Ik weet het even niet meer!

A

Anoniem

Guest
Myrthe slaapt eigenlijk altijd door. Nu heeft ze de laatste tijd wel dat ze huilt in haar slaap, maar daar bleef het bij. Ik werd wel 2x a 4x in de nacht wakker, maar hoefde er niet uit.
Nu heeft ze al 2 nachten nachtmerries. En dan zo erg dat ze helemaal overstuur is, met dikke tranen en bijna niet te sussen. Ik weet dat haar verdriet echt is, heb echt medelijden met haar dus ook al moet ik een paar keer mijn bed uit, prima
Maar nu wilde ik haar in bed leggen, was ze helemaal overstuur. Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Heb zelfs kamille thee gemaakt met beetje melk erin, dacht misschien heeft ze dorst. Ze heeft wel redelijk wat gedronken, maar ze blijft huilen..... En dan net als vriendlief een avondje weg is
Ze huilt wel vaker, maar dat is meer een zeurend huilen en dan valt ze binnen 5 min in slaap. Nu ben ik een uur bezig en ik geloof dat ze nu stil is, af en toe nog wel nasnikken.
Mijn moederhart breekt gewoon. Ik vind het zo zielig als ze zo overstuur is, ze kan nog niet aangeven wat er is.... En ze is al de hele dag zo aanhankelijk. Pfff hopelijk wordt ze niet ziek....

Sorry hoor, moest het even van me af schrijven, voel me zo machteloos.

Liefs Reneke

Hey Renneke,

Wat vervelend voor je zeg en ik herken je verhaal.
Nynke wordt sinds een paar dagen ook steeds helemaal overstuur wakker.
Ze sliep altijd van 18.30 tot 7.00 maar nu wordt ze telkens 00.00 wakker en huilend snikkend zo zielig......ik heb geen idee hoe dat nou zo inene komt.
Of zou het misschien weer een nieuwe fase zijn?
Ik vind het zo zielig als ze zo overstuur is en dan wilt ze daarna als ik haar dan even heb opgepakt ook niet meer zo snel slapen...
Het vervelende is ook dat als ik haar oppak en even meeneem naar mijn bed ze dan gewoon weer super vrolijk doet tegen ons aan springen lachen ze wordt dan inene heel druk.
En zodra we na 10 min richting haar bedje lopen is het brullen (heel uitgekookt)

Ik hoop dat het fases zijn anders heb ik ook geen idee....

Liefs Zonnetje

Hoi Reneke,

Ik leef met je mee.. en weet precies wat je bedoelt.
Voel me altijd zo machteloos als de kleine huilt  en je weet niet wat er is..

Kan het zijn dat de kleine last heeft van pijn bij het doorkomen van tandjes?

Sterkte!

Jess

hoi reneke,

hier precies hetzelfde probleem, en vind het ook zo zielig
daniël sliep eigenlijk altijd door van ongeveer 19.30 tot 7.30.
nu komt ook hij de meeste nachten helemaal overstuur.
dit duurt nu al een week of 3, en ik weet echt niet hoe het komt.
eerst dacht ik door teveel prikkels overdag... maar ga bewust de laatste tijd dus niet weg, houd precies hetzelfde ritme aan, en toch huilt hij snachts.
hij klemt zich helemaal aan me vast, als ik hem niet vast zou houden zou hij gewoon aan mn nachtpon blijven hangen.
inmiddels ben ik er wel achter dat ik hem goed wakker moet maken, want anders blijft hij (hysterisch) doorhuilen.
ik doe dus de lamp aan terwijl ik hem tegen mij aan houd, zodat hij goed wakker word, dan word het vaak wel minder en snikt hij vaak na.
als troost  geef ik hem soms nog wat warme melk om rustig te worden.

is je kleintje wel goed wakker als ze zo huilt?
wakker maken is misschien een idee?

ik wens je veel sterkte,
liefs marina

Hoi,

Ja misschien is dat wakker maken een idee. Want ze huilt ook vaak in haar slaap. Weliswaar hoef ik er dan niet uit, want dat stopt binnen paar minuten en is ook meer zeurend huilen. Maar als ze overstuur is, kan ik dat wel proberen. Ze kruipt namelijk helemaal in mij, en houdt dr oogjes dicht. Dus wie weet.... thnx.

Ze heeft nu nog hele tijd nagesnikt, maar is wel stil gebleven gelukkig. Nu weer op naar nieuwe nacht.
Ik neem haar niet mee naar onze slaapkamer. Met 8 maanden had ze ook zo'n periode en  dan ging ze feesten bij ons in bed, dus we blijven netjes op haar kamertje hihi.

Het zal dus wel weer een periode zijn. Hopelijk gaat die snel weer over, want ik vind het zo zielig.
Om niet te spreken over vriendlief die heerlijk doorslaapt (hij hoort het echt niet )
En vraagt 's ochtends... Lekker geslapen?
Hihi

Sterkte meiden.

Liefs Reneke

Hallo allemaal!
Zoe werd weleens wakker en dan miste ze haar speen en als ik die gaf was alles weer oke, maar nu ook niet   altijd meer helaas....
Ze wil echt even met mij op de schommel stoel zitten en ik zing wat zachtjes voor haar.
Ik moet haar echt niet té snel terug leggen want dan brult ze de buren wakker (wat kan je je daarover rot voelen zeg) Het ergste vind ik natuurlijk voor Zoe, ze kan niet aangeven wat er is. En voor mezelf is het ook best vermoeiend... M'n man slaapt er gewoon doorheen en als ik er eenmaal van wakker word ga ik hem niet wakker maken en ik werk niet dus ik vind het ook niet vervelend hoor. Ik heb gister even zitten lezen in een boek en het is inderdaad (hopenlijk ) een fase. Er stond dat ze meer gaan dromen en meer hun dag gaan na beleven (ze kunnen natuurlijk ook steeds meer, dus beleven ze meer) en ook nog een soort verlatings angst hebben en bang zijn dat pap en mam weg zijn, héél zielig... Dus misschien de dag wat rustiger laten verlopen en regelmaat is erg belangrijk ! Ja ja de 3 R's!!!  Kiekeboe spelletjes blijven doen enz enz, alles even proberen weer!hahah Liefs Kim en succes allemaal!

ook ik werk niet, (binnenkort weer wel) en tot nu toe ga ik er idd steeds uit, maar dat komt ook omdat manlief hier ook niets hoort.... soms wel eens grr grr
vond het wel leuk om te horen dat andere mannen dan ook vragen s'ochtends; lekker geslapen?
ik vraag dan altijd aan hem; jij dan? 9 van de 10 keer krijg je dan te horen; ja hoor.
Heb je vannacht niets gemerkt? nee hoezo? was daniël weer in de weer?
mwha een klein beetje ( de hele nacht in touw geweest, en dikke wallen onder je ogen)

als ik daar later dan op terug kijk vind ik er ook wel een soort humor in zitten....
vaak iedere keer opnieuw.

ook ik voel me rot, als daniël zo huilt, de buren (goede vrienden dat scheelt) slapen aan dezelfde kant van het huis als wij, en de muren zijn superdun....
als de buurman zich eens goed omdraait kun je dat horen.
als daniël dan zo huilt, hou ik mijn hart wel eens vast, want zij moeten allebij gewoon fultime weer aan de slag...

maar jah, mochten zij ooit een kleintje krijgen, dan schreeuwt deze maar terug.

bedankt voor jullie succes, en ook julie succes gewenst.
liefs marina

heyhey

ja, t is heel erg vervelend dat ze snachts wakker worden.
nathalia heeft dat ook.
heb al van alles geprobeerd, van alles gedacht.
eerst dacht ik ook dat ze ziek zou worden, toen dacht ik dat ze dingen zag, die wij niet zagen (klinkt misschien stom maar kinderen tot 3 jaar zien vaak geesten en nathalia kijkt,lacht en zwaait soms naar "dingen" die er niet zijn hihi)
ook ik heb nachten lang met de melk en thee klaar gestaan snachts.
heel vervelend en zielig.

het verhaal van marina herken ik ook wel.
ook erwin hoorde nathalia nooit! sliep gewoon als een blok oor.
inmiddels hoort hij haar wel (hehe na 13 maanden!)
toch ben ik degene die er altijd uit gaat, omdat ik dan niet werk (behalve op vrijdag nacht, dan gaat hij eruit want moet ik op zaterdag werken)
misschien is het een fase, en gaat het vanzelf over.
snachts verwerken we ook alle dingen die overdag zijn gebeurd.
misschien heeft myrthe wel nachtmerries.
jammer he, dat je niet in dat koppie kan kijken, of dat ze het zelf kan vertellen.

nou, succes ermee!
je bent dus niet de enige, zoals je ziet. (toch weer een geruststelling toch?)

liefs, do

Terug
Bovenaan