Ik weet het even niet meer.....

Hoi dames,

Tja, ik zit even in een dip met onze Sven. Hij is tegenwoordig echt zijn grenzen aan het verkennen en ik weet af en toe niet meer hoe ik moet reageren. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Sven weet tegenwoordig heel goed wanneer hij 'stout' is. Hij is dan echt aan het uitproberen. Het probleem is dat boos worden totaal geen zin heeft omdat hij je dan gewoon letterlijk uitlacht. Een strafhoek of iets dergelijks ziet hij ook als een spelletje. Negeren gaat ook niet want soms laat de situatie dat ook niet toe.

Voorbeeld: als ik zijn poepluier wil verschonen begint hij sinds twee dagen zichzelf steeds om te draaien. Als ik er wat van zeg, gaat hij lachen en draait zich des te harder om. Ik kan hem niet even wegzetten met de poep aan zijn billen. Het is dus echt een gevecht aan het worden. Afleiden gaat ook niet want alles wat ik hem geef gooit hij weg. Ik weet het echt even niet meer. Omdat hij volgens mij zijn laatste kiesjes krijgt, poept hij erg veel en heeft hij rode billetjes. Ik kan hem dus ook niet met zo'n vieze luier laten rondlopen.

Voorheen kon ik de 'stoute situatie' veel voorblijven door hem af te leiden. Nu heb ik echt het idee dat ik de hele dag loop te mopperen. Door mijn zwangerschap is mijn lontje ook een stuk korter en Sven weet precies hoe hij het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen.

Hebben jullie tips????????????

Groetjes,
Maike

Hoi Maikje,

Ik heb niet direct oplossingen, maar misschien vind je het ook wel fijn om te weten dat ik het gedrag herken. Quintijn begint ook geintjes uit te halen, terwijl hij wéét dat hij stout is. Verschonen doe ik nu meestal beneden, omdat ik vanwege de zwangerschap en bekkenpijn niet te veel trap wil lopen. Ik laat dan Quintijn een luier en doekjes pakken en laat hem op de bank gaan liggen. Dit doet hij dan ook omdat hij dan wat 'goed' kan doen. Natuurlijk moet dit ook beloont worden met veel complimentjes. Meestal gaat het dan goed omdat hij in de woonkamer genoeg te zien heeft. Op de commode verschonen is heel erg lastig.

Quintijn prikt met opzet met zijn vork in onze nieuwe tafel. Als ik er wat van zeg, komt er een verbeten trekje op zijn gezicht en gaat hij net zo goed door. Het gevolg is dat hij nu met een lepel eet.
Hij is gemeen naar onze huisdieren. Hij gaat op de hond z'n staart staan, trekt de katten aan hun staart of schopt naar ze. Zij zijn gelukkig heel lief en doen niets terug, maar ik heb Quintijn al verschillende keren aan zijn arm meegesleurd naar het strafstoeltje in de keuken, waar hij dan een minuut moet zitten. De eerste paar keer dacht hij ook dat het een spelletje was, maar inmiddels snapt hij dat ik erg serieus ben. Ik ga ook echt op die Supernanny manier voor hem zitten en leg hem uit dat hij stout is en waarom. Voel me best belachelijk dan, maar ik moet toch íets?!

Sterkte met Sven!

Groetjes,
Sjoukje, moeder van Quintijn 27-07-07

Helaas geen tips voor je, maar wil je hier wel ff heel veel sterkte wensen met het kleine draakje van je... Ze krijgen denk ik allemaal wel die fase.... helaas.. blijf consequent, laat niet met je sollen hoor meid!!!!
JE KAN HET!!!!!!!!

gr. Ilone

Hoi meis.....

Ik kom ook net uit deze fase....
Rik ook kiezen en stront en stront vervelend.
Moet zeggen dat het nu weer beter gaat en ik geef hem net zoals mijn voorganger zegt veel complimentjes bij wat ie wel goed doet. Verder maakte ik geen ruzie meer op die momenten en zei dan gewoon Rikje is niet lief en maam is boos......nu dringt het tot hem door dat ie dan dus stout is. Maar goed dit heb ik ook wel erg lang moeten volhouden hoor hjahaha.
Nu zitten we in de fase ik ben bijna 2 en ik zeg NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
En dat doet ie heel de dag, maar wel op een komische manier de lieverd.
Wat ik wil zeggen meis...HET KOMT GOED. Nu je dit denkt is vaak het hoogtepunt voor je en waarschijnlijk gaat het nu snel beter met hem!!

Succes...

X Saskia
mv Rik 21,5 mnd

Hoi hoi,

wat herkenbaar zeg! Dylano zit nog steeds in die fase. Dies echt eigenwijs. In de hoek werkt bij hem wel goed, t is soms wel een strijd van 15min maar ja... De aanhouder wint ;-)
Vind het soms wel moeilijk om conseqent te blijven hoor...
Heel veel succes met je driftkikkertje.

Tips heb ik ook niet echt voor je. Alleen vol proberen te houden.

Liefs Deb.

Ik heb Lotte gisteren voor het eerst een 'time-out' moeten geven toen ze stout was. Ik was boven en heb haar even  in haar kamer gezet met de deur dicht. Daar schrok ze wel van en toen ik vroeg of ze weer lief kon zijn zei ze zachtjes 'ja' en toen vroeg ik 'mamma, knuf', zei ze ook zachtjes 'ja' en kreeg ik een knuffel. Toen zei ik 'over!' en toen zei ze vrolijk 'ja! Over!'.

Hier doet ze het ook de hele dag, ze wordt ook heel snel driftig. Als ze 'nee' te horen krijgt dan is het huis te klein. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel goed mee om kan gaan, ik laat me niet zo snel op de kast jagen, dus dat scheelt. Vervelend is het natuurlijk wel.

Heel veel sterkte hoor!

Groetjes, Marisa

Tja ook hier herkenbaar. Ik heb ook zo'n kleine draak rondlopen. Hoe bozer ik wordt des te harder zij lacht. Ik heb het al vaker geroepen hier maar bij ons werkt negeren het beste al is het wel even op je tanden bijten. Als ze lief is en iets goed doet dan overlaad ik haar met complimentjes en als ze stout is doe ik alsof ze lucht is. Werkt wel moet ik zeggen al blijft het een vreselijke uitprobeerfase.
Het poepgebeuren hebben we ook gehad. Meteen draaien en sterk dat ze is! Ik heb toen de tip gekregen op easy up luiers (van die broekjes) te gaan kopen. IDEAAL! Als ze nu irritant is zet ik haar op de grond. Trek de luier eronderuit (gaat heel makkelijk). Veeg haar terwijl de in de houtgreep staat schoon en trek haar een nieuw luierbroekje aan.

Succes! Gelukkig is het maar een fase....

gr.Ing

Terug
Bovenaan