Ik weet t niet meer hoor

Heb paar weken geleden miskraam gehad,was ong 7 wk zwanger. Ben nu nog aan t vloeien. Omdat ik nog steeds aan t vloeien ben, ben ik afgelopen dinsdag naar gynaecoloog geweest. Baarmoeder was schoon, maar volgens hem kan het dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn geweest, hij wist t niet helemaal zeker. Heb ook helemaal geen buikpijn ofzo gehad, dus als het een bbz is geweest, heb ik dus wel geluk gehad,want dan is het waarschijnlijk 'vanzelf' weg gegaan. Heb ook bloed geprikt ivm hormoon. Vandaag uitslag. Gyn zei dus hetzelfde als bij de controle dinsdag. Er was dus wel een zwangerschap en dat kon dus ook een bbz zijn geweest. Ik moet dus volgende week weer bloed prikken en dan gaan ze kijken of het hormoon gedaald of gestegen is. Als het gedaald is, zou dit goed zijn (toch?)
(Vragen komen meestal als je al thuis bent....)
Ik had gisteren last van linker eileider, geen pijn ofzo. Dit is normaal volgens hem, omdat alles nog aan t 'werken' is. Ik had gevraagd of ik nog buikpijn kon krijgen. Ja dus. Als dit zo is dan zou ik gelijk naar t ziekenhuis moeten.
Vloeien kan nog wel aanhouden tot er weer een cyclus is.

Maar nu begrijp ik enkele dingen niet.

-Als ik nog buikpijn zou krijgen, dus er zit nog iets, waarom doen ze er nu dan niet iets aan?
-Waarom wordt ik niet gecurreteerd? Of kan dit niet met een bbz

Ik wil er vanaf zijn. Dat ik een miskraam heb gehad, oke dat heb ik wel verwerkt. Maar de nasleep ervan. Wil gewoon weer verder met proberen zwanger te raken. Ik wordt hier ook zo depri van. En dat vloeien, nu al bijna 3 weken, ben er nu wel eens klaar mee. Ik mag toch wel gewoon tampons gebruiken? Nog niet gedaan, maar wel makkelijk met sporten natuurlijk (ook nu al aantal weken niet gedaan door dit 'gedoe').

Iemand advies of uitleg?

jeetje wat een bericht...

misschien kun je het beste je gynaecoloog bellen. dan kun je je vragen stellen.
ik heb dat wel gedaan toen ik nog emt vragen zat.

bij mjij was alles natuurlijk eruit gegaan. heb een minibevalling gehad. met weeen erop en eraan.

ik kan je niet verder helpen, want heb niet hetzelfde meegemaakt...
sterkte!
liefs Carina

quote: bieb1408 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-09-2007 19:10:40'));

Heb paar weken geleden miskraam gehad,was ong 7 wk zwanger. Ben nu nog aan t vloeien. Omdat ik nog steeds aan t vloeien ben, ben ik afgelopen dinsdag naar gynaecoloog geweest. Baarmoeder was schoon, maar volgens hem kan het dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn geweest, hij wist t niet helemaal zeker. Heb ook helemaal geen buikpijn ofzo gehad, dus als het een bbz is geweest, heb ik dus wel geluk gehad,want dan is het waarschijnlijk 'vanzelf' weg gegaan. Heb ook bloed geprikt ivm hormoon. Vandaag uitslag. Gyn zei dus hetzelfde als bij de controle dinsdag. Er was dus wel een zwangerschap en dat kon dus ook een bbz zijn geweest. Ik moet dus volgende week weer bloed prikken en dan gaan ze kijken of het hormoon gedaald of gestegen is. Als het gedaald is, zou dit goed zijn (toch?)
(Vragen komen meestal als je al thuis bent....)
Ik had gisteren last van linker eileider, geen pijn ofzo. Dit is normaal volgens hem, omdat alles nog aan t 'werken' is. Ik had gevraagd of ik nog buikpijn kon krijgen. Ja dus. Als dit zo is dan zou ik gelijk naar t ziekenhuis moeten.
Vloeien kan nog wel aanhouden tot er weer een cyclus is.

Maar nu begrijp ik enkele dingen niet.

-Als ik nog buikpijn zou krijgen, dus er zit nog iets, waarom doen ze er nu dan niet iets aan?
-Waarom wordt ik niet gecurreteerd? Of kan dit niet met een bbz

Ik wil er vanaf zijn. Dat ik een miskraam heb gehad, oke dat heb ik wel verwerkt. Maar de nasleep ervan. Wil gewoon weer verder met proberen zwanger te raken. Ik wordt hier ook zo depri van. En dat vloeien, nu al bijna 3 weken, ben er nu wel eens klaar mee. Ik mag toch wel gewoon tampons gebruiken? Nog niet gedaan, maar wel makkelijk met sporten natuurlijk (ook nu al aantal weken niet gedaan door dit 'gedoe').

Iemand advies of uitleg?

Hoi Bieb,
Wat rot voor je zeg!
Ik heb in april ook een bbz gehad. En gelukkig is het bij mij ook zelf eruit gekomen.
Je vroeg waarom ze nu nog niets doen. Ze prikken dat bloed om idd je hcg waarde te checken. Als dat daalt is dat een teken dat ze zwangerschap afgebroken is of wordt. Als het stijgt of hetzelfde blijft kan gebeurt het waarschijnlijk niet vanzelf. Maar als het dus daalt gaan ze niet meteen opereren ofzo. Je hebt dan heel veel kans dat er ( onnodig ) een eileider beschadigd wordt.
Vandaar dat ze het op deze manier doen. En je moet inderdaad heel goed in de gaten houden of je buikpijn kijgt.
Maar was je hcg al aan het dalen? Als dat zo is heb je heel veel kans dat het allemaal vanzelf gaat.
En wat betreft het vloeien, ook bij een bbz kun je behoorlijk vloeien. ( was bij mij ook zo)
En ik herken het helemaal wat je zegt, dat je de mk wel verwerkt hebt maar dat de toestanden erom heen rot zijn. Neem in ieder geval wel de tijd om ook  lichamelijk goed te herstellen want je lichaam krijgt toch een opdonder!

Heel veel sterkte!

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

maar hoe lang heb je gebloed dan? En wanneer kreeg je weer een eisprong?
Ze hebben nog maar 1x geprikt voor waarde, volgende week weer. Dus dan kunnen ze ook pas zien of deze gedaald is. Maar als deze dus gedaald is, dan doen ze verder niks? Of krijg ik dan nog medicijnen ofzo. Als ze maar niet hoeven opereren ofzo.
Gaan ze verder geen onderzoek doen? Heb gelezen dat er meerdere redenen voor bbz kunnen zijn. Ontsteking eileider, of chlamidia gehad, of endometrios.
Wordt er flink onzeker van hoor. Heb alleen beetje zeurderig gevoel in buik, alsof ik ong moet worden, zo een gevoel.

Het is wel een gedoe hoor allemaal. hoop dat ik er snel af ben

quote: bieb1408 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 19:47:19'));

Hoi Janneke,

maar hoe lang heb je gebloed dan? En wanneer kreeg je weer een eisprong?
Ze hebben nog maar 1x geprikt voor waarde, volgende week weer. Dus dan kunnen ze ook pas zien of deze gedaald is. Maar als deze dus gedaald is, dan doen ze verder niks? Of krijg ik dan nog medicijnen ofzo. Als ze maar niet hoeven opereren ofzo.
Gaan ze verder geen onderzoek doen? Heb gelezen dat er meerdere redenen voor bbz kunnen zijn. Ontsteking eileider, of chlamidia gehad, of endometrios.
Wordt er flink onzeker van hoor. Heb alleen beetje zeurderig gevoel in buik, alsof ik ong moet worden, zo een gevoel.

Het is wel een gedoe hoor allemaal. hoop dat ik er snel af ben

Hoi Bieb,
Ik heb ongeveer 2,5 wk gebloed. Ik moest eerst om de 2 dagen terug komen om te prikken en later om de week. Ze stoppen meestal pas met prikken als de hcg op 0 is.
Als het gedaald is en ze er zeker van zijn dat er geen vruchtje meer in de eileider  zit hoeven ze volgens mij niet meer te opereren en krijg je ook geen medicijnen.
Ik heb daarna een THL onderzoek gekregen waarbij ze gaan kijken of je eileiders doorgankelijk zijn en of je geen verklevingen ofzo hebt..
Dat ongesteldheids  gevoel in je buik is normaal hoor, je baarmoederslijmvlies is toch dikker geworden om zich klaar te maken voor de innesteling en dat moet afgestoten worden. Volgens mij niets om je zorgen over te maken. Ik heb gehoord dat de buikpijn bij een bbz ( als de eileider scheurt) echt ondraaglijk is.

succes!

Hoi Janneke,

Morgen vloei ik 3 weken. Dus ik hoop nu toch wel dat t bijna afgelopen is. Voel me nu lichamelijk en geestelijk veel beter. Dinsdag bloedprikken en ik denk zelf dat t wel goed komt. Zelfs weer gesport vanmorgen! (bijna 4 weken niets gedaan)

quote: Janneke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 21:24:25'));

quote: bieb1408 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 19:47:19'));

Hoi Bieb,
Ik heb ongeveer 2,5 wk gebloed. Ik moest eerst om de 2 dagen terug komen om te prikken en later om de week. Ze stoppen meestal pas met prikken als de hcg op 0 is.
Als het gedaald is en ze er zeker van zijn dat er geen vruchtje meer in de eileider  zit hoeven ze volgens mij niet meer te opereren en krijg je ook geen medicijnen.
Ik heb daarna een THL onderzoek gekregen waarbij ze gaan kijken of je eileiders doorgankelijk zijn en of je geen verklevingen ofzo hebt..
Dat ongesteldheids  gevoel in je buik is normaal hoor, je baarmoederslijmvlies is toch dikker geworden om zich klaar te maken voor de innesteling en dat moet afgestoten worden. Volgens mij niets om je zorgen over te maken. Ik heb gehoord dat de buikpijn bij een bbz ( als de eileider scheurt) echt ondraaglijk is.

succes!

Zijn de uitslagen van je onderzoeken wel goed???

Hoi Bieb,

Ik heb vorig jaar oktober een bbz gehad. Ik was gestopt met de pil in augustus en bleef na mijn menstruatie vloeien. Na 3 weken ging naar de huisarts en die zei dat dat normaal was als je met de pil was gstopt (was niet mijn eigen ha, en achteraf gezien had deze het goed mis) Ondertussen vloeide ik al 7 weken en kreeg ik steeds meer buikpijn, soms klapte ik gewoon dubbel van de pijn. Ondertussen weer bij ha geweest, deze keer wel die van mij en die kon het niet verklaren, ze heeft meerdere keren een inwendig onderzoek gedaan en daar verkrampte ik helemaal van, dus besloot ze me door te sturen. In ziekenhuis geprikt en toen bleek ik hormoon in mijn lijf te hebben. Goed nieuws dacht ik. We hadden 3 optie, 1)miskraam 2)goede zwangerschap maar erg pril 3)bbz. Ik moest de volgende dag terug komen om te kijken of mijn hormoon gestegen was. Dat was achteraf maar in verhouding te weinig om er vanuit te gaan dat het een gezonde zwangerschap was. Twee dagen later weer prikken en weer was het wat gestegen, die gynecoloog zei gewoon ach mevrouw u heeft een miskraam gehad, laat donderdag nog maar een bloed prikken en dan zalhet wel gedaald zijn. Wat was ik kwaad op die man! Maar op dinsdag klapte ik weer dubbel van de pijn en heeft mijn moeder me naar het ziekenhuis gereden. Daar weer onderzocht maar men kon niets vinden. Gelukkig was er een vrouwelijke gynceloog die besloot een kijkoperatie te doen bij mij. Bleek ik een bbz te hebben. Ik had een halve liter bloed in mijn buik en het vruchtje zat in mijn rechter eileider. Ze hebben alles kunnen behouden maar toch. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.. Wat een domper zeg.. Maar goed, toen ik uit het ziekenhuis was moest ik 3 weken lang 2x in de week bloed laten prikken om te kijken of mijn hormoon zakte, en dat was het geval. Ben blij dat alles is goed gekomen maar toch.. We zijn nu weer druk aan het klussen voor de tweede, we hebben al een gezonde dochter van 2 jaar. Maar door dit hele gebeuren is wel bijna mijn relatie op de klippen gelopen. Geestelijk heb ik best een klap gehad en mijn partner verwerkt het op een hele andere manier dan ik. Gelukkig zijn we alles te boven gekomen en gaan we er weer voor. Ik hoop dat het voor jou allemaal goed komt en dat het er vanzelf afkomt.. Sterkte de komende tijd en duim voor je dat je snel weer zwanger mag zijn..

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan