Ik weet het effe niet meer, hoe doen jullie dat???

Ik herken je verhaal ook. Alleen denk ik dat jij het minder goed kan hebben, omdat je er misschien een beetje doorheen zit. En misschien ook omdat je man het niet altijd begrijpt, zoals je schrijft. (Ik bedoel het niet negatief, hoor!)
Bij onze dochter helpt NEE zeggen helemaal niet. Ze lacht dan, want waarschijnlijk vindt ze de bijzondere aandacht leuk. Ik verbaasde me er eerst ook over dat ze gewoon echt niet luistert ook al word ik echt boos. En dan kijk ik boos en praat ik boos, maar ze lacht gewoon. En doet het dan vaak nog een keer!
Voor ons gevoel komt dit door de leeftijd. Ze begrijpt wel dat ze iets doet wat ze niet mag, maar kijkt gewoon hoe wij dan reageren. Volgens mij is het ook een soort leerproces. Van he, papa en mama worden boos als ik dit doe. Een soort macht over iets hebben. Ondanks dat ze niet luistert, zeg ik toch dat ze het niet mag en blijf ik er boos bij kijken. Maar ik laat dit niet lang duren. Ik probeer er geen drama van te maken. Ik zeg NEE en kijk haar boos aan en zet haar dan bij iets anders van speelgoed neer of in de box. In de box brult ze dan even, maar dan leid ik haar af met speelgoed. Na afloop heb ik het niet meer over wat er mis ging. Dan is het ook over voor een kind van deze leeftijd denk ik.
Ik denk dat je er voor op moet passen dat het geen te groot drama wordt, maar dat je het ook moet zien als iets wat bij deze leeftijd hoort. Ik persoonlijk vind alleen op een kamer zetten voor deze leeftijd nog erg jong en angstig. Maar ik kan me voorstellen dat je gewoon zoekende bent en uitprobeert wat het beste is voor je zoon om op dit te reageren. Succes ermee.

Hey lieve meiden,

Nou het is hier nog steeds hetzelfde. Ben vandaag zelfs 2x gebeten en geslaen (lees: bril van gezicht af, zo hard). Ik weet gewoon echt niet meer hoe ik op moet treden, dit heeft hij door natuurlijk en het word alleen maar erger. ergens wegzetten gaat niet, want die blijft nog geen seconde zitten. Op de kamer zetten trouwens dat doe ik niet langer dan 1 minuut en het is niet zijn eigen kamertje zoals jullie dachten las ik wel en ik blijf zelf ook op die verdieping, maar ik weet echt niet hoe ik hem moet straffen. Als ik hem in een driftbui dus negeer gaat ie slaan en bijten. Dan zet ik hem weg, nou dan kan ik hem rusig 100 keer terug zetten, maar dat werkt niet. Speeltje gevenwerkt in een driftbui ook niet want dan wil ie niets. Het enige wat ik dus nog zag was onder oze ogen uit.....

maar lees wel dat jullie die straf TE vinden......ppppfff graag toch nog meer tips naar aanleiding wat ik hierboven heb geschreven. Ik ben nu trouwens ook al 4 weken thuis met hem. Misschien wordt ie jaloers als ik wa anders ga doen als met hem spelen, maar goed ik moet toch mijn werk doen. Ik vind het echt keierg om te zeggen, maar ben blij als ik weer ga werken en dat ie even bij mijnmoeder is die dagen.....

Bij andere mensen trouwens luistert ie wel, dus het voelt voor mij echt alsof ie mij wil pesten, ondanks dat babybel zegt dat een kindje van 14 maanden dat niet kan, nou volgens mij wel.

Maar graag nog meer tips!!

En alvast bedankt ook voor de gegeven tips.

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

Heb je geen box meer staan? Daarzet ik Stijn in bij een driftbui en dat werkt prima hoor. Zo kan hij mij zien en ik hem maar krijgt hij nietde mogelijkheid om achter me aan te gaan en kan hij mooi afkoelen. verder zit hij er nooit meer in dus het is nu zijn strafhoekje geworden.

Groetjes van marloes

Hoi Saskia,

Nu ik je tweede stukje lees zie ik in dat dit toch een heel andere situatie is als dat mijn kind eens vervelend is. Echte driftbuien heeft ze niet. Dus nu kan ik me wel voorstellen dat mijn tips jou niet kunnen helpen.
Ik vind het erg vervelend voor je. Misschien dat je wat tips kunt vragen op het consultatiebureau en er bestaat ook een opvoedtelefoon waar je naartoe kunt bellen en het probleem uit kan leggen. Dan geven ze ook tips. Ze komen niet langs ofzo. Ik weet het nummer niet, maar je kan het wel vinden op google.

Veel succes met je kleine mannetje

Ik denk ook dat iedereen in een bepaalde mate hier voor komt te staan.. Nou is het bij jullie wel heel extreem denk ik maar toch geef ik je als advies consequent zijn in je optreden, en bij zo'n driftbui gewoon ff een time out geven en apart zetten (box is een prima optie, want in de hoek zal ie nog niet blijven zitten..)..
Zodra hij weer normaal kan doen, mag ie weer "terug komen".. Zo leert hij op den duur dat als ie normaal kan doen dat ie aandacht krijgt, en als ie dreint, stiert oid dat ie dan apart moet en geen aandacht krijgt..
Succes meissie!!!

Terug
Bovenaan