Ik weet niet meer zo goed wat ik er van moet denken??

Hoi Zoraida,

Zoals je hierboven wel kunt lezen, hoef je je niet meteen druk te maken als ze niets kunnen zien.

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Dit kwam naar voren toen ik zelf een echo had geregeld bij een echobureau. Die mevrouw maakte uitwendige echo's en het lege vruchtzakje was heel duidelijk te zien. Later bleek dat het vruchtje met 6 weken gestopt was met groeien. Als jij hetzelfde zou hebben, had die echoscopist dat dus wel moeten kunnen zien.

Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden. We moesten toen naar het Diagnostisch Centrum om een termijnecho te laten maken. Ik had daarvoor een paar keer gebloed dus ik dacht dat het weer mis was. Toen ik daar lag, begon die mevrouw met een uitwendige echo. Toen zei ze: " Nou, ik kan niets zien dus we gaan toch maar een inwendige echo maken". Ik dacht meteen dat het niet goed was (ik had toch immers gebloed?).
Uiteindelijk maakte ze een inwendige echo en daar zag je een heel klein wurmpje met een kloppend hartje! Zij schatte me toen op 7 weken en 4 dagen.

Het kan dus zijn dat ze het vruchtje gewoon nog niet goed konden zien. Misschien ben je minder ver dan je zelf denkt en zien ze nog geen hartje. Dan kan ook nog.

Ik weet hoe spannend de komende dagen voor je kunnen zijn maar probeer wat afleiding te zoeken zodat je er niet heel de tijd aan hoeft te denken. Je zwangerschap kan nog alle kanten op dus ga niet meteen van het ergste uit. Ook al deed die echoscopist zo bot.

Heel veel succes de komende dagen en laat je even weten hoe het is afgelopen?

Groetjes,
Maike

22w +3d zwanger van een knulletje

Hoi Zoraida,

Ik wil je net als al de andere meiden ook eventjes geruststellen!
Bij mij was bij de 1ste echo ook niks te zien,alleen een leeg vruchtzakje!
Ben de week erop terug geweest en toen zagen ze het vruchtje pas zitten,dus probeer een beetje positief te blijven oke? al valt dat niet mee,maar het zal wel goed komen hoor!!

Groetjes wendy 33 weken en 6 dagen zwanger

Hoi,

Wat een vervelende reactie zeg!! Zo gevoelloos...

Wellicht heeft het i.d.d. te maken met dat de echo inwendig gemaakt moet worden als dat nog niet is gebeurd. Ik heb bij alle drie de zwangerschappen een vroege termijn echo gehad (7 wkn,9 wkn en 7 wkn) en allemaal inwendig. Bij de derde heb ik er zelfs bij 10 wkn ook naar gevraagd omdat je ook een mooier beeld krijgt vind ik, scherper.

Grappig om te lezen dat je 21 bent, ik was ook 21 toen de eerste kwam! Leuk hoor jong moeder!!! Vind ik nog steeds! Mijn oudste zoon is nu 8 jr, mijn tweede 3,5 jr en nu krijg ik een dochtertje en ben nu 29.

Ik zou het trouwens i.d.d. met je VK bespreken, want deze reactie vind ik ronduit bot! Je kunt ook een klacht indienen zodat die persoon erop aangesproken wordt, want dit vind ik echt niet kunnen hoor.

Nou, heel veel succes verder en geniet vooral, het komt vast goed!!

Groetjes, Natasja.
39,3 wkn. zwanger.

Hallo moeders..

k heb idd contact opgenomen met mijn verloskundige en die heeft me gerustgesteld vind het het gewoon jammer omdat je je er zo op verheugt denk dat dat het is..
misschien ben ik wel minder ver dat kan ook ...ze hebben ook een inwendige echo gemaakt en konden ze ook niks zien ..
as vrijdag moet ik weer daarnaar toe ..en dan hoop k dat het wel goed zit allemaal en ik blijf elke dag gewoon bidden..

misschien was ik toen wel 6 weken en dan word deze week me 7e toch..?

Groetjes

Ja, dat maakte ik ook mee. Ik was naar de echografiste in het GZG in den bosch gegaan voor een echo. Ze zag een vruchtzakje en een vruchtje maar geen hartje. Op zich niet zo raar. Wat wel raar was was de opmerking "ja ik zie wel iets maar dat kan net zo goed nog fout gaan" van haar (ze was ook erg koel en ongeinteresseerd). Ik heb toen een tweede (inwendige) echo aangevraagd bij de gyn en die zag een week later het hartje wel. Het kan dus makkelijk!

De meeste meiden die ik ken zeiden dat ik me niet ongerust moest maken als er niets te zien was want de eerste weken is het nog zò klein dat het bijna niet te zien is. Dus...niet zenuwachtig. Het komt vanzelf goed!!

Terug
Bovenaan