Ik wil een 2 de kind mijn partner (niet)

Beste, ik weet niet hoe ik het anders kwijt kan. Sinds dat mijn zoontje 2 jaar was had ik echt een hunkering naar een tweede. Had dit ook steeds in gedachten bij mijn eerste er komt nog een tweede.

Heb er veel over gepraat met mijn man eerst was het nee. Tot december dit jaar zei men man dat we het gingen proberen voor een tweede kindje. Een maand voor we echt aan een tweede begonnen zei mijn man 2 weken geleden dat hij het toch niet zitten. Wat ik deels snap. Omwille van het niet zo n geweldig vangnet van ouders etc.

Maar enkele dagen na dat hij dit zei is hij al gaan horen voor sterilisatie,

Ik weet het niet meer.

Langs de ene kant wil ik zo graag een tweede. Alles nog eens overdoen: het zwangere zijn, bevallen, borstvoeding geven en nu valt dit allemaal weg

Langs de andere kant zit ik zelf met twijfels of ik het wel zou aankunnen met twee kindjes


Iemand die me raad kan geven
 
Bij ons is het andersom, mijn man is dol op kinderen. Volgens mij is hij eigenlijk overspannen maar dat maakt zijn kinderwens niet kleiner.
Ik zou er ergens best nog wel 1 willen. Maar het was een zware zwangerschap.
Alles nog een keer doorstaan?

Sterilisatie lijkt me wel een extreme ingreep, als jullie niet op 1 lijn zitten. Hebben je al eens goed uitgevraagd, waarom hij de eerste zo tegen vindt vallen?

Is het gebrek aan vangnet echt een groter probleem bij 2 kinderen dan bij 1?
 
Terug
Bovenaan