Ik voel me somber

Hoi,

herken het wel. Vooral dat iedereen maar verwacht dat je zegt dat het goed gaat, terwijl je jezelf zo 'n beetje door de dag heen sleept/werkt.
Iedereen(veel mensen) heeft zo'n positief beeld van zwanger-zijn / kindje krijgen, dat jouw verhaal daar niet in past. Als je dan zegt dat je moe bent, dan wordt gereageerd dat dat nu toch wel over moet zijn. Je bent geen kraamvrouw meer!
Je hebt al vroeg aan de bel getrokken en dat is alleen maar goed! Hoe eerder, hoe sneller het over is. Wist je trouwens dat 1 op de 10 vrouwen(moeders) hier trouwens in meer of mindere mate last van heeft???? Toen ik dat hoorde, dacht ik 'dan ben ik toch zo gek nog niet??!!'.
Probeer af en toe echt even iets voor jezelf te plannen, dat heb ik hard nodig en is ook beter te realiseren met 1 kindje.
Vind je zoontje het leuk om op zo'n karretje, wat aan de wandelwagen vastzit, mee te rijden? Misschien is hij te stimuleren met een stickertje/snoepje/oid.
Sterke in ieder geval!!

Hoi meiden,

Bedankt voor de vele lieve reacties, ik voel me nog steeds verdrietig maar probeer toch wat leuks te gaan doen. Vanmiddag bij mijn schoonzus op visite geweest en dat was wel gezellig met alle kids, Thijmen huilt nog steeds heel veel dus die slokt me wel helemaal op ik vind het nog steeds erg moeilijk om van hem te kunnen genieten. Soms vraag ik me ook wel eens af of we het niet beter bij ons drietjes hadden kunnen houden maar mijn man probeert me er van te overtuigen dat het allemaal wel beter zal gaan lopen en dit gewoon een vervelende fase is waar we doorheen moeten. Ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb en dat de problemen niet 1,2,3 opgelost gaan worden maar we werken eraan meer kunnen we niet doen. Ik blijf hopen op betere tijden en die zullen ooit ook wel gaan komen.

Heel veel groetjes,

Puk

Jeetje meid, wat ontzettend vervelend zeg dat je je zo voelt!
Denk echt dat het goed is dat je hulp hebt ingeschakeld door naar de huisarts te gaan, niet blijven zitten met deze gevoelens hoor!
Denk dat er al heel veel goede tips gegeven zijn, maar wilde je toch even een hart onder de riem steken nog.
Is het misschien een idee om als je een stuk gaat wandelen je oudste naast je te laten fietsen? Mijn dochter vindt dat namelijk erg leuk, en het gaat ook sneller dan wandelen bij haar......
Heel erg veel sterkte in elk geval, en echt, over een tijdje zal alles echt beter gaan........
Liefs, eline

Hoi Puk,

hoe is het met je?
Balen dat het weer vandaag niet mee werkt, het is hier tenminste erg grijs!
Nog iets 'leuks' op de planning staan voor vandaag?

Groetjes!

Neeeehhh, niks leuks in de planning vandaag ben mijn huis een beetje aan het poetsen want morgen moet ik met Thijmen naar het CB voor de 1e vaccinatie en omdat hij zo gevoelig is zie ik er al weer als een berg tegen op maar goed. Ik hoop deze week nog wel iets leuks te kunnen gaan doen maar idd het weer werkt niet echt mee maar ik probeer toch mijn best te doen om uit die negatieve spiraal te komen.

Groetjes,

Puk

Hoihoi,

Hopelijk wordt het dan deze week nog een beetje weer, zodat je nog wat kunt gaan doen met je kindjes.
Veel succes morgen op het cb, misschien valt het allemaal reuze mee. De prikjes zijn vaak vervelender voor ons als mama, dan voor de kleintjes.
Ik zal aan jullie denken, morgen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan