Ik wil graag een tweede kindje, maar mijn vriend niet.

<p>De titel zegt het al.. ik ben op zoek naar lotgenoten, mensen om erover te praten. </p><p>Ik heb dus een hele sterke kinderwens, en na veel aandringen en praten is onze zoon ( 2 ) geboren. Mijn vriend hield heel lang de boot af en ik heb zelfs even getwijfeld of hij er ooit aan toe zou zijn.. gelukkig kwam dat vanzelf en waren we in 2017 in verwachting.</p><p>Ik heb altijd een kinderwens gehad en het liefst een groot gezin. Daar ben ik inmiddels al wel afscheid van aan het nemen. Ik had nooit gedacht dat het willen gaan voor een tweede kindje net zo lastig of misschien wel lastiger zou zijn als voor de eerste.</p><p>Onze zoon is bijna 2 en al zeker een jaar heb ik alweer de kriebels. Maar omdat ik een jaar geleden een nieuwe baan ben aangegaan heb ik het op een laag pitje kunnen zetten, en heb ik die wens ook nooit uitgesproken. Nu vanavond dus wel.. en het antwoord was keihard nee.</p><p>Of mijn mening of wens er nog toe doet? Nee ik wil het niet dus het gebeurd niet. Ik heb gevraagd of hij er over na wil denken, over de voor en nadelen van een broertje of zusje en welk leeftijds verschil ideaal is. En ik heb aangegeven dat ik het verschrikkelijk zou vinden als onze zoon alleen moet opgroeien. <br />Ik had niet verwacht dat hij zo stellig en keihard nee zou zeggen.</p><p>ik ben trouwens sinds december gestopt met de pil, omdat ik veel lichamelijke en geestelijke klachten ondervond. Hij weet dit, en vanaf dat moment wil hij ook geen seks meer. Dat is uiteindelijk ook de reden dat ik vanavond naar zijn toekomstplannen met mij en ons gezin heb gevraagd.</p><p> </p><p>xx Kim</p>

dat klinkt als een vrij heftige discussie
klinkt alsof hij vooraf de eerste zwangerschap ook al niet die wens had en uiteindelijk toch besloten heeft ervoor te gaan? Wat maakte het toen dat hij verandert is dan?

Hij geeft nu ook geen reden waarom hij geen 2e wil?
Geen sex omdat je geen pil gebruikt is gek natuurlijk.. er zijn ook anders voorbehoedsmiddelen die hij kan gebruiken.. daarvoor hoef je geen sex te willen..

Lijkt mij dat je gewoon nogmaals in gesprek moet met elkaar..

Zoals hierboven genoemd wordt zou ik eerst een gesprek hebben over voorbehoedsmiddelen. Het klinkt alsof je vriend nu bang is dat je toch zwanger zal raken en hij daarom maar helemaal geen seks wil. Maar dat maakt je relatie natuurlijk ook niet beter. Als hij het vertrouwen heeft dat je niet zwanger zult worden zonder dat jullie dit echt beiden willen, dan denk ik dat je al een ander gesprek kunt hebben over de toekomst. Ik denk dat je moet proberen om niet met je eigen argumenten voor een kindje te komen maar vooral met een nieuwsgierige houding vragen wat zijn toekomstbeeld is en waarom. Succes!

Jeetje dit klinkt best heftig, helemaal dat hij nu ineens geen seks wil nu je van de pil af bent? Durft hij niet of wil hij perse dat je aan de hormonen zit?
Ik zou het even laten rusten en vraag hem binnenkort eens waarom? Wat Is zijn angst of reden erachter?
Zelf denk ik als hij het echt niet wil je je er bij neer moet leggen en accepteren dat het bij 1 kindje blijft, wat ook al een wonder is? mijn vriend en ik zijn in verwachting van ons eerste meisje en denken tot nu toe het er bij 1 te willen houden, soms floepen er woorden uit als maar wie weet bij de volgende? En dat terwijl mijn vriend eerst ook geen kinderen wilde. Goed blijven praten en ook een kindje alleen word gelukkig maak je daar niet druk om

Ja lastig is het wel.. hij is gewoon niet echt een 'kinderklaas'. Hij is heel erg gek op onze zoon. Maar meer bang dat hij het niet goed zou doen. ( beetje te maken met zijn eigen jeugd ) Hij stond wel helemaal achter de keus voor de eerste, maar daar heb ik ook ruim geduld voor gehad. En ik heb ook altijd gezegd dat ik hem nooit zou dwingen om voor kinderen te gaan, maar dat ik die wens nooit zou laten varen. Ik zou onze relatie hebben beëindigd als hij het echt niet zou willen. 

het gesprek begon eigenlijk om te overleggen wat hij wil qua anticonceptie. Zijn antwoord: Daar weet ik niks van, ga maar naar de dokter wat je nog meer kan doen. Waarop ik geantwoord heb dat de pil geen optie meer is voor mij, en dat het daarvoor ook belangrijk is om te weten hoe we de toekomst zien. 
waarop hij zei, ik wil wel een broertje of zusje voor Onze zoon maar voorlopig zeker nog niet. Waarop ik heb geantwoord, dat hoeft ook niet vandaag of morgen, maar denk er gewoon over na wanneer het zou passen in ons leven en bij onze zoon.
ik heb aangegeven dat ik tussen de 2-3 jaar ideaal zou vinden. Onze zoon is gek op baby's en kinderen en het zou leuk zijn als hij een speelmaatje zou hebben. Hij vermaakt zichzelf slecht als hij alleen is, en hangt daarbij veel aan mij. Ook lijkt het mij fijn om niet opnieuw in de luiers te gaan als onze zoon al naar school gaat. 

ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Heb er afgelopen nacht slecht van geslapen. Ik ga de komende tijd genieten van mijn kind, en proberen fitter in mijn vel te komen. En misschien moet ik mijn omgeving aangeven hoe de situatie is, omdat ik bijna dagelijks gevraagd wordt of ik zwanger ben, of er al een tweede aankomt. Of ik iets moet vertellen, of waarom ik geen alcohol drink. Wordt er gek van. 

Het anticonceptie gedeelte laat ik aan hem over. Hij weet dat ik niks gebruik, dus ik ben er niet geheimzinnig over.. en voorlopig laat ik het zo. 

Misschien heb ik een klein vuurtje gepland zodat hij ook over mijn wensen en gevoelens kan nadenken. 

Oja, kent iemand het gevoel: dat het je benauwd dat jou toekomstdromen van tafel worden geveegd terwijl jij alleen maar openstaat voor een gesprek. 
Ik heb het gevoel dat elke maand dat verstrijkt een gemiste kans is.
en als onze zoon een broertje of zusje krijgt wanneer hij 4 5 of miss wel 6 jaar is en net zo'n slechte band met zijn broertje of zusje krijgt als mijn vriend met zijn zus ( 6 jaar verschil ) dan zou ik me altijd schuldig voelen. 

Je geeft aan dat hij die wens wel heeft alleen niet nee en jullie wel gelukkig zijn met de 1ste dan zit er niks anders op dan wachtten en af en toe vragen of hij er al klaar voor is

Terug
Bovenaan