

Terug
Bovenaan