Ik weet even niet wat te doen

<p>Ik ben 16 oktober bevallen van een prachtige dochter, en ik wil het allerbeste voor haar. Ik merk dat ik mezelf vreselijk onder druk zet.</p><p>Mijn baby heeft amper gegeten. Valt in slaap aan de borst, valt in slaap bij flesje. Als ik haar terug leg weer huilen. Maar, nu dus amper gegeten. ?</p><p>Hoe ga ik hier mee om, en wat kan ik doen om het beter te maken?</p>
 
Je bent 2 dagen geleden bevallen ik neem dan aan dat je toch nog kraamhulp hebt? Kun je haar niet vragen om tips. 
 
Wat wij in de eerste weken deden was eerst de luier verschonen en dan voeding zodat ze al wat wakker werden tijdens de luier verschonen. 
 
Inderdaad, vraag zeker om hulp aan je kraamzorg!
Algemene tips die wij kregen: inderdaad eerst verschonen, dan voeden (of 1 borst voeden, dan verschonen, dan andere borst), handjes of voetjes masseren tijdens het voeden. Mutsje/sokjes af tijdens het voeden...
De eerste dagen drinken ze per keer natuurlijk nog maar heel weinig, maar zouden wel tevreden moeten kunnen slapen tussendoor (wel slapen ze zeker op het begin vaak lekkerder tegen je aan dan in een wiegje hoor)
 
Ja kraamzorg komt zo, maar hoe laat is mij niet verteld in het ziekenhuis. Ik maakte me gewoon zorgen omdat ze in het ziekenhuis willen dat je elke 3 uur voed. Het is dan vrij frustrerend als je de hele nacht bent wakker geweest om het voor elkaar te krijgen, en het niet gelukt is. 
Maar, eerst luier verschonen en voetjes wrijven etc.  zijn handige tips en die ga ik uitproberen. Dankjewel
 
En vooral relaxt blijven, je kindje heeft wat reserves en als de kraamzorg weg is ben je vast zelfverzekerder! Dan loopt de bv vast goed en heb je handige tips gekregen voor verschillende manieren om te voeden enzo. Ik deed borst, verschonen, borst, anders ging t niet door slaap. 
 
Precies wat hierboven staat. Ze redden het wel even zonder of met weinig eten. Daarom vallen ze ook af na de geboorte. Dat is heel normaal. De tips van luier verschonen, onder de voetjes masseren heb ik ook allemaal gekregen. 
Mijn dochtertje was net na de geboorte heel misselijk. Ik bood iedere 3 uur voeding aan, maar ze wilde dat ook niet altijd.
Hopelijk heb je een fijne kraamverzorgster die je vertrouwen geeft. Geniet van de kleine, maar het zal echt niet altijd een roze wolk zijn. Dat mag. 
 
Heel herkenbaar hoor. Wij hebben het ook gehad, ons kleintje is 6 oktober geboren. Ze viel steeds in slaap, we hebben onder voetje, handjes en kaaklijn masseren gedaan om haar door te laten drinken. Niet te warme kleertjes aan, (mutsje sokken/broekje) uit zodat ze niet in slaap zou vallen. Even ‘wegleggen’ op bed om haar wat meer wakker te laten worden (warmte van moeder is dan ‘weg’). 
Kraamzorg heeft ons echt goed geholpen. Toen wij thuis kwamen uit ziekenhuis was  ons meisje 8% van geboorte gewicht kwijt dus moest niet meer afvallen. Dus ook echt steeds om de 3 uur. En ik moest daarbij kolven, en we hebben ook nog enkele dagen een beetje kunstvoeding bij gegeven. Heel intensief, maar ons meisje drinkt nu lekker volledig borstvoeding van mij, en dat vind ik echt fijn. 
De kleintjes zijn ook moe van de bevalling. Is voor hun ook een ontzettende inspanning, maar gelukkig nemen ze wat reserves mee... 
je kunt het! Succes :) en geniet er van ook als je moe bent. Ik word steeds zo blij als ik naar ons mooie meisje kijk...
 
En het huilen is ook omdat ze gewoon het allerliefst bij haar mama is. Ze heeft zo lang lekker warm bij je gelegen, dat is nu ineens heel anders. Lekker knuffelen en goed voor jezelf zorgen. Veel geluk!
 
Terug
Bovenaan