ik vraag me af... (over borstvoeding)

Hoi hoi,

het is iets  dat veel vrouwen zich afvragen, denk ik. ik vraag het me ook wel eens af, maar als ik dan zie hoe tevreden mijn mannetje is en dat hij genoeg groeit en plast, moet ik me eigen geen zorgen maken. Ook als ik na 3 uur afkolf dan lijkt het me zo weinig, maar het is inderdaad zo dat de kleine er meer uit krijgt dan dat wij kolven. Mijn borsten voelen na 3 uur ook niet vol, maar als Rafael 's nacht een uurtje of 5/6 slaapt dan voelen ze wel overvol aan, maar hij drinkt het net zo makkelijk weg om dan na 3 uur alweer tekomen terwijl voor die 5/6 uur slapen ook maar 3 uur zat. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het vol voelen van je borsten niet veel te maken heeft met dat de kleine daarna  verzadigter is, want als je borsten 'leger' zijn dan krijgt hij het gewoon 'vers' ipv al aangemaakt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nog even over die flesvoeding: flesvoeding doet er langer over om te verteren dan borstvoeding, dus het kan best zijn dat hij na de fles langer een vol gevoel houdt.

Hopenlijk heb je er wat aan, want het zou toch jammer zijn als je daardoor zou stoppen met borstvoeding.

Liefs,

Ik snap je onzekerheid ook heel goed, ik denk er ook vaak over na. Mijn borsten zijn ook altijd soepel, behalve toen Floor begon met doorslapen. Nu geen last meer van.
Floor drinkt ook snel, twee keer 5 minuten (maximaal hoor). Ze drinkt ook heel gulzig en moet tijdens het drinken vaak boeren. Ze zal wel genoeg binnenkrijgen, ze groeit goed en is een tevreden babietje.
En wat is kaboutertjesthee??? Is dit goed voor de bv? En is dit in de gewone supermarkt te krijgen??
groetjes van Ruth

Gelukkig zijn er al veel dames voor mij die je hopelijk hebben gerustgesteld. Je hebt heus wel genoeg voeding!  

@Sisi, ik heb er nog nooit van gehoord dat mama melk niet genoeg voedingsstoffen heeft. Borstvoedingskindjes groeien anders dan kv-kindjes en de groeicurves van het cb zijn op basis van vooral kv-babies!  Dus ik weet niet waar je op baseert dat je kindje niet genoeg groeit? Ken je de groeicurve van het WHO (world health organisation)? Die groeicurve is gebaseert op BV-babies. Als je naar www.borstvoeding.com gaat en je zoekt daar op 'who groeicurve' dan kan je erover lezen. Je kan ook de gegevens van jouw kindje invoeren en dan zie je hoe jouw kindje groeit vergeleken met andere bv-kindjes. Ben benieuwd wat daar uitkomt!

groetjes, Pauwtje

Terug
Bovenaan