Ik weet niet meer wat ik moet

Als je lid bent van een vakbond dan zou ik die maandag eerst bellen. Als je niet lid bent van een vakbond, maar wel een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die bellen.
Je moet goed te weten komen wat je rechten en plichten zijn. Misschien is googlen naar de wet Poortwachter ook een begin. Je moet zelf namelijk wel degelijk meewerken aan je herstel. Wat niet betekent dat je ontslag hoeft te nemen of onbetaald verlof hoeft te nemen.
Maar het betekent wel dat je regelmatig contact moet opnemen met je werk, er een plan van aanpak moet komen. Je met je klachten naar een arts moet gaan. Ook zal je weer naar die k***e arbo arts moeten, want die zal moeten adviseren over je herstel.
Ben je het niet eens met de beslissing van de arbo arts, kan je altijd nog naar het UVW voor een soort second opinion.
Succes!

Meid, meid wat verschrikkelijk voor je. Ja, tegenwoordig kun je gewoon niet meer ziek worden. ik ken gevallen als jij ook in mijn familie. Mijn zusje heeft de ziekte van Lyme. Zij was soms ook doodziek, viel kilo's af en het werk meende dat ze het fakete... wilde wel dat ze zich niet ziek meldde ed. wat een verdriet want wij kenden haar gewoon niet meer terug.
gelukkig is mijn zusje na een tijd weer opgeknapt, maar na een aantal vervelende voorvallen daarna is ze toch van werkgever veranderd.

tegenwoordig mag je niet meer ziek zijn. Zelfs mijn tante moest na een ernstige buikoperatie (tumor aan de baarmoeder) binnen 3 maanden weer volledig op de werkvloer staan. Dat geeft zo'n druk... ik kan nog niet maar ik moet want anders krijg ik problemen...

Meid, laat je niet pushen om de signalen van je lijf te negeren. daardoor put je je lichaam uit en wordt het alleen maar slechter. Je bent door de zware zwangerschap en bevalling en buikoperatie nog lang niet de oude. Je komt energie en afweer tekort. Ik zou echt een stap terug doen. Steeds weer ziek zijn is een signaal dat je lichaam het niet kan bolwerken, het is niet sterk genoeg om griepjes en virussen en bacterien te baas te kunnen zijn.
Je moet echt aan je afweersysteem gaan werken. Rust, gezond eten, sporten... stress/verdriet/druk werken averechts. Klassieke homeopathie kan je goed helpen je afweer op te bouwen en je lichaam weer sterk te maken. Misschien sta je er afwijzend tegenover, maar besef dat het bij hele jonge kinderen gewerkt heeft, die echt niet wisten wat ze innamen. En in combinatie met de huisarts kan het heel wat opleveren.

Ik zou zeggen: luister naar je lichaam, ga niet alleen gesprekken in (neem een objectief persoon mee), en bedenk dat dit niet aan jou ligt maar aan de maatschappij die geen geld heeft voor extra verzorgenden, die het met heel weinig geld moet runnen... jij valt uit en komt op halve kracht terug... door al die bezuinigingen en werkdruk kunnen ze jou niet missen en daarom pushen ze zo! Dit is niet persoonlijk op jou gericht, maar weer een typerend voorbeeld van het feit dat Nederland individueler, materieler en egoïstsicher is geworden in de afgelopen 20 jaar.

Sterkte meid!

Hi Ils,

Het is natuurlijk belachelijk dat jij met een oplossing moet komen. Ik zal die voor jou wel verzinnen: zeg tegen je baas dat ziektewet de enige oplossing is. En als je naar de bedrijfsarts moet, laat dan duidelijk merken dat je niet kunt werken of vraag een second opinion.

Heb je niet een huisarts die achter je staat? Misschien kan hij of zij je een handje helpen? Of ga naar een maatschappelijk werkster die jou in ieder geval geestelijk kan helpen sterk te staan!

En juridisch: als je geen rechtsbijstand hebt, zijn er rechtswinkels die jou kunnen helpen om te kijken waar je rechten en plichten liggen.

Het is jammer dat je baas zo reageert, want dat heeft ook zeker zijn uitwerking op jouw herstel! Misschien moet je hem dat maar eens vertellen.

Sterkte, meid.

Gr. Tamara.

Hey Ils,
Het was zowat alsof ik mijn eigen verhaal zat te lezen.
Ik ben ook werkzaam als leerling verzorgende op een PG afdeling.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het daar ook heel moeilijk gehad, ik was tijdens mijn zwangerschap van afdeling gewisseld.
Ik ging van reactivering naar PG, en PG ligt mij dus totaal niet.
Het lukte mij niet om de knop om te zetten, en had daardoor heel erg veel last van hormonen.
Ik had dagen dat ik alleen maar aan het huilen was, en heb me dus op een gegeven moment ziek moeten melden.
Ben voor mijn verlof halve dagen aan het werk gegaan en dat ging goed.
Maar ik moet over 2 weken weer beginnen en zie er best wel tegenop.
Ik hoorde van een klasgenoot al dat er flink over mij geroddeld werd over hoe ongemotiveerd ik was enzo en altijd maar ziek:S.
Dus ik heb een beetje een idee hoe je je ongeveer moet voelen.
Heb ook een spoedkeizersnee gehad met 35 weken:S.
Ik dacht dat alleen leerlingen het bij ons op het werk zwaar hadden, maar dat is dus op meerdere plekken het geval helaas:S.
Hoelang moet je nu nog voor je opleiding??

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan