Ik weet het even niet meer!

Hallo meiden

Ik tref het nog steeds met shanice mijn kleine slaapkopje. Maar in de leeftijd dat ze nou is 13mnd beleven ze alles meer intensief en daar kunnen ze snachts meer over gaan dromen.Maar shanice slaapt meestal door of ik hoor haar heel eventjes.Maar milton met zijn 3 en een half houd mij meer wakker dan shanice.
Als milton iets heeft gedroomt moet hij midden in de nacht het even komen melden en die is al rond 5 of 6 uur wakker. Maar ik stuur hem terug naar bed en hij roept altijd mamma ik zie een monster hihihi.
Ik vind de opvoeding van milton momenteel zwaarder dan als van shanice.
PEUTERPUBERTEIT WHAAAA
Het heeft allemaal wel wat die fases maar deze fase ervaar ik tot nu toe het zwaarst.

groetjes lisette

Hoi hoi,

Ook hier is je verhaal heel herkenbaar. Lara slaapt ook altijd heel erg goed. Van 's avonds 8 tot 's morgens half 8.
Rond de periode dat ze ging kruipen heeft ze dit huilen 's nachts gehad. Toen was het niet zo erg en viel het reuze mee.
Maar toen ze begon te oefenen met lopen, was het ook 's nachts compleet in paniek liggen te huilen. De ene keer was ze dan klaarwakker en de andere keer sliep ze nog half. Het enige wat hielp was wachten tot ze weer rustig was en haar dan weer terug in bed leggen. Dan sliep ze weer lekker verder. Ik heb dus ook  nachten achter elkaar met haar gezeten. De ene keer 10 minuten de andere keer een uur. Heel verschillend en geen pijl op te trekken jammer genoeg. En het was alsof ze het uitzocht, het was altijd in de nachten van de dagen dat ik moest werken rrrrrrrrrrrrr.

Wat ik dan deed is haar lekker bij me pakken en heel zachtjes liedjes gaan zingen. Dan werd ze weer rustig en kon ze terug naar bed. Ook hier mocht ik haar niet eerder in bed liggen want dan begon ze weer opnieuw.

Het is wel fijn om te lezen dat er meerdere mannen zijn die niet wakker worden van hun kinderen. Mijn man vraagt ook iedere morgen of ik lekker geslapen heb. Hij wordt ook nergens wakker van. Soms erg vervelend. Al moet ik zeggen toen ons meisje oorontsteking had hij ook wakker werd en is opgestaan. Dat moest ook wel, want anders had ik het niet gered.

Ik hoop voor je dat het net zo'n fase is als bij ons was.

Groetjes anne

Hoi hoi,

Nou 2 nachten redelijk goed doorgeslapen (yes!) alleen is het naar bed brengen een drama. Zodra ze erin ligt en wij weggaan is het brullen. Dikke tranen en helemaal overstuur.
Misschien gaat ze nu eerder de dag verwerken en is het ook een beetje verlatingsangst.
Ik herken het ook wel dat ze juist van dit soort dagen/nachten heeft als ik de dag erna ook moet werken, alsof ze het voelt!
Ik doe mijn best met de RRR's maar is soms best lastig op dagen dat ik werk. We zijn dan zo laat thuis
Ze gaat 3 dagen achter elkaar weg van huis (oma en 2 kdv) dus de zaterdag doen we zo weinig mogelijk zodat ze bij kan slapen. Ze weigert namelijk te slapen op kdv. Maar ja soms kan je niet anders en moet je wel even weg.

Wel leuk te lezen dat er veel mannen lekker doorslapen. Heeft het dan toch met die moederinstinct te maken?

Liefs Reneke en sterkte met de nachten......

Zonnetje,

ik vraag me af of je het dan toch uiteindelijk voor elkaar krijgt dat ze in haar eigen bed gaat slapen?
Ik heb het ook met mijn zoontje (bijna 1 jaar) Zodra hij bij mij is en in ons bed ligt (na anderhalf uur proberen en dat terwijl mijn wekker weer vroeg gaat) en ik het weer niet voor elkaar heb gekregen dat hij in zijn eigen bed slaapt, begint hij nog wel eens gezellig te kletsen en valt dan zo in slaap!! ik word er moedeloos van.
Ik hoor graag je tips!!!
alles is welkom

Bij ons is het andersom, mijn man hoort haar eerder dan ik en soms moet hij me zelfs wakker maken als het mijn beurt (dag dat ik niet werk). De laatste week wordt ze elke avond rond kwart voor 8 wakker, huilt dan een kwartier en gaat weer slapen. Wij gaan er dan niet heen omdat ze het altijd zelf nog redt. Daarna slaapt ze aan één stuk door tot de volgende ochtend. Hopen dat ze niet zo gaat spoken als die van jullie! In de tussentijd wens ik jullie veel nachtrust toe.

Terug
Bovenaan