Ik weet het soms even niet meer...

<p>Hoi allemaal. Wij hebben een zoontje van 14 weken oud. Al vanaf dag 1 zijn we aan het uitzoeken wat het beste past qua voeding. Zo zijn we na een week in het ziekenhuis belandt omdat het helemaal niet goed ging. Ons zoontjr bleek reflux te hebben en we zouden de voeding gaan indikken. Dit leek tr helpen totdst de huilbuien weer begonnen.. zo gaat het eigenlijk nog steeds. Het gaat goed, 2 dagen later.. huilbuien.. ik moet bijna weer werken, maar slaap nog steeds heel erg slecht omdat ons zoontjr ook heel erg slecht slaapt. Ik zie echt nog niet hoe ik dit ga combineren, want ik ben zooo moe! </p><p>Hij drinkt nu alweer 3 dagen zijn voedingen haast niet. Ik heb daarom contact gehad met de kinderarts, die raadde aan om vezels aan de voeding toe te voegen, want verstopping leek haar het meest logische door de ingedikte voeding... we geven dit nu 2 dagen, maar hij wordt er echt zo naar van! Hij ligt nu te slapen( in mijn armen, ergens anders krijg ik m niet meer stil) en heeft al 2 x 120mg paracetamol gehad. Hij weigert zijn fles te drinken, zet het dan compleet op een krijsen.. hij is verder gezond, ben voor de zekerheid naar de huisarts geweest om uit te sluiten dst hij niets met zijn keel/neus/oren heeft waardoor hij niet drinkt.. ik weet echt niet merr waar ik nou zoeken moet naar een oplossing... </p><p>Hrt is ondertussen alweer 5 uur na zn vorige fles maar drinken doet hij niet... iemand verder deze ervaring met forlax vezels? En iemand die dit allemaal herkent? </p>

Dus met de voeding gaat het even goed en dan 2 dagen later niet meer? Het eten zelf wel beter door de indikking? Je verteld niet hoe het dan met de ontlasting gaat. Want ook ik denk dat je waarschijnlijk een beetje moet ‘helpen’ daarbeneden. Met een billedoekje wrijf en duw je zachtjes over het poepgat, en als er dan nog niks komt eventueel de thermometer erin, niet draaien ofzo: het ijzertje voorop stimuleert het drukken vanzelf. Als onze kleine beneden ‘opgestopt’ zit gaat ze eerst heel vaak om eten vragen, waarschijnlijk voelt het als honger. Zal ook pijn in de buik zijn dus snap ik wel. En dan ineens wil ze niks meer maar slaapt ze ook niet meer goed, en spartelt ze zelfs bij het vasthouden. Dus wij weten nu: heeft ze een hele dag nog niet gepoept? Dan moeten we even helpen anders is ze een dag later weer helemaal uit haar ritme. Het is logisch dat babys van binnen nog niet zo getraind zijn in alles: slikken/poepen enz. Dus dat is mijn tip en volhouden, eventueel meld je je gewoon ziek op t werk? Want oververmoeidheid telt daar ook bij. Succes ?

@poepiemonstermama: nee vergeet ik te vermelden inderdaad. Ontlasting is nooit een probleem geweest, elke dag in de ochtrnd een poepluier, soms 2 achter elkaar. Dat ritme is vanaf week 2 al hetzelfde. Toch dacht de kinderarts ondanks dat dat hij misschien toch verstopt kan zijn.. ik vond m van de week erg warm dus temperatuurde hem daarom, hij had inderdaaf koorts, en poepte ook direct alles vol. Ik dacht dat ondanks de nettr poepluiers dat de arts daarom wrleens gelijk kon hebben en ben op aanraden van de arts met vezels gestart, in combinatie met paracetamol zetpillen omdat de vezels de eerste 2 dagen kramp veroorzaken. Vanaf dat moment ook elke dag even gestimuleerd met de thermometer. Vandaag bij elke luier (3 tot nu toe) even op weg geholpen. Bij 1 kwam er inderdaad poep, daarna niet meer.. omdat hij slevht drinkt de laatste dagen geven we 1 of 2 flessen meer, we houden bij wat hij op eem dag drinkt want dan wetrn we of hij voldoende gehad heeft, afhenklijk daarvan geven we 5 of 6 flessen. Om half 11 vanmorgen heeft hij zijn hele fls zonder enig probleem nog gedronken, ik was stomverbaasd,want hij drinkt al 5 dagen slecht! 230 cc in 1 keer, ik dacht yes het gaat beter!! Om half 2 werd hij uit zichzelf wakker, dus ik dacht laat ik tussen 2 en half 3 maar een fles maken want die ene flrs die goed ging zorgt er nog niet voor dat hij genoeg gedronken heeft voor vandaag en er zit dan weer netjes 3,5/4uur tussen. Deze fles is 40cc uitgegaan, al krijsend en wegduwend. Ik heb hrm toen om te kalmeren even bij me gelegd waarna hij in slaap viel... na een uurtjr wakker gemaakt voor de rest van de fles, maar weer krijst hij alles bij elkaar. In de fles om half 11 zat de forlax poeder, een half zakje, want ik wil niet meer geven omdat hij er zo heftige krampjes van kan krijgen.. peop zit hem niet dwars, maar drinken doet hij ook niet meer nu... heb hem zelfs nog even slapend geprobeerd tr laten drinken maar zelfs dsn begint hij te huilen... 

Het gaat dus nu al 14 weken zo, ik ben vorigr week bij de huisarts geweest omdat ik er behoorlijk doorheen zit ondertussen. Je kindje met een week oud in het ziekenhuis te moetrn laten is al killing, maar daarna kwamen er nog 13 van dienop en af weken.. we staan in constact met de kinderarts, kinderfysio en zijn nauw in contact bij consultatiebureau, we krijgen van iedereen tips maar niets is de gouden tip geweest lijkt hrt wel!  Ik ben echt ff kwijt wat we moetrn doen..

Hoi, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!Wat een vervelende situatie(op zijn zachts gezegd). Ik heb zelf nog geen kinderen, dus kan je niet echt raad geven.Heb je al eens nagedacht over een osteopaat? Ik hoor er veel goede dingen over bij babys! En baat het niet dan schaat het niet. Sterkte?

MammavanB: ja pfoe.. ij heb echt engelengeduld, en weet dat hij er niks aan kan doen, maar dag in dag uit gekrijs en elke keer weer de oplossing niet vinden is zoooo frustrerend. Ik loop soms ook echt even bij hem weg als hij zo huilt want anders ga ik met hem mee zitten huilen omdat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen... alle 'deskundigen' vinden het wrl meevallen omdat hij zich verder goed ontwikkeld. Hij is nu 14 weken en kan bijvoorbeeld prima zelfstandig omrollen. Dat is heel fijn, maar ik vind het steeds lastiger om weer o pzoek te gaan naar wat nu weer de oplossing is. Ik heb er ondertussen een klein flesje in gekregen en en was t weer huilen geblazen.. de kinderarts mag dan denken dat vezels helpen, ik geef ze niet meer... ik ga niet nog een dag zo door met ren krijsende baby die weigert tr drinken. Op zoek naar de volgende oplossing!

Wat vervelend zeg!Heeft jullie kindje geen koemelkallergie? Hoeveel schepjes jbpm gebruik je? Wij gebruiken de helft minder dan op het pak staat

Terug
Bovenaan