Ik weet het nu echt niet meer...

Hoi,

Goh, wat vervelend dat jouw kindje zo slecht slaapt. Ik kan me voorstellen dat je uitgeteld bent! Ik zelf heb er geen ervaring mee, mijn dochter slaapt gelukkig altijd goed. Maar toch hoop ik je wat tips te kunnen geven die je misschien kunnen helpen.
Het feit dat ze een beetje koorts heeft en ook oorpijn zou toch kunnen duiden op een middenoorontsteking. Had mijn dochter ook vlak voor de kerst. Koorts, hangerig, veel huilen, gewoon zielig. Uiteindelijk toch antibiotica gekregen. Nou binnen een dag was ze alweer een stuk beter. Echt nagenoeg mijn  "oude" meisje weer.  Jou kindje heeft wel niet zo'n hoge koorts, maar je had ook al veel paracetamol gegeven. Dat onderdrukt natuurlijk ook de koorts.  
En dan dat slapen. tsja......als je alles al geprobeer hebt is laten huilen misschien toch eens het proberen waard. Toen mijn dochter een paar weken oud was wilde ze overdag niet in haar bedje slapen. Zodra ik haar neerlegde was huilen...huilen... Op advies van het CB heb ik haar toen ook laten huilen. Binnen een paar dagen deed ze het niet meer. Sterker nog, ik kon haar gewoon wakker in haar bedje leggen en ze viel zelf in slaap.
Wat je misschien nog zou kunnen proberen (als je dat niet al gedaan hebt) is een hele strakke regelmaat. Wij doen eigenlijk altijd hetzelfde als we haar 's avonds in bed leggen. Pyjama aan, klein flesje melk, tandjes poetsen, trappelzak aan, verhaaltje voorlezen, in bed leggen. Dan zingen we nog een liedje en dan gaan we naar beneden. Zij weet dus heel goed dat de dag voorbij is en dat ze moet gaan slapen.
Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik hoop dat het beter wordt voor jullie. Want ik ben het ook met je eens. Een kind hoort s' nachts te slapen!

Succes,
Groetjes Charlotte

Wat een vreselijke situatie zit jij (jullie) nu in.
Ik ben volgens mij niet de enige, want ik dacht ook meteen aan de osteopaat.Onze 2e dochter werd geboren met het Kiss Syndroom, er zaten een paar nekwervels niet goed door een bevalling van  2 uurtjes en ze lag ook nog eens met haar gezichtje de verkeerde kant op...Alles wat jij beschrijft herken ik, wat een drama.....Wij hadden dat ook allemaal, tot na 4 weken we naar de osteopaat gingen en er duidelijk verschil was, vanaf de eerste behandeling.Ze sliep zelfs meteen  de hele nacht door, vanaf die eerste keer.Toch zijn we nog 8 keer naar hem toegeweest.Ik zou, als je het echt niet meer weet toch nog eens terug gaan, of desnoods een andere bezoeken.Baad het niet dan schaad het niet, toch?
Succes met je kindje.
Groetjes Roos.

Hey,

Heb er nog eens over gehad met mijn man en die vroeg zich af of jullie haar al getest hadden op koemelkallergie?
Wil je nog maals heel veel sterkte en kracht geven want dit houdt je niet niet lang vol!
Is er misschien een moment dat je rust voor jezelf kan creeren door oma's of tantes een keer op te laten passen? Dan krijg je misschien weer rust en kan je bijtanken.
Denk aan je.
Liefs,
Karlien

Hai,

Jeetje wat moet dat zwaar zijn zeg! Toch knap dt je met goede moed 2009 in gaat, dat het snel verdwijnt is ook neit zo gek hoor meid. Kweet natuurlijk neit of je het al gedaan hebt....
Maar je zegt dat jou dokter je niet verder wilt helpen, je kunt naar een andere dokter gaan bijvoorbeeld die van je moeder of vader ofzo ( als dat een adere dokter is natuulijk) je moet dan alleen iets van 25eu betalen maar dat kun je weer terug vragen bij de verzekering. Wij hebben dat ook een keer gedaan omdat mijn dokter de klachten van mijn dochter ook neit serieus nam. En die dokter nam het wel serieus.. en lijkt me zeker wel het geval met jou verhaal! Dus gewoon eens proberen zou ik zeggen, desnoods eis je gewoon een doorverwijsbrief naar de kinderarts. Laat je niet zomaar wegjagen hoor!!! succes!XXx

hoi,

Wat heftig zeg!

Ik lees allerlei adviezen over de osteopaat. Ben ik zelf niet zo'n voorstander van.
Mijn eerste gedachte is toch de huisarts of het cb. Je voelt je niet serieus genomen door de huisarts lees ik. Heb je wel een fijn cb? Vraag daar alsjeblieft hulp. Zij kunnen inschatten of het iets medisch is, zoals idd koemelkeiwitallergie. En ze kunnen je verwijzen naar de kinderarts als dat nodig is. En is het dat niet dan hebben ze vele opvoedingsmethoden, adviezen. boekjes die je kunt lenen etc.

Je hoeft hier niet alleen doorheen te gaan!!

sterkte!
da77

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties! En ook zo veel!!! Dat doet me echt goed.
Even een paar reacties op jullie vragen/opmerkingen:
- Het bedje staat inderdaad een beetje schuin, zodat er minder druk is op de oortjes.
- Ik heb bij de huisarts wel neusdruppels gekregen die zouden moeten helpen bij oorpijn. Ze werken dus absoluut niet voldoende, dus morgen maar weer de huisarts bellen.
- Volgens de osteopaat was ze toen uitbehandeld. Wel zijn we na een maand ofzo nog een keer teruggeweest, en dat was het "laatste restje" volgens hem. En ik geloof hem daar ook wel in. Ik denk alleen niet dat ik haar nu nog een keer zou kunnen laten nakijken. Tijdens de behandeling moet je stil liggen en mijn kleine meid kan absoluut nooit stil liggen. Ervaring met de chiropractor heb ik niet, maar volgens mij is het wel een beetje te vergelijken met de osteopaat. En ook daar zal je heel stil moeten liggen, of heb ik het mis?
- Helaas is mijn cb nog vele malen erger dan de huisarts, dus daar hoef ik al helemaal geen hulp van te verwachten.
- Ongeveer alles wat Inanna opnoemt in haar opsomming hebben wij ook gedaan.
- Ook het laten huilen hebben we gedaan. (hoort bij de Rust en Regelmaat van Ria Blom) Och, ik ken dat boek en de theorie daarbij inmiddels beter dan Ria zelf...
- Ik geloof ook zeker dat voorspelbaarheid belangrijk is. Wij hebben ook vanaf het begin een "naar-bed-gaan-ritueel". Zelf heb ik dan ook altijd zoiets van: "Het is nu nacht, dus je gaat slapen. Je hebt je slaap ook hard nodig. Even in slaap huilen is dus niet erg." Maar zeker overdag huilt ze zo een half uur als ik niets doe. En dat vind ik te lang. Vooral omdat ik nog steeds niet kan uitsluiten dat ze van pijn huilt. Als het nu "eigenwijsheid" zou zijn, zou ik haar zeker "makkelijker" laten huilen.
- Helaas hebben wij echt niemand die kan oppassen... Echt niet!
- Mijn man werkt altijd in nachtdiensten. Dus vijf van de zeven nachten ben ik alleen met mijn dochter thuis. Alles komt dan op mij neer. De dagen zijn ook lastig, want als zij dan veel huilt, wordt mijn man wakker. Dus het is constant schipperen...
- Oja, het huilen is dus al haar hele leven. Niet dus iets van de laatste tijd, vanaf de oorpijn ofzo. Dat maakt het ook zo lastig in te schatten hoe het nu komt en hoe we nu verder moeten.

Zo, volgens mij waren dat de meeste reacties wel.
Wel vraag ik me af voor degenen die "laten huilen" opperen, als jullie kleintje ziek is, laten jullie hem/haar toch niet ook huilen? Want dat is dan toch echt zielig?

De arme meid had net trouwens 39,3 C koorts. Ze voelt zich dus echt niet lekker. Morgen bel ik dus maar weer met de huisarts. Ik hou jullie op de hoogte.
En nogmaals bedankt voor jullie reacties!!!
Groetjes,
Dory

Hoi,

Ik wou je even heel veel sterkte wensen !!!

Ik zou zeker naar de arts gaan morgen en flink overdrijven ! Dat ze hogere koorts heeft, en al langer en echt ziek is. Ik zou ook proberen om een antibiotica-drankje te vragen. Zoals iemand voor me al zei, soms knapper ze daar echt van op en zit er ergens toch wat te rommelen waardoor ze niet lekker is. Dat verklaard waarschijnlijk niet waarom ze altijd al huilt, maar je kan het proberen.
Mijn eerste gedachte was dat je ook in een viciueze cirkel zit, en jullie allemaal erg moe zijn. Ga je zelf maar na, als je zelf echt moe bent heb je ook geen honger of ergens zin in, en hoe langer dat duurt, denk ik dat het misschien ook wel gewoonte word.
Maar ja, helaas advies hoe je het kunt doorbreken heb ik niet?
Weet niet meer of je het daarover hebt gehad, maar koemelkallergie??

Heel veel sterkte, jammer dat je niemand hebt die op kan passen, soms helpt het ook wel als ze even uit hun eigen omgeving zijn en dat op die manier het ritme doorbroken word en het daarna ineens beter gaat!
Heb je ook geen buren, vrienden die voor 1 keertje willen oppassen??

Succes ! Laat je weten hoe het bij de arts was?

Bianca

Lieve Dory!

Allereerst: wat ben jij een supermama! Wat knap dat je dit volhoud zeg... En ja, natuurlijk horen kindjes te slapen 's nachts.... Maar nog belangrijker: ook mama's horen te slapen 's nachts!!!
Je hebt vast al vreselijk veel adviezen en goede raad gehad en vast al vel uitgeprobeerd. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat je   de voor jou goede raad er uit haalt en iets mee probeert te doen....
Persoonlijk zou ik niet pikken wat jouw huisarts je meisje en jou aandoet. ik weet dat er kindjes kunnen worden opgenomen in het ZH voor bv 2 nachten om de ouders normaal te laten rusten omdat ze het niet trekken anders. Je mag ook gewoon vragen om een verwijsbrief voor de kinderts hoor! En laat hem er maar inzetten dat " de moeder dat graag wil" dan. Jij voelt met je moeder instinct dat er iets niet goed zit en ik ben een vreselijke voorstander van luisteren naar mama-instincten! Dus als je toch naar de huisarts gaat, durf om een verwijsbrief voor je meisje te vragen, niet alleen voor haar maar ook voor jezelf. Alleen al omdat je dan nog ergens je verhaal kan doen, ze misschien toch een allergie kunnen uitsluiten of niet, of je gewoon gelijk geven dat het niet hoort dat jullie allebei zo veel wakker zijn!
succes morgen hoor! Hou je ons op de hoogte hoe het is afgelopen?

Dikke knuffel, Marieke

Terug
Bovenaan