Ik weet het niet meer...mijn zoon eet niet!

Die van ons was dol op fruit en at maar geen groente.
Elke avond gewoon vrolijk proberen en als het niet lukt ... jammer dan. Soms gaf ik hem nog wel een minirijstwafel want daar smult hij van. En daarna een fles en lekker slapen.
Het begon toen we uiteten waren en hij mee was (half 6 aan tafel....) Er lagen boontjes uit blik bij en ik gaf hem er een om mee te spelen. En hij begon te happen en vond het oke. Dus hij heeft die paar boontjes gehad. Daarna begon hij elke avond steeds meer te eten. Gepureerd eten moet hij niet. Beetje grop geprakt eet hij het wel. Elke avond steeds meer. Nu eet hij ongeveer 150 gram. Een complete jungle pasta's. Is dol op eigengemaakte risotto.
Echt het komt vanzelf. Als de tijd rijp is. Maak anders zelf wat appelmoes. Is ook soort van groente. Of geef de groente eens koud net zoals fruit.

Ik wil jullie allereerst ontzettend bedanken voor de open reacties, erg fijn!

Ik ben nu een week gestopt met groente geven om eerst weer een beetje rust te creëren en dat werkt. Het 'schreeuwen' meer boos reageren  was eenmalig en dat kwam omdat ik een lopende bom hormonen en frustratie was en wat ik van enkelen van jullie begreep ben ik het probleem en is het niet mijn kind. Voedingsstoffen krijgt hij genoeg binnen en zo'n drama is het nu ook weer niet dat hij nog geen groente eet. Jullie hebben gelijk!

Dus... gisteren ging ik vol goede moed naar het CB. Gesprek gehad over de voeding en eigenlijk werd er gezegd dat het goed was dat ik het even rust gunde nu om het straks weer rustig aan te gaan proberen. Intussen hebben we onze zoon 's avonds een stukje fruit gegeven stukje brood of een koekje en dat knabbelen en alles smerig maken vindt hij echt heel leuk. We hebben besloten om vanaf maandag as. het idee te gaan proberen om gewoon iets neer te leggen op zijn kinderstoelblad en maar zien wat hij ermee doet.

Verder een belangrijk punt wij zijn zo laat uit het werk dat we hem als eerst eten geven en daarna zelf gaan eten. Ik heb me voorgenomen desnoods de avond ervoor al aardappels te gaan schillen en klaar te zetten zodat we tegelijk aan tafel kunnen. Misschien werkt dat ook wel. Dan ziet hij misschien dat eten met zijn allen heel gezellig is en verandert dit zijn patroon.

Ik ben echt blij met dit forum. Het is fijn om tips te krijgen, steun dat je echt niet de enige bent en dat het allemaal niet zo volgens de regeltjes hoeft zoals je leest. En idd ieder kind eet uiteindelijk vroeg...of later....

Bedankt allemaal! Ik laat jullie over een tijdje nog wel weten hoe het is gegaan.

grt

Hoi,
Inderdaad een goed idee om hem zelf klein stukjes te laten eten.
Mijn dochtertje van 9 maanden spuugde op den duur alle hapjes uit en stopte het dan zelf zo goed als het kon er weer in. Ze mag nu zelf ook de kleine stukjes in haar mond stoppen en ondertussen geef ik haar een paar hapjes tussendoor. Zo mag ze het zel doen maar gaat het toch net iets sneller. ( Anders is ze na een half uur nog niet klaar).
Succes maandag
Groetjes Lucielle

Wat je schreef over op tijd thuis zijn voor het eten is ook nog wel een belangrijke. Veel van die kleine kids redden het nog niet tot 6 uur of later. Tegen de tijd dat ze dan kunnen eten, zijn ze te moe.
Mijn dochter krijgt nu al om 5 uur eten en dat scheelt wel. Maar ze is so wie so een betere eter dan mijn oudste. En ik heb de mazzel dat ik ooit ontslagen ben, een nieuwe baan moest zoeken en zo nu in mijn eigen stad werk en woon.

Enne... als je iets uitprobeert en het werkt, kijk er dan niet raar van op als dat een paar weekjes later niet meer werkt. Mijn oudste, de prutser met eten, reageerde eigenlijk altijd goed op nieuwe eet-tips, maar na 2 weken was het nieuwtje eraf en at hij weer niet.
Hij is nu ruim 2 en zit nu weer in zo'n fase. Hij wilde met zijn volledige kinderbestekje eten, dus met mesje. En daarmee at hij meer. Voor een paar weken. En nu eet hij alleen zijn vlees met een vork, en de aardappels met zijn handjes en de groente laat hij volledig links liggen. Tja. Wat doe je eraan, he.

Terug
Bovenaan