Ik wil het zo graag vertellen..

Hoi meiden,

Ik ben vandaag 8 weken zwanger en beetje bij beetje probeer ik er steeds meer van te genieten, maar omdat ik eerder een miskraam heb gehad zijn we erg voorzichtig.

Wij hebben alleen de mensen in onze directe omgeving (vaders en moeders, broers en zussen) verteld dat we zwanger zijn.

Het is lastig om je mond niet voorbij te praten en te moeten "liegen" over de situatie.

Dit komt jullie vast bekend voor; drink je niet meer??

Uhmm nee voor het komend bloedonderzoek is het beter dat ik niet drink. Iedereen denkt namelijk dat we in het ziekenhuis onder controle zijn voor een vruchtbaarheidsonderzoek.
Dat was ook de bedoeling, 29 maart 2012 zou de eerste afspraak in het ziekenhuis zijn, maar dat was niet meer nodig na een positieve test op 26 maart 2012 :)

Ik kan niet wachten om de rest van onze familie en vrienden dit heugelijke nieuws te melden!
Wanneer vertellen jullie dat jullie een kindje verwachten?

Liefs PSCL

Hey!

Kan me goed voorstellen dat je het van de daken wilt scheeuwen en meid....als je dat wilt doen, dan zeg ik: go for it!! Iedereen denkt daar weer anders over maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt!!

Bij ons weet iedereen het al omdat wij bijna 2 jaar zijn bezig geweest, het hele mmm al gedaan hebben en door middel van IUI nu zwanger zijn en tsja....de mensen wisten wanneer de inseminatie zou zijn en dus ook wanneer we eventueel een positieve test zouden hebben dus 1+1=2 maar de reacties waren niet minder leuk en bovendien vind ik het wel fijn dat er begrip voor is....Voel me namelijk al vanaf het begin heel moe, misselijk en beroerd....

Doe gewoon wat je hart je ingeeft!!

Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

Ook wij zijn al 2 jaar bezig, na een miskraam in september 2011 is het nu eindelijk weer gelukt!

Mocht het nu weer mis gaan weten in ieder geval de "belangrijkste" personen om mij heen wat er aan de hand is, maar ik vind het "eng" om het nu al te melden aan onze familie en vrienden..
Ik kan ook nog niet vol op genieten van mijn zwangerschap, ik denk dat ik het pas met "rust" kan laten als we de 12 wkn voorbij zijn.. Ben zo bang voor nog een teleurstelling..

Wat fijn dat jullie zulke leuke reactie hebben mogen ontvangen!
Ik kijk echt uit naar dat moment!

Liefs PSCL

He PSCL, herkenbaar hoor!

Hier al aan close vrienden en familie verteld. Sinds gister weet ook mijn ene teamleider het (moest roostertechnisch iets voor mn eerste echo regelen), hij reageerde heel positief! Toen ik uit zijn kantoor wegliep hoorde ik hem zeggen 'Ja, het leven is mooi' vond ik heel lief :)

Qua anderen; collega's, vrienden die ver weg wonen, mensen uit de kerk, facebook, dat laten we nog even. Zelf zou ik het rond 10 weken wel willen vertellen, mijn man wacht liever tot 12. We zijn er niet te gestrest over, mocht iemand in ons huis zijn en toevallig in het washok of badkamer iets van mvm herkennen, so be it :)

Gezien je eerdere miskraam begrijp ik wel als je op safe wilt spelen, maar ik sluit me bij Lynn aan, doe waar jullie je goed bij voelen!

Geniet van de reacties, wanneer ze komen!

Ik wil het ook graag vertellen. Maar durf dit nog niet.
Ik heb veel mensen in mijn omgeving die geen kinderen kunnen krijgen of net een miskraam hebben gehad. En ik weet gewoon niet hoe ik het moet vertellen ik wil niemand kwetsen.
Daarnaast moet ik het wel aan mijn werk vertellen, ik werk met gehandicapten met gedragsproblemen. En het is wel fijn als mijn collega's weten waarom ik niet alles met doe. En ik zou het niet leuk vinden als mijn werk het eeerder weet dan mijn familie en vrienden. Wat een dilemma's hè? Ik ben er nog niet uit wat ik doe...

Liefs

Hier al 2 miskramen achter de rug en wij waren ook al een dik jaar bezig, dus onze kinderwens was al bij onze familie en beste vrienden bekend. Nu weten de ouders het en de allerbeste vrienden het wel, vind ik fijn want ik heb ze simpelweg nodig. Heb weinig trek in continu verstoppertje namelijk, ik kan dat ook niet... Ik drink namelijk tijd wel een glaasje wijn met feestjes / etentjes dus dan val je al snel door de mand. Op mijn werk en voor de rest van de wereld vertellen we het pas als we de 9 weken echo hebben gehad, of mss wel langer. Ligt er een beetje aan.
Maar volg je hart en je gevoel, als je iemand in vertrouwen wil nemen is dat niet raar.

Dankjewel Emilie-Ann!
Wat fijn dat je positieve reacties ontvangt van je werkgever! Ook dat is maar afwachten, vind ik ook best spannend.

Ik zou het ook wel met 10 wkn willen vertellen, ik heb namelijk 7 mei de 2de echo, helaas kan mijn vriend daar niet bij aanwezig zijn, die is op reis van 7 t/m 17 mei. Dus we wachten tot de 12 wkn.

Hoi Mamaartje,

Mijn broer en schoonzus zijn ook al ruim 2 jaar "bezig" ze hebben al een dochter van 3; Lot maar willen graag nog een 2de.
Zij lopen ook bij het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken en controles.
De eerste keer dat ik zwanger was, reageerde zij (mijn schoonzus) helaas niet leuk :( ze was stik jaloers en gunde het ons gewoon niet.
Ook nu vond ik het weer moeilijk om te vertellen, maar heb haar apart genomen en het haar gelijk verteld omdat ik eerlijk tegen haar wil zijn.
Helaas bemerkt ik nog steeds dat zij er niet om staat te springen.. Het enthousiasme spat er niet van af.. Daar wordt mijn broer helaas door beïnvloed..

Blijkbaar doe je het nooit goed.

Ik wil mijn werkgever wel graag inlichten voordat de tamtam in de rondte gaat, dat gaat tegenwoordig zo snel..

Liefs PSCL

Terug
Bovenaan