Ik wil graag thuisbevallen, maar mijn man werkt niet mee!

hij zou in het ziekenhuis nuttelozer kunnen zijn als thuis, emmertje water halen.
extra kussen opzoeken drinken voor je halen of iets anders wat jij dan perse wilt eten of drinken. Hij kan desnoods naast je liggen als je dat fijn vindt, moet je in een ziekenhuis bed niet proberen.

succes

Hoi Noralieke,

Niks hoor, dat zijn jouw woorden en niet de mijne. Mannen zijn  zeker geen idioten tijdens een bevalling, je kunt veel steun ondervinden aan je man. Wat ik wilde zeggen is dat de wens van de vrouw in deze doorslaggevend moet zijn.

Wij baren het kind en het is naar mijn normen belangrijker dat een vrouw zich op haar gemak voelt in de omgeving waar ze  bevalt dan dat de man bang is voor troep. daar kun je best met hem over praten.

En dat een moeder uiteindelijk bevalt op de plek waar zij wil is ook gustig voor hem, want de bevalling schijnt dan vaak veel beter te vlotten!

Groetjes Hanke

Helemaal mee eens!!
Wij moeten bevallen, wij liggen op ons onvoordeligst, wij hebben alle pijn en ongemak dus wij bepalen waar we ons lekker voelen... en ik vind dat wij als vrouw het volste recht hebben zelf te beslissen waar we ons kind baren...! Ik bedoel.. thuis of in het ziekenhuis.. nergens heb je last van troep.. integendeel! Ik heb geen troep gezien hoor thuis.. dat wordt allemaal keurig opgeruimd en binnen no-time lig je prinsheerlijk in je eigen verschoonde bed te genieten van je kleine wondertje..

Weet je wat, neem hem mee naar de verlosafdeling van het ziekenhuis. Kies de kamer uit aan het begin van de gang zodat er veel mensen langslopen.
Leg hem in zijn blootje op het bed met de benen wijd.
Bij ons in het ziekenhuis is het voeteneinde naar de deuropening gericht.
Doe vervolgens een paar keer de deur wagenwijd open op het moment dat er mensen langslopen (zoals een verpleegster dat ook doet en natuurlijk vergeet een gordijntje dicht te trekken).
Zo, die is ook weer genezen...
(dit is een grapje natuurlijk)
groeten Elke

Misschien kan je hem overtuigen met het feit dat je met een geplande ziekenhuisbevalling pas aan hoeft te komen in het ziekenhuis als je zoveel cm ontsluiting hebt etc. Dat zou je eens na moeten vragen bij je vk hoe dat dan precies in zijn werk gaat. Want vaak moet je dan dus al puffend en kreunend jezelf in een auto helpen, met gebroken vliezen nog gezelliger voor de bekleding van de auto (als het hem dan toch om rommel gaat....)
Verder heb je geen kraampakket in huis, dus mocht je een hele snelle bevalling hebben en geen tijd meer hebben om naar het ziekenhuis te gaan, dan heb je dus niks in huis.

Ik hoop dat deze argumenten je kunnen helpen. Dat jullie er samen uiteindelijk een goed gevoel bij hebben is het aller belangrijkste he!

Groetjes
Wasabimammie!

Ha Ingrid,
Ik heb dit echt al van zoveel meiden in mijn omgeving gehoord en ook mijn man had er wel wat moeite mee dat ik thuis wil bevallen. We hebben het er gewoon bij de Vk over gehad, gewoon gezegd dat het hem veiliger leek. Hij heeft van alles uitgelegd aan mijn man en dat stelde hem enorm gerust. Hij zou het nog steeds liever in het ziekenhuis zien, maar is er wel geruster op en accepteert ook dat ik thuis wil bevallen. Maar echt, ik heb het al heel veel gehoord om me heen. Ik kan me ook wel voorstellen dat het voor mannen anders voelt dan voor vrouwen, uiteindelijk kunnen ze zelf natuurlijk minder invloed uitoefenen en willen ze denk ik dan voor de `veilige ´ weg kiezen. Zou ik misschien ook wel hebben als ik moest `toekijken ´ ipv puffen...

Hoi Lui,

Verplaats je eens even in de situatie van de man... Inderdaad, wij liggen d'r met de benen wijd en hebben de pijn, maar ons overkomt het. Hij moet toekijken hoe iemand waarvan hij ontzettend veel van houd pijn heeft en hij kan alleen nagenoeg niets doen.  En als d'r iets misgaat, of d'r is iets met het kindje mis, dan is het ziekenhuis idd de zekerste plaats. Hij wil julie gewoon in zekere handen hebben voor het geval dat d'r iets misgaat, omdat hij in dat geval niets kan doen.  Misshien ook iets om rekening mee te houden.

Ik  zelf ben 2  keer in het ziekenhuis bevallen. Niet omdat ik dat zo graag wilde, maar omdat ik in Duitsland woon en (nagenoeg) iedereen bevalt hier in het ziekenhuis. Ze hebben gezellig ingerichte 'bevallingskamers' met alle faciliteiten binnen handbereik.  Ik weet niet wat thuisbevallen is, maar dit is mij  steeds ook prima 'bevallen'.

Terug
Bovenaan