Ik weet het soms even niet meer...

@didiee: dat vraag ik me inderdaad ook weleens af, maar volgens de arts is dat het niet. We zijn begonnen met jbpm minimaal geven, zitten nu ondertussen op 1 melkpoeder schepje per fles van 210/7. Dat werd weer lastig omdat de speen na 5 min niet meer goed doorliep. Een maat grotere speen geprobeerd maar die liep de eerste 5 min dan weer veel te hard, dus maar iets omlaag gegaan mrt jbpm want anders was dat weer een goede reden om niet te willen drinken, want er kwam even niets uit de fles, en na snel wisselen dronk hij dan niet meer. 

Zou het misschien helpen om meerdere flessen maar dan kleinere hoeveelheden te geven? Zo'n grote fles op een lege maag lijkt me erg heftig. Dus misschien tijdelijk weer even naar 7-8 voedingen op een dag, maar dan met flessen van 120 cc ofzo.. Wellicht dat je kindje dan weer kan wennen aan regelmatig eten. Want heel lang niet eten en dan een mega voeding zou bij volwassenen ook voor buikpijn zorgen.. Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar toen mijn zoontje 2 weken was bleken we hem ook te overvoeden. Hij dronk wel door en stopte niet vanzelf. Daarna was het huilen, want buikpijn en spugen. Om vervolgens in slaap te vallen en gewoon 5 uur door te halen om daarna weer onverzadigbaar te zijn. We hebben toen vaker kleinere flessen gegeven tot de rust in z'n buik weer terug was. 

Ik lees dat je zoontje reflux heeft maar nergens iets over medicatie? Heeft hij dat niet..de mijne huilde ook zo bij zijn flessen. Slokdarm helemaal verzuurd. En anders misschien koemelkallergie?? Je zou ook eens kunnen vragen op de fb pagina van reflux baby's. Heel ver tips en goeie dingen van mama's met heel veel ervaring. Iets zit hem nog niet lekker 

Het is mischien raar maar waarom probeer je voeding/pap niet te geven met een lepetje het kost eventjes tijd maar mischien helt het wel als mijn kleine spruit de fles niet pakt geef ik het met een lepeltje dat gaat prima ?

Ok, als hij tijdens het drinken krijst en niet erna dan zijn het niet meteen krampjes. Dan verwacht ik slokdarm/zuren. Dus zoals ze dat noemen: reflux.- zo recht mogelijk eten geven, speen fase 2 op de dr. Brown fles. Niet te warme melk, en niet nutrilon: die is te zuur. Aanrader: kruidvat, gewoon meteen overstappen. En even helemaal back to basics als je aangeeft dat poepen al vanaf de geboorte dagelijks is heb je geen speciale voedingen nodig. En nog een rare vraag/tip. Welke vitamine d gebruik je? Ik merk hier op die met sinasappelsmaak van kruidvat ook geen goede reactie. Ineens de hele dag huilen tijdens de fles. Dus ik stap meteen weer terug op davitamon aquosium. Heel vreemd misschien maar ze had nooit problemen met drinken en dat is het enige dat veranderd was dus dan valt het op. Maar stel jij gebruikt die al vanaf dag 1...dan weet je niet beter, maar kan ook zuren geven. Mocht het allemaal na 1 week nog steeds niet beter zijn dan ga je per optie dingen proberen, en even volhouden. Want iets kan ook even een tijdje duren voor het effect heeft. Nog een tip: ipv gekookt water annique rooibosthee geven met de flesvoedingen. Dat zijn wij meteen begonnen vanwege de helse nachten met gekrijs wegens de buikkrampjes, maar het is ook ene natuurlijk middel als maag bescherming, poepvermakkelijker enzenz ? dit kun je wel direct beginnen, is verkrijgbaar bij gezondheidswinkels. Ik hoop echt dat je er wat aan hebt, ondanks dat elke baby natuurlijk anders is: echt krijsen heeft een reden. En dat gun je geen enkele ouder dat ze het probleem niet kunnen vinden! ? succes ?

Ik lees de tip al eerder: osteopaat... ik ben er met mij kind ook geweest omdat ik ook radeloos werd van haar krampjes etc en het heeft echt geholpen 

Terug
Bovenaan