Ik weet het nu echt niet meer!!!

Sterkte met afwachten dames, dat is heel naar, hopelijk valt het mee!

Hallo,

Wat ik ga vertellen, daar zitten jullie niet op te wachten, maar ik vind dat jullie het wel moeten weten.
Ik heb in 2004 een miskraam gehad. Eerst natuurlijk een positieve test. Na ongeveer 1,5 week bloedverlies, maar geen krampen. Iedereen beweerd dat het goed gaat als je maar  geen krampen hebt. Na enpaar dagen stopte het bloeden.
Ik elke keer een test doen, en natuurlijk positief. Met ruim 11 weken weer bloeden, maar geen krampen. Naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Bleek dus dat er geen vruchtje in het zakje zat. Als je eenmaal het HCG hormoon in je urine hebt, dan gaat het niet zo snel weer weg, tenzij je een miskraam hebt gehad, daarna gaat je spiegel weer zakken.
Het is dus ook niet zo, dat als je geen krampen hebt, je geen miskraam gaat krijgen en dat het goed zit.
Een test doen heeft dus een enkele zin.
Ik zeg niet dat dit bij jullie ook zo is, maar als je bloed ziet is het meestal niet goed.
Alleen een echo kan het je vertellen.
En met ruim 6 weken kan je pas iets zien op de echo

Hoi,

Afgezien datje verhaal niet zo'n happy end is vind ik het wel fijn om te horen.
Dat was namelijk mijn vraag, wanneer het hormoon verdwenen is zodat je een test kan doen.
Maar ik kan niks anders doen dan wachten.
Maar het is zo verwarrend. Het ene moment voel ik me hartstikke zwanger en doe ik moord voor kippenpoten en pepernoten en het volgende moment voel ik me super ongesteld.....
Maar ja....zit niks anders op dan hopen en wachten.
In ieder geval bedankt voor je verhaal

Hoi,

Het was niet rot bedoeld, en ik weet zo goed hoe jullie je voelen, en hoe onzeker je je kan voelen. Maar jullie moeten ook geen valse hoop krijgen. Ik weet het, er zijn gevallen die veel bloed verliezen en een gezond kindje op de wereld zetten.
Maar wees niet te hoopvol.
Ik heb na mijn miskraam ook een gezonde jongen op de wereld gezet.....
En zeg nou eerlijk, mocht er iets niet goed zijn, dan moet je blij zijn dat je lichaam het afstoot. Want zeg eerlijk: iedereen wil toch een gezond kindje?

Oja,
Mocht het een miskraam worden, dan wordt je alleen nog maar meer onzekerder. Ik heb bij de 2e zwangerschap ook die tijd gehad van onzekerheid. Gelukkig kon ik toen met 7 weken en met 12 weken een echo laten maken. En was het goed. Maar nu ik weer zwanger ben, ben ik weer onzeker. Het onzekere gevoel laat je niet meer los. Je gaat twijfelen aan je eigen lichaam. Ook omdat ik met de zwangerschap van mijn zoon en nu ook weer, geen enkele zwangerschapskwaaltje heb gehad.
Dus ik weet hoe jullie je voelen.

Heel veel sterkte meiden

Terug
Bovenaan