Ik weet het effe niet meer, hoe doen jullie dat???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ook ik zzit even aan het einde van mijn latijn. Rik mijn kleine maatje van 14 maanden zit me zo uit te testen en ppfffffff ik kan niet meer. Ben gefrustreerd. Onze relatie gaat eronder lijden (die van mijn vriend en mij dan hé) en ik weet geen gepaste straf voor als de kleine wat fout doet. Kan alleen nnnog maar huilen en heb het gevoel dat ik over een paar jaar ook in zon programma zit waarbij de opvoedpolitie komt.....

Rik is een echte rooie zeg maar. rik is over het algemeen een heel lief kind wat atijd lacht. Behalve de laatste week. ...... Op een ander is het een engel, maar thuis dan komt het duiveltje bovendrijven. Contineu aan mij hangen (heel vermoeiend) en zijn papa snapt niet dat dat erg vermoeiend voor mi is. Als ie even geen aandacht krijgt dan schreeuwd (lees:gilt) ie alles bijelkaar.........

Wil alleen maar bij mij zijn en bij stoute dingen en ik zeg nee, lacht ie me uit en gaat gewoon door. Vandaag zijn we dan toch maar begonnen met 2 waarschuwingen en bij de 3e gaat ie naar boevn alleen op een kamer (kan niets gebeuren daar verder ofzo hoor). Dan brult ie dus erg hard, maar ik weet niet meer wat ik moet doen.

Het is een verhaal geworden en heb het gevoeld dat dit alleen bij ons voorkomt, maar herkent iemand van jullie dit en heeft tips voor mij. Het is echt belangrijk want we staan onder zoveel spanning de laatste tijd en ik wil niet dat we hieraan onderdoor gaan sneppie.

Hoop op vele reacties meiden.....en alvast bednakt!!

X Saskia
mv van een klein duiveltje Rik 04-07-07

Hoi Sas,

Gelukkig hebben wij over het algemeen geen probleem met Feline. Ze luistert meestal heel goed.

Wat ik zou doen in jouw geval. Consequent blijven en als hij iets doet dat niet mag Nee zeggen.   Ik weet niet of op de kamer zetten wel goed is, omdat hij zijn plekje om te slapen dan als vervelend kan gaan zien.
Verder aandacht geven als hij lief is en ook echt overdreven goed zo zeggen als hij luistert.
Doen we bij Feline al heel tijdje, want ze begon ons ook uit te proberen en het gaat echt heel goed.

En als het teveel wordt geef dat aan aan je man en ga even een blokkie om en laat hem even voor Rik zorgen.
Verder hebben wij een neefje dat heeeeeeel vervelend kan zijn, maar waartegen naar mijn mening weinig wordt gedaan. En dat is echt niet leuk. Hij is nu 2,5 en het wordt alleen maar erger.
Af en toe krijgt hij een blik in zijn ogen en dan gaat hij toch aan de gang.... En de ouders hebben niet dezelfde lijn van opvoeden en hij speelt ze nu al tegen elkaar uit. Echt niet leuk, terwijl t een heel lief ventje kan zijn.

Nou succes en hopelijk nog een rustige zondag verder!

knuf Maris

Hoi Saskia,

Ik zou hem ook zeker niet alleen op een kamer zetten, en als het te lang duurt dan snappen ze het ook echt niet meer, helemaal niet op deze leeftijd. Van het aan je hangen denk ik meteen aan een sprongetje, Marissa zit nu midden in haar 11 maanden sprong en ze wilt ook alleen maar bij mij zijn. Maar ik probeer het positief te zien, ik vind het geknuffel wel handig en als ik echt iets moet doen zet ik haar in haar kinderstoel bij me. Als Marissa iets doet wat niet mag dan waarschuwen we haar ook 2 keer en bij de derde keer zetten we haar in de box voor 1 minuut. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat de box dan een strafplek wordt maar als ik haar in de box zet zonder dat we boos zijn dan gaat ze nog steeds gewoon heerlijk een half uur zitten spelen. We proberen haar ook vaak af te leiden als ze stoute dingen doet door een speeltje te geven of zo. Misschien help dat bij jullie ook? Succes met je boefje

groetjes Linda

Hoi Saskia,

Ik herken je verhaal helemaal. Onze jongste is precies hetzelfde. Over het algemeen echt een schatje, maar ze heeft zo haar buien/uren/dagen.....pffff, dan weet ik het ook soms niet hoor. Af en toe heb ik het idee dat ze me in mijn gezicht uitlacht!
Wat wij ermee doen; als ze iets doet wat niet mag 2x zeggen NEE en bij de 3e keer pakken we haar op en zetten we haar op een andere plek neer (meestal is ze aan het vervelen bij de DVD kast of TV meubel dus zetten we haar dan terug bij haar speelgoed). En als ze een driftbui heeft; negeren.

Toi toi toi!

he wat vervelend zeg. vera luistert op zich nu nog heel goed...en zo niet leid ik haar af met wat speelgoed.
misschien een idee om hem een minuut in een hoek te zetten waar die moet blijven zitten??? in het begin zou hij weg gaan maar ik denk we dat ze het snappen.
een vriendin zet haar zoontje op de bank en houd zijn benen vast zodat hij niet weg kan gaan. daar moet hij even blijven zitten en daarna mag hij spelen. ze legt ook wel uit dat het neit mag wat hij doet. het lijkt soms dat ze je neit snappen maar die kleintjes snappen al best veel.
en verder heel goed blijven praten met je man/vriend.....het zou toch te gek zijn als hierdoor je relatie kapot gaat.
heel veel succes!! en hopelijk word het snel beter

hoi Sas,

Jelte heeft die momenten ook wel eens (gelukkig niet teveel, want kan me voorstellen dat je het dan ff niet meer ziet zitten)
Ik probeer consequent te  blijven, duidelijk te zijn en haal em weg uit de situatie. Of ik zet em bij zn speelgoed neer, zodat het duidelijk is dat ie daarmee moet spelen en anders zet ik em ff uit ons zicht. Om het hoekje in de keuken, doe dit beetje ruw (boos) zodat het duidelijk is.
Daarna weer goed maken en goed blijven praten, want ze snappen al zoveel!

De momenten dat hij aan je been hangt en hebt dr genoeg van, kijk dan of je manlief em ff van je over kan nemen, hem even uit zn ''ritme aan mama hangen'' halen en leuk met em gaan spelen (ballen oid) Als hij er niet is, mss een ''nieuw'' speeltje aanbieden, wat weer even een uitdaging is.
En bij jelte helpt de tv: teletubbies nog wel eens, zo rond etenstijd, wanneer hij moe is en ik aan het koken ben!!! ;-)

succes ermee meid! en wat betreft je man! Regel opa en oma en ga weer eens lekker met zn beidjes uit eten oid!

Liefs Sas.

Haaaaai,

Ook onze kleine Mette van 14 maanden kan de hele tent op zijn kop zetten. Dan komt die blik in haar ogen en oooh berg je dan maar. KRIJSEN als ze haar zin niet krijgt. Boven op de bank klimmen en heel eng over de rand hangen enz. Het hangen aan mij doet ze ook. Echter....dit is volgens mij echt een sprongetje hoor. Dat gehang wordt ook echt overal genoemd bij de 13 maanden sprong en daar zou Rick zomaar eens midden in kunnen zitten. Je moet je voorstellen dat de ontwikkeling ineens heel snel gaat en zo'n kind ook ff niet weet wat ie met zichzelf aan moet. Ik geloof echt niet dat een kind van 14 maanden bewust zijn moeder terroriseert. Op zijn kamertje zetten lijkt me juist het tegengestelde effect geven aangezien dat een veilig plekje behoort te zijn om lekker te slapen. Wat bij die uittester en dreinkont van ons het beste werkt is NEGEREN en AFLEIDEN. Straffen betekent aandacht geven en kids van deze leeftijd kennen het verschil nog niet tussen positieve en negatieve aandacht. Als ze erg aan het jengelen en krijsen gaat doe ik net of ik haar niet hoor. Ik blijf dat heel vrolijk tegen haar praten of zeg even helemaal niks tegen haar en ga iets anders doen en doe net alsof ik haar niet zie. Als ze vervolgens lief is zeg ik wel 5 x GOEDZO METTE! enz enz. Op het overdrevene af zeg maar. Tevens breek ik de boze bui wel eens door bv een puzzel te pakken en alleen te gaan zitten puzzelen zonder haar aan te kijken. Ze kalmeert dan en komt naar me toe omdat ze ook met die puzzel wil spelen.
Ik denk dat het makkelijker vol te houden is als je je indenkt dat het voor het mannetje ook een hoop is wat er op hem afkomt. Groot worden is nogal wat he! Probeer er niet te zenuwachtig van te worden want je bent echt niet de enige. Het komt vanzelf weer goed (zeggen ze hahaha). Dit is weer zo'n fase..

STERKTE!
x ing

Hoi Saskia,

stijn kan ook krijsten als hij zijn zin niet krijgt. Eerst probeerde ik hem te negeren door weg te lopen maar dan ging hij achter me aan en nu zetten we hem een paar minuten in de box tot hij is afgekoeld en dat werkt veel beter want zijn buien zijn nu veel vlugger over en komen ook veel minder vaak voor.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan