Heel herkenbaar hoor. Wij hebben het ook gehad, ons kleintje is 6 oktober geboren. Ze viel steeds in slaap, we hebben onder voetje, handjes en kaaklijn masseren gedaan om haar door te laten drinken. Niet te warme kleertjes aan, (mutsje sokken/broekje) uit zodat ze niet in slaap zou vallen. Even ‘wegleggen’ op bed om haar wat meer wakker te laten worden (warmte van moeder is dan ‘weg’).
Kraamzorg heeft ons echt goed geholpen. Toen wij thuis kwamen uit ziekenhuis was ons meisje 8% van geboorte gewicht kwijt dus moest niet meer afvallen. Dus ook echt steeds om de 3 uur. En ik moest daarbij kolven, en we hebben ook nog enkele dagen een beetje kunstvoeding bij gegeven. Heel intensief, maar ons meisje drinkt nu lekker volledig borstvoeding van mij, en dat vind ik echt fijn.
De kleintjes zijn ook moe van de bevalling. Is voor hun ook een ontzettende inspanning, maar gelukkig nemen ze wat reserves mee...
je kunt het! Succes 🙂 en geniet er van ook als je moe bent. Ik word steeds zo blij als ik naar ons mooie meisje kijk...