ik weet t niet meer

A

Anoniem

Guest
pfff volgens mij wordt ik gek! Ik heb altijd de oppas binnen de familie weten te regelen, alleen gaat dat plotseling niet meer lukken. Nu ben ik als een gek op zoek naar opvang, ben nu met gastouderopvang bezig. En heb morgen de intake.

Opgelost zou je denken, maar nou komt het, ik ben op zoek en bezig met een andere baan. De dagen dat ik ga werken is nog onzeker evenals de tijden. Gastouderopvang is van 8 tot 6, volgens mij begin ik eerder met de baan waarmee ik bezig  ben.  De dagen dat ze terecht kan is do en vr en ma tm febr.
1 dag in de week kan ze naar oma, dus zoek wat voor 2 dgn.
Omdat het allemaal nog zo onzeker is (straks zet ik d'r op de do en vr, moet ik straks  andere dagen werken, moet ik wéér andere oppas zoeken) weet ik het gewoon niet meer. Maar ja vanaf sept, moet ik wat hebben. Maar ik kan toch moeilijk tegen me evt nieuwe baas (als ik wordt aangenomen :) ) zeggen dat ik alleen ma do en vr kan werken. Je ben zo niet meer flexibel, houden (nieuwe ) werkgevers daar rekening mee?
Hoe hebben jullie het geregeld en wat zouden jullie doen?
ps, heb er ook stiekem heel veel moeite mee hoor dat ze daarheen moet, ze vindt het zo leuk bij de oma's en me zusje, en nu komt ze toch in een ander ritme, andere kindjes, ander bedje, enz. zucht..... het liefst ben ik volledig thuis, maar dat gaat niet lukken
groetjes een wanhopige mama

Hoi,

Moeilijke situatie maar ik zou toch proberen met je eventuele nieuwe werkgever wat te regelen. Als de werkgever jou echt wil hebben dan zal hij/zij ook begrijpen dat je aan vaste dagen vast zit vanwege de opvang.
Je kan gerust bij je nieuwe werkgever aangeven dat je het liefst die dagen werkt.... Dan kan je nog kijken wat je werkgever daar van vind??

Liefs,

Frieda

nou alsof het zo zou moeten zijn, hoewel ik het ook wel jammer vind, maar werd net gebeld dat de baan niet doorgaat, ze zoeken niet meer iemand voor 27 uur, maar voor 36 ja dat wordt me teveel.
Wel heel raar, want de sollicatie stond al bijna gepland, ik belde vanmorgen om te vragen wanneer het was, ik zou vorige week gebeld worden maar dat gebeurde maar niet, en nu krijg ik dit. heel vaag.
maar ja wel voor even opgelost. Ga maar weer verder kijken.
Wel ben ik benieuwd hoeveel jullie werken, en hoe jullie het geregeld hebben met oppas.
Ik ben namelijk degene die haar moet brengen en halen, mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en zijn tijden zijn nooit vast.
Maar zo ben ik wel erg beperkt hoe doen jullie dat?
groetjes een iets minder wanhopige moeder :)

Hoi, ik kan me voorstellen dat het heel lastig is. Ik heb wel mazzel gelukkig. Ik werk bij de gemeente en heb nu 12 uur ouderschapsverlof, dit houdt in dat ik nu 3 dagen in de week werk. (daarna ga ik part-time werken, 24u per week)
Die 3 dagen gaat mijn dochter naar mijn moeder. Als ik klaar ben met werken blijf ik, samen met mijn vriend eten bij mn ouders anders staan we in de file voor de coentunnel. Dus wij mogen niet klagen. het enige nadeel is dat ik nu met de auto naar mijn moeder/werk ga, normaal gesproken ging ik met het openbaar vervoer, dus ik heb nu wel meer benzinekosten, maarja andere oppas zou ook weer geld kosten en dat bespaar ik nu weer uit.
Groetjes en succes met het solliciteren en zoeken naar oppas,
Sonja, mama van Daniëlle.

Hoi hoi,

Ik werk ook 3 dagen in de week als management assistente bij Philips.
Toen ik zwanger was, heb ik dit ook meteen aangegeven en ze hadden er geen moeite mee als ik minder ging werken. Ik werk nu woensdag tm vrijdag en dat bevalt prima.
Mijn man brengt Sven 's ochtends weg zodat ik op tijd op mijn werk kan zijn. Ik haal hem op woensdag en donderdag dan op, mijn man op vrijdag zodat ik dan eventueel wat langer door kan werken om alles af te ronden. Want ja, dat is wel lastig, ik moet dan wel altijd precies om 5 uur weg anders haal ik het niet om Sven op te halen. Ik moet namelijk een half uur rijden als alles meezit, en de opvang gaat om 6 uur dicht.
Maar vooralsnog heb ik niet te klagen. Bij mijn werk zijn ze gelukkig heel flexibel en dat vind ik een hoop waard. Daarom blijf ik nu ook maar even zitten waar ik zit want al die privileges heb je ergens anders niet.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi,

ik werk sins kort 15 uur in de week bij een bakker, mijn bazin is erg vriendelijk, ik zou namelijk per 1 juni beginnen,   maar Mart kon pas 20 Juni terecht.
nu heb ik vanaf de eerste volle week tot de 20 ste elke zaterdag gewerkt, en daarna de vrijdag en zaterdag.
en idd de tijden bij een opvang zijn niet 'je van het' ik kan Mart gelukkig wel op half 8 al brengen (vervroegde opvang) en mijn zusje haalt hem op smiddags (ik werk vrijdags van 8.00 en ben om half 7 thuis)

ik ben zelf ook nog een gastouder, vind het heerlijk om kindjes op tevangen, bij mij of ouders thuis. dit ga ik in augustus tot begin okt ook weer doen 2 daagjes in de week, zo kan ik lekker bij Mart zijn, en hij kan leuk spelen met de 2 kids van 1,5 en 4 jaar.

en idd zou ik aan je werkgever vragen iets duidelijker tezijn, want op deze manier kun je geen oppas regelen omdat je niet weet waar je aan toe bent.

veel suc 6

groetjes simone
(mv Mart 02-06-07)

hoi hoi,ja wat vaag hoor zón belletje...maar hopen da je snel wat anders vindt en wat ook goed bij je situatie aansluit!

ik werk zelf 16 a 24 uur,meestal is t de di&woe en af en toe de za(maar dan is mn man thuis).
de di en woe heb ik een gastouder,waar jayda heen gaat.
het bevalt heel erg goed,ik kende haar al v eerder.
op de di is er nog een babytje(leuk voor straks).
ik breng dr smorgens en mn man haalt dr savonds op(is op tyd vrij).
ze is heel flexibel..bij slecht weer brengt ze jayda soms met de auto thuis,en ze heeft ook al een paar x savonds bij ons opgepast.
ik ben heel blij met haar en t klikt ook super tussen jayda en haar dus hemaal goed!!

ik hoop dat je gauw een oplossing hebt qua opvang,maar kan je t gastouder gebeuren echt aanraden. groetjes

Hoi,
ik werk 20 uur en heb onregelmatige diensten. Ik heb via een gastouderburo een flexibele gastouder gevonden. Ik geef een maand van tevoren mijn rooster aan haar door. Het zijn dus iedere week weer andere dagen en tijden dat hij naar haar toegaat.
Met dagdiensten breng ik mijn zoontje al om 6.45 uur bij haar en haal hem 's middags weer op.
Ze is erg flexibel en dat is erg prettig. In overleg is er veel mogelijk.
Misschien kun je kijken of er bij jou in de buurt ook flexibele gastouders zijn?
Groetjes

Terug
Bovenaan