Ik weet al wanneer ik ga bevallen

Ja, echt bizar. Ik ben nu 12w4d zwanger en had vandaag mijn gesprek bij de verloskundige.
Ik heb het helemaal niet zo ervaren, maar de bevalling van mijn tweede schijnt nogal stressvol te zijn geweest voor de verloskundige. Bij de afspraak toen ik 37 weken was schatte ze mijn kleine meid op 3100 gram. Maar tijdens de bevalling bleek dat ze "ietsjes" groter was. Na wat geruk, getrek, en geduw had Eline haar sleutelbeen gebroken en bleek ze maar liefst 4680 gram te wegen. Ik vond het allemaal wel meevallen, maar het schijnt toch echt allemaal maar net goed gegaan te zijn.

Dus nu was ik vandaag voor mijn eerste gesprek, en ik had weer helemaal gerekend op de vraag: waar ga je bevallen? Nou, lekker weer thuis. Helaas pindakaas. Ik mag niet thuis bevallen. Ik moet naar het ziekenhuis. Bijkomend probleempje is dat ik nogal snel beval. Bij de oudste binnen 5 uur na de eerste wee, bij mijn dochter binnen 3 1/2 uur na de eerste wee. Daarom gaan ze mij hoogstwaarschijnlijk met 38 weken inleiden.

Pfff, dit viel nogal rauw op mijn dak en is ook wel een teleurstelling eigenlijk. Natuurlijk gaat de gezondheid van mijn kindje, en ook van mij voor, maar ik moet nu echt aan het idee van een ziekenhuis bevalling gaan wennen.

Sorry hoor, nogal een lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Hey,

Je lange verhaal maakt helemaal niet uit. Ik snap wel dat hel een beetje rauw op je dak valt. Om je (hopelijk) een beetje op te beuren, ik ben bij alletwee in het ziekenhuis bevallen en het was SUPER. In het CWZ heb je kraamsuites.
Ik ben niet niet ingeleid, daar zou ik ook wel even van schrikken.

Was verder wel alles goed???

Groetjes Patries

Hey,

Je lange verhaal maakt helemaal niet uit. Ik snap wel dat hel een beetje rauw op je dak valt. Om je (hopelijk) een beetje op te beuren, ik ben bij alletwee in het ziekenhuis bevallen en het was SUPER. In het CWZ heb je kraamsuites.
Ik ben niet niet ingeleid, daar zou ik ook wel even van schrikken.

Was verder wel alles goed???

Groetjes Patries

Ja jeetje joh!! Als je het niet verwacht dan kan dat nogal tegen vallen...
Maar gelukkig dat ze het wel serieus aanpakken.

Bij mijn vorige bevalling had ik 3 liter bloed verloren en moest daarom bij deze bevalling (2,5 wk geleden) ook naar het ziekenhuis en van te voren kreeg ik ook gelijk een infuus. Achteraf was het allemaal niet nodig geweest.. maar stel je voor dat ik weer zoveel bloed had verloren, dan waren ze er in ieder geval op tijd bij met alles. Dus ik was wel tevreden over hoe het gegaan is.

Ik bedoel maar beter iets voorzichtiger vooraf dan spijt achteraf..

gr. ilone

Hoi Hoi,

Dat kan je in het begin inderdaad rauw op je dak vallen, maar je hebt nog een hele tijd om aan het idee te wennen.

Maar gelukkig dat ze je zo goed in de gaten houden toch!!

Groetjes

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

Ik persoonlijk vind het ook best raar dat ze je inleiden. Ik ben bij Sven in 4,5 uur bevallen. Had na 1,5 uur al 9 cm ontsluiting en heb om een niet bekende reden toen nog 3 uur persweeen moeten wegpuffen.
Het enige advies dat ik kreeg was dat ik bij een volgende bevalling wel meteen bij de eerste wee naar het ziekenhuis moest komen. Ze hebben me verder niet ingeleid of iets.
Bij Tim ben ik in 50 minuten bevallen! Ben inderdaad bij de eerste wee meteen naar het ziekenhuis gesjeesd. Gelukkig was ik net op tijd want een kwartier later is ie dus geboren.
Ik heb het zelf destijds wel met de vk en de gyn erover gehad dat ik me zorgen maakte niet op tijd te komen maar dat was voor hun echt geen aanleiding om me in te leiden. Erg vreemd dus.
Enne, ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en ik vond het erg fijn. Alles was bij de hand en je kindje wordt erg goed in de gaten gehouden. Zeker bij Sven was dat destijds wel goed want die moest ineens met spoed komen omdat zijn zuurstof sterk daalde. Gelukkig was hij er toen ook na 2 persweeen!
Maak je dus niet al te druk over het ziekenhuis. Zou wel nog eens informeren over dat inleiden want dat vind ik toch wel erg vreemd hoor....

Groetjes,
Maike

He Moonpoontje!
Volgens mij gaan wij ongeveer in dezelfde week bevallen! Ik ben nu 12w1d en ook ik moet in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn 1e bevalling ging er op het laatst van alles raar. Ik had geen persweeen meer en mijn dochtertje zat vast met haar schouders en kwam niet verder. Ze hebben toen een knip gezet, vacuum erop gezet en haar sleutelbeentje expres gebroken zodat ze erdoor kon. Want toen bleek dat mijn bekken te smal was. Heel gedoe dus en bij de nacontrole 6 wk later werd mij meteen gezegd dat ze dit niet nog een keer gaan doen omdat het te gevaarlijk is voor de kleine + 2e kindjes vaak groter zijn. Het wordt dus een geplande keizersnee. Moet a.s. dinsdag voor controle naar de vk en krijg dan ook een doorverwijzing naar het zkh. Daar moet ik dan op gesprek en hoor ik hoe en wat. Waarschijnlijk ook bevallen in wk 38 denk ik.
Wel vervelend dat jij dat nu pas te horen kreeg! Ik wist het dus al snel na mijn 1e en was er nu dus ook goed op voorbereid. We keep in touch!

Dat inleiden is ook niet vanwege de snelle bevalling, maar omdat eline bleef steken zeg maar, en daardoor slecht op gang kwam. Ze was te groot, met 38 weken al 4680 gram. Dus dat is de reden en niet dat ik snel beval. Misschien had ik het een beetje ongelukkig omschreven.

Terug
Bovenaan