Ik weet het niet meer...mijn zoon eet niet!

A

Anoniem

Guest
 Je zal maar in de 7e week van je zwangerschap zitten vol hormonen en je kind van 8 mnd wilt nog-steeds-niet-eten!!! Ik ben echt radeloos. Iedere dag kook ik weer voor hem en iedere dag eet hij niets. Het gaat om de groentehappen. Ik heb al eerder een oproep geplaatst.

1. We hebben stukjes geven geprobeerd
2. Veel fruit en steeds een lepel groente extra erbij
3. De lepel aan hem geven dat hij het zelf mag proberen
4. Alles gepureerd met opvolgmelk erdoor en dan in zijn fles met pap speen
5. Ander tijdstip, tussen  17:00 en 20:00
6. Met yoghurt als basis

Ik weet het niet meer!!!! Wordt er zo moe en radeloos van.
Zojuist werd ik zo boos dat ik ging schreeuwen. Alle kindjes eten en jij niet. mama is er nu klaar mee en je gaat naar bed. Hup in bed en wat denk je lachen lachen dat hij in bed lag. Ik ben zo weggelopen en nu zit ik in de kamer naast hem en hoor hem vrolijk brabbelen?!

Ik baalde net dat ik ging schreeuwen en dan volgen de
Wat moet ik nou? 't is toch niet normaal dat onze zoon niet wil eten?
Ik ben bang dat we het door dwang al een beetje verpest hebben, waardoor hij nu helemaal niet meer wilt eten. En in het CB boekje staat maak er geen drama van, maar ja dat is het inmiddels wel dus.

Wie weet er nog iets wat ik kan proberen...

Groetjes

Ik zou zeggen een tijdje maar even helemaal niet. Overslaan die groentenhap en over een week of twee weer proberen. Het is nu al zo'n stressmoment en dat zal hij prima aanvoelen. Hij kan echt wel een tijdje zonder die groenten, geef hem wat extra melk/ fruit als hij dat wel goed eet.

Je kunt het ook gewoon voor zijn neus zetten en maar zien wat hij doet. Als jullie klaar zijn ruim je het gewoon op. Maar daar is hij nog wel wat klein voor (stopt hij bijv. wel zelf zijn boterham in zijn mond?) en het is nu al zo'n item dat ik eerst gewoon even zou overslaan.

Judith

Hoe makkelijk het ook klinkt... ze komen niet om van de honger... dan eet 'ie maar niet. Komt vanzelf wel weer. En probeer anders eens potjes. Het ene kind wil liever het één en het andere kind het ander. En het is niet slechter.

ik begrijp dat het heel frustrerend is en dat begrijpt je kleine ook. ik zou er inderdaad niet zo'n drama van proberen te maken.blijf hem het iedere avond aanbieden en als hij niet wil dan niet. bij ons heeft het ook heel lang geduurt voordat ze groente wilde. na een kwart potje hoefde ze niet meer. maar ze kwam niet om van de honger en sliep gewoon de nacht door.en zo ging er steeds meer in. ze is nu 11 maanden en eet met smaak haar potje leeg. maar er blijfen dagen dat ze niet wil, nou dan niet
veel sterkte met je eigen gereide schatje

Hoi,

ik kan me voorstellen hoe je je voelt.

Maar zo erg is dat niet hoor.

Mijn nichtje wilde tot 1 jaar ook helemaal niks van groente weten.
En haar moeder heeft haar niet gedwongen.
Na dat ze een jaar was heeft ze het wel gegeten.

En nu is ze 3 jaar en ze is super gezond en eet alles.

Probeer verder te gaan met fruit, pap en brood.

Maak je niet druk!

Hoi

Ik ben van het najaar 2006 forum en wil je even een hart onder de riem steken.
Kan me best voorstellen dat je er radeloos van wordt en dat je geschreeuwt heb. Het verdient wel niet de schoonheidsprijs maar je baalt natuurlijk wel als het niet loopt zoals je graag zou willen, namelijk dat Stijn gewoon eet wat je hem geeft.
Hier hebben we ook lopen tobben met Thomas en wat uiteindelijk wel wat hielp was om stukje voor stukje op z'n bladje (hoe schrijf/zeg ikdat eigenlijk) van z'n kinderstoel te leggen zodat hij het zelf kan pakken (met z'n handje want vork is nog lastig prikken).
Dus een klein stukje aardappel en daarna een sliertje andijvie en dan een ministukje vlees en dan weer aardappel. Voor hem was dit precies wat hij wilde en waardoor hij in elk geval iets at. Misschien een tip voor jou?

Heel veel succes

Ida

Hier ook een meestal slecht warm-etende dochter, inmiddels 10 mnd.
Zij eet de rest van de dag goed (fruithap, brood, yoghurt), maar ook fruit was in het begin erg wennen voor haar.
Ik zou als ik jou was ook eens potjes proberen, geloof me, dat is minder frustrerend als ze dat niet eten...!!!
En verder is al aangegeven dat ie echt niet van de honger om zal komen. Uiteindelijk gaan kinderen wel eten (op een enkele uitzondering na).
Als hij fruit wel lekker vindt kun je proberen fruit (net als appelmoes) bij voor op de lepel te doen bij het eten, dan proeft hij eerst dat.
En verder, euh, wat hier wel helpt (maar pas nu), is haar inderdaad zelf dingen aangeven, stukken aardappel, een hele spercieboon. Ze trekt dan wel een vies gezicht, maar blijkbaar is het toch interessant, want zel blijft er wel van eten.
Momenteel ben ik blij dat ze een half potje eet, dat doet ze zo'n 2 keer per week, de overige dagen varieert het van 5 happen tot een kwart potje. Verder eet ze goed, dus ongerust maak ik me niet.

Ten eerste:
je bent de enige niet die wel eens in een momentje van machteloosheid uitvalt. Als dat bij een keertje blijft, dan heb jij misschien even een rotgevoel, maar je kind houdt er niets aan over.

ten tweede
je hebt niet als enige een slechte eter; er zijn zoveel kids die warm eten niet super vinden. wij hadden er ook zo een en die eet inmiddels redelijk en is inmiddels ruim 2 en supergezond.

ten derde
als je kind wel fruit en brood eet, dan krijgen ze in principe alle voedingsstoffen binnen. Warm eten draart relatief weinig bij aan de voeding, terwijl we er wel de meeste waarde aan hechten.

en als laatste
zoek ondanks je zwangerschap   ergens energie vandaan en tel tot 10 als je kind weer weigert te eten. paai je kind. Laat hem spelen met eten, laat hem met de handjes kliederen en het eten ontdekken. geef hem ondertussen een eigen lepeltje, ook al kan hij daar nog niet mee eten. ga tijdelijk terug naar 6 maanden potjes. Hij is ook nog maar 8 maanden en eten is vreemd, zeker de stukjes. eet ondertussen zelf gezellig met je man zodat hij het goede voorbeeld ziet.

Als hij 18 is, eet hij echt wel. Klinkt flauw, maar het is vooral je eigen frustratie, die het je zo moielijk maakt, niet zijn voedingstoestand.

Terug
Bovenaan