ik wet het niet meer meisje/jongn??? help

Hoi!

Voor beiden opties is wel wat te zeggen, natuurlijk. Toevallig willen wij het wel weten, maar ik snap ook als mensen het niet willen weten. Alleen dat je meer verrast wordt, of dat het meer een 'cadeautje' is als je het pas bij de geboorte weet... voor mij is het toch net zo goed een verrassing en een cadeautje? Ik pak dat deel alleen wat eerder uit .
En natuurlijk staat het voor iedereen voorop dat je hoopt dat je kleintje gezond is...

groeten, Saartje

Hoi!
Ik wist bij mijn eerste ook niet wat het zou worden en had daar ook niet de behoefte aan (had wel erg sterk een gevoel dat het een  jongen zou worden, wat het ook was..). Bij deze zwangerschap had ik heel sterk het idee dat het een meisje zou worden, mede omdat deze zwangerschap heel anders is als bij mijn eerste, en we waren er al snel uit dat we het wilde weten. Nou MENEER lag er duidelijk voor bij de 20 weken echo, dus het was bijna niet te missen dat we weer een jongetje zouden krijgen haha..
Ik vind het wel een leuk idee om het te weten, maar dat is ieder voor zich!
Groetjes Anne-Marie

Hai meiden,

Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat je kindje gezond is ben ik het helemaal mee eens!!!Maar dat wil niet zeggen dat je als aanstaande ouders niet een beetje een voorkeur mag hebben,vind ik!!!!!!!
Als het een jongen geweest was,waren we er niet minder blij mee geweest hoor!!
Maar wij hebben ervoor gekozen om te weten wat het werd!En ik betrapte mezelf ook wel een beetje hoor want als ik in babyzaken was keek ik wel echt naar meiden dingetjes onbewust!
Maar nogmaals als ons kindje een jongetje was geweest was ik net zo gelukkig hoor!

groetjes wendy 34 weken en 2 dagen zwanger

Hoihoi!

Ieder z'n eigen inderdaad. Persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer dat de meesten willen weten wat het wordt en het ook al vertellen. Maar nogmaals, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Ik houd er ook van om het als een verrassing tot op het eind te houden, ook al ben ik nog zo nieuwsgierig. Ik wist het bij de eerste niet en nu ook niet. En ik ben zoooo benieuwd! Volgens onze verloskundige zijn we zowat uitzonderingen, dat we het geslacht nog niet weten. Tis echt een aanrader hoor !!

Liefs, Mimi
morgen 39 weken zwanger van zoon/dochter

Tijdens mijn zwangerschap wilden mijn man en ik het allebei niet weten. Totdat ze op de 20-weken echo wat kleine dingetjes zagen die konden duiden  op een chromosoomafwijking. Er is toen met spoed een vruchtwaterpunctie gedaan en wij mochten zelf aangeven of we het geslacht wilden weten. We hebben er toen wel voor gekozen om het te weten, want ik wilde (om het zo maar even te zeggen): het beestje een naam kunnen geven. En.....het was een kerngezonde jongen! Inmiddels al weer bijna 11 weken oud!

Hoi hoi,

Ik denk dat het voor geen enkele a.s. ouder een issue is, dat de gezondheid het belangrijkste is. We willen allemaal een gezond kindje, hoewel dat niet altijd vanzelfsprekend is.

Verder vind ik dat iedereen zelf mag weten of ze het wel of niet willen weten en dit ook willen vertellen. Een enkeling in onze omgeving wil het niet weten, maar op onze weblog staat duidelijk dat we een zoon krijgen. Wij willen het graag van de daken schreeuwen, omdat we er trots op zijn, hoewel we net zo trots op een dochter zouden zijn geweest. Ik ben wel gericht gaan kopen, kleertjes, speeltjes. En naast het feit dat we het zelf graag wilden weten, hoopten wij dat mijn vader meer kracht zou hebben, als hij zou weten dat zijn tweede kleinkind een jongen zou zijn (mijn vader is ernstig ziek). Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen reden heeft om het wel of niet te willen weten en het wel of niet te willen vertellen. Gelukkig hebben we die keuze.

Om terug te komen op de echo: wij kregen bij de 20-weken ook geen 100% garantie. Die geven ze nooit. Want wat zou er gebeuren als ze het fout hebben? Ik zag iemand schrijven dat je bij 30 weken weer een echo krijgt: bij ons niet. Dat zat niet meer in het pakket. Wij gingen vanaf de 20 weken dan ook uit van een jongen. Maar na een paar weken kreeg ik kriebels en wilde ik nog een echo en hebben wij een 3D-echo laten maken met 32 weken. Dat was aan de late kant, omdat dan de foto's minder duidelijk kunnen zijn. Als je een 3D echo wilt, is de beste tijd rond de 28 weken. Ook dan kunnen ze het geslacht zien, als je wilt, maar ook dan geen 100% garantie. Ook deze keer zag de echoscopist duidelijk een jongen, dus wij gaan er wel van uit. Wat zal het schrikken zijn als het toch een meisje wordt, haha!

Gr. Tamara.

Ik heb vorige wk de 20 weken echo gehad, en ze vroegen of wij wilden weten wat het werd, dat wilden wij heel graag, en ze zagen direct dat het een jongen was, en vandaag bij de 3d echo zagen ze het weer duidelijk...erg leuk...ik had zelf heel sterk het gevoel dat het een meissie werd, maar dat was dus een verkeerd gevoel...en natuurlijk ben je blij en is het belangrijk dat je kindje gezond is, maar dat staat toch los van het geslacht??
Ik vindt het heerlijk om het te weten, kan er alles op aanpassen...en ik denk dat een ieder dit lekker voor zichzelf moet beslissen...dusz...

Met de vorige zwangerschap wisten wij wat het worden ging: een jongen. Ik had welgeteld 2 'blauwe'   pakjes gekocht. Nu wilden we het weer graag weten, tenminste mijn man, voor mij hoefde het niet; het lijkt me een prachtig moment om te bevallen en pas dan te weten wat het is, maar goed, wij zouden het te horen gaan krijgen bij de 20-weken echo (ik had me erbij neergelegd). Wat denk je?? de echografiste kon niet zien wat het is. Geen nood, dacht ik, ik sta onder beh. van het zkh. dus daar komen we nog wel achter. Nu, 28 weken zwanger, weten we het nog niet, de kleine ligt er 'verkeerd' voor. Een arts-ass. en een gynaecoloog hebben laten valen dat aan de hand van wat ze kunnen zien dat het een meisje is. Ik ben nu helemaal gefrustreerd, nu wil ik het weten ook, mijn man heeft zich erbij neergelegd: Ach, dat zien we wel als je bevallen bent! GRRRRR!

En over de gezondheid: Tuurlijk is die het belangrijkste van alles. Wij zijn ons 1e kindje verloren (een meisje), dus wij weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je kindje gezond ter wereld komt!

Terug
Bovenaan