Ik wil graag een tweede kindje, maar mijn vriend niet.

Leeftijdsverschil maakt imo niets uit hoe de band word met een brusje. Mijn man en zijn zus schelen 2 jaar en hebben een slechte band. Mijn zusje en ik schelen 7 jaar en zijn heel close.

Vraag hem wanneer hij wel een broertje of zusje zou willen voor jullie zoon? Je schrijft dat hij bang is dat hii niet goed voor zijn kinderen zou zorgen. Is daar reden toe? Zo niet benadruk dan dat hij het zi goed doet, geef concrete voorbeelden van leuke momenten tussen je man en jullie zoon. 
Heeft je man zelf een broer of zus waar hij een leuke relatie mee heeft? Probeer dan te spreken dar je dat ook jullie zoon zo gunt.
als hij stellig nee blijft zeggen en jij wel je kinderwens blijft houden, dan moet je denk ik voor jezelf goed nagaan wat jij wil. Kan je je hierin dan rusten? Zou je ervoor weg gaan bij je man? Daarin ook eerlijk zijn naar je man toe. Succes!

Nou ik heb al een beetje de rust weer gevonden en kan weer iets objectiever kijken.. ook door jullie reacties. 

wel merk ik dat ik er verdrietig en boos over ben, dat mijn mening er niet zo toe doet. Ik heb mijn vriend gevraagd naar zijn toekomstplannen, maar die vraag komt niet terug naar mij. Ik heb zelf natuurlijk ook plannen in mijn leven, of op het gebied van werk. 

misschien dat ons leven teveel draait om zijn wensen en idealen. En ben ik zelf degene die daar anders in moet gaan staan.

Ieder negatief gedrag heeft een positieve intentie voor degene die dat negatieve gedrag heeft. 
Ik wel er niet mee zeggen dat jou emotie hiermee afgedaan is want ik begrijp heel goed dat je hiermee zit. 
Ik zou je adviseren om het gesprek aan te gaan en er proberen achter te komen wat zijn positieve intentie is om niet voor een tweede kindje te gaan. Als je daarachter kan komen dan kunnen jullie hopelijk beter op een lijn komen samen. 
Veel kracht toegewenst! 

Terug
Bovenaan