Ik weet het even niet meer.....

Hai,

Pfffff Lastig he!
Jesse vindt het verschonen ook echt helemaal niks, ik geef vaak mijn telefoon en daar staan korte filpmjes op van Jesse zelf en dat vindt hij leuk. Ik weet het niet heel handig maar het werkt wel.
Maar ik geef mij telefoon niet altijd hoor, ik laat hem ook wel staan op de comode dat vind hij dan weer fijner dan liggen, dan haal ik de meest poep met de luier weg, zodat het niet kan vallen, hihi.
Maar ja, het gaat ook wel fout hoor. bah,

Ik zet Jesse met andere dingen op de gang een minuut, dan wordt hij rustig en ik ook. Als ik hem er heen breng zeg ik bijv je mag niet slaan, dan zet ik hem op de stoel op de gang en haal ik hem op, knuffelen we even en zeg ik klaar en als hij heel lief is zeg ik dat ook.

Succes,

Groetjes Linda

Hoi,

Wat zijn het kleine Draken dan hè?!?
Ook ik herken dit (natuurlijk). Ik wilde ook nog een tover woord introduceren: HUMOR!
Het is niet altijd makkelijk, maar het kan soms zo helpen. Terwijl hij ligt te draaien en te mieren op het aankleedkussen, ga ik juist even op zijn buik kriebelen. Of ik geef hem kusjes op zijn voetjes en roep dan: "Ieuw, wat een stinkvoetjes heb jij...." En ik geef toe, ik heb zelfs wel eens met een pamper (wel een schone natuurlijk) op mijn hoofd gek lopen doen. Het is afleiden, maar toch een beetje anders.....

Bas kan ook onderweg héél vervelend gaan lopen doen. Dan weigert hij nog één stap in de goede richting te zetten. Als ik hem dan een beetje op ga 'jagen' of ik doe alsof ik hem ga pakken, dan lijkt de bui ineens over en gaat meneertje toch weer de goede kant op.

Het is natuurlijk niet het wondermiddel, maar wel echt een manier om sommige situaties om te buigen...

Groetjes, Karin

Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve berichtjes en fijn te horen dat Sven hier niet de enige draak op de aardbol is, hihi!

Gisteren ging het gelukkig ietsje beter en heb ik minder hoeven mopperen. Het complimentjes geven doe ik ook heel bewust want ik wil niet zo'n mama worden die haar kind alleen maar de hele dag loopt af te kafferen. Ik ben nog op zoek naar een goede 'strafplek'. Bij ons de gang gaat niet want dan loopt hij de trap op. Elke hoek in onze kamer heeft teveel uitdagingen zoals lichtknopjes etc. dus dat heeft niet de uitwerking. Ik heb Sven nu een paar keer in onze douche gezet (hebben wij ook op de begane grond) en dat maakte wel indruk. Echter, ik wil niet dat hij de douche gaat zien als iets vervelends.

En de humor moet ik misschien nog iets meer gaan doen. Dat zal waarschijnlijk wel werken. Vandaag ben ik weer aan het werk en gaat Sven naar de opvang dus kan ie daar de boel onveilig maken!

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Fijn dat t vandaag beter ging. En kort lontje door zwangerschap heb ik ook gehad, dat is super vervelend voor iedereen....
Dat met humor en veel complimenten geven werkt heel goed hier. En als ze echt doorgaat blijf ik stug volhouden en dan is het meestal huilen omdat ze weet dat het toch niet lukt. (doekjes pikken en hele pak leeghalen bijvoorbeeld...)

groetjes Maris

Hai!

Hier geen tips, maar wel een kind dat hetzelfde gedrag vertoont. Grrrr, soms kan je ze wel iets aandoen hé, als ze zo door blijven gaan. Maar het gaat wel een keer over, zoals de zoveelste fase ^_^

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan