Ik voel me zo schuldig...

A

Anoniem

Guest
Het moet even eruit...al schaam ik me er wel voor..
Ik voel me echt zo ontzettend schuldig.
Mijn dochter is alles voor me en is super vrolijk en gemakkelijk, en toch ben ik af en toe blij als ze weer in bed ligt, zodat ik "rust" en tijd voor mezelf heb...
Is niet altijd hoor, vaak vind ik het ook jammer dat ze weer moe word en naar bed gaat omdat het zo gezellig is, en dan vliegt de tijd ook voorbij.
Maar vandaag bijvoorbeeld... ik heb gewerkt, kom thuis en ben echt blij haar te zien. Heb haar echt gemist! Maar rond 18.00 uur betrapte ik mezelf er al op dat ik op de klok aan het kijken was en dacht: pffff...nog zolang
Terwijl ze verdorie altijd zo lief en tevreden is! Ik kan daar echt boos om worden (op mezelf) dat ik op dat moment zo denk!!
Ik snap mezelf af en toe gewoon niet meer...

Ohh 4dec toch! Daar hoef je je helemaal niet schuldig om te voelen. Ik heb dat ook en ik weet zeker dat er met ons nog vele anderen zullen zijn!
Ik vind het juist erg knap dat je dat uit durft te spreken. Heel veel moeders beweren dat ze dit soort momenten nooit hebben en dié hebben het pas moeilijk met zichzelf.
Jij bent ook nog een mens hoor! Ook al ben je moeder, dat betekent niet dat je je volledig weg moet cijferen voor je kind.

Zulke gevoelens zijn heel normaal en ik weet zeker dat jij een kei van een moeder bent, waar vele anderen nog heel wat van kunnen leren!
Sil

Hey 4 december!!!

Hier nog zo 1 hoor!!! en ik denk dat er nog véééééél meer moeders zijn die dit ook hebben.
Je eigen niet schuldig voelen hoor!, dan probeer ik het ook niet te doen

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hier nog 1tje hoor....en het is echt normaal dat je dat denkt.
Soms mis ik het werken wel eens...voel ik me ook schuldig over...

Groetjes Linda

Voel me bijna schuldig om het toe te geven.. maar ook ik ben ben soms  blij  als Casper naar bed gaat. Even tijd voor mezelf (ook al is het een lief jongetje)

Deborah

heel herkenbaar hoor! ik heb zomers altijd 6 weken vakantie( wel lekker tuurlijk) maar dacht vandaag ook, k wou dat ze voorbij waren, ik wil weer werken............... maar ook daar voel ik me dan later weer schuldig over, maar ja, we hebben ook wat tijd voor onszelf nodig he. dus jezelf niet schuldig voelen!

groetjes susanne

Hoi 4 dec.

Ik begrijp je ook!! Ik was zelfs in de vakantie aan het aftellen tot ik weer mocht werken.
Ok,we hadden wel een verregende vakantie en een huilend kind maar dan nog!
Vergeet niet dat waneer je op je werk bent afgewerkt het werk thuis gewoon doorgaat!
Ik denk dat iedereen s`avonds blij is als alles aan de kant is en de kindjes op bed liggen.
Heerlijk even wat tijd voor jezelf!
Je hoeft je daarvoor echt niet te schamen hoor!!!

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan