Ik wil niet!!!!!

Hoi meiden,

Thnx voor jullie reactie. Ik zag het echt even niet meer zitten. Ik heb zo'n hoofdpijn gehad dat ik 2 dagen in bed heb gelegen.

Maar goed. De baan is nog niet helemaal zeker aangezien ze alleen opvang hebben op dagen dat ze mij niet echt nodig hebben. Dus ze gaan proberen te schuiven met andere collega's. Zij vonden het zelf wel een optie om Myrthe anders in 2 verschillende groepen te plaatsen, maar dat vind ik voor haar te chaotisch dus dat doe ik niet. Ik heb gezegd dat als er geen andere optie is het voor mij ophoudt (hihi)

Mijn werk? De Kinderopvang hahahaha. Begrijp me niet verkeerd ik vind het heerlijk om met kinderen te werken. Ik ga op een buitenschoolse opvang werken. Alleen waar ik echt een hekel aan heb gekregen is dat je tegenwoordig als leiding zoveel moet doen en rekening mee moet houden dat ik gewoon geen tijd meer had om met de kinderen bezig te zijn. En daar ligt toch echt mijn hart, niet bij alle rompslomp erom heen. Daarom was er ik toendertijd mee opgehouden. En nu bij een andere organisatie hoor ik hetzelfde verhaal.
Ik heb er een tijdje met mijn vriend over gesproken en hij denkt en is van mening dat ik dit toch echt moet proberen. Het is een andere organisatie en mijn ervaringen in het verleden hoeven niet te betekenen dat dat hier ook gebeurt.
Hij heeft gelijk en ik ga het wel proberen. Het is maar een half jaar contract en ik kan er dus makkelijk nog onderuit.

Ondertussen gaan we zo snel mogelijk mijn bedrijf op poten zetten en hopen dat deze snel genoeg aanvragen oplevert.

Gastouder zijn wordt steeds moeilijker. Ze stellen hogen eisen aan je huis en leefomgeving, het moet tegenwoordig net zo kindvriendelijk zijn als op een kinderdagverblijf. En je krijgt er een schijntje voor terug. Ik heb er wel over nagedacht, maar dan moeten we nog zoveel in huis doen om dat voor elkaar te krijgen, het is helaas geen optie.
Ik heb nog wel een baan erbij gevonden voor 's avonds wat ik wel leuk vind om te doen. Alleen hier verdien je maar een percentage van wat je verkoopt. Moet dus eerst kijken of dit voldoende oplevert.

Het rare is, is dat mijn vriend dus echt een goeie baan heeft en een goed salaris. We geven dus ook geen geld uit aan leuke dingen, want dat hebben we niet. We gaan volgend weekend een nachtje naar een hotel omdat mijn moeder zo lief was haar pluim (kadobon)  aan ons te geven....
Maar goed we komen hier ook wel weer overheen. En mocht het me echt niet bevallen dan ben ik zo weer thuis!!!!

In ieder geval bedankt allemaal dat ik even mijn hart kon luchten.

Liefs Reneke

He Reneke,

Ik vind het toch wel dapper van je dat je het in ieder geval wil gaan proberen.
Wie weet valt het inderdaad wel mee.
En wat het missen van je meisje betreft, dat zal in het begin zeker wel even wennen zijn. Maar aan de andere kant is het voor je kindje misschien ook best leuk en heeft ze het prima naar haar zin. Ik heb ook wel eens moeite met bepaalde beslissingen, bv om haar in haar eigen bed te laten slapen en niet bij ons tussenin enz enz. Maar het is niet altijd zo dat wat jezelf het fijnst zou vinden, ook voor je kind het beste is. Het klinkt misschien een beetje wazig, , maar ik bedoel er eigenlijk mee dat, ook al vind je het moeilijk om je kind weg te brengen, het voor haar misschien best leuk kan zijn en ze er ongetwijfeld ook iets van leert. Ik had zelf tijdens mijn verlof bijna ontslag genomen omdat ik haar eigenlijk niet wilde missen, maar ben nu blij dat ik het niet heb gedaan.

Wat het gastouder zijn betreft, ik was niet goed op de hoogte van alle voorwaarden die eraan verbonden zijn. Dan mag ik hier ook nog wel het een en ander aanpassen ben ik bang...

Ik hoop dat je baan je meevalt en dat je eigen bedrijfje snel gaat lopen. Als je leuke dingen verkoopt, laat het maar weten !!

Nou, in ieder geval een fijn weekend en ik hoop dat je wat rust kunt vinden in deze keuze. Geef het even wat tijd. Stoppen kun je altijd nog !

Sophie

Hoi Reneke,

Ik vind het dapper dat je het gaat proberen!! En het klopt ja, tegenwoordig is alles om dingen heen belangrijker dan het werk waar je daadwerkelijk mee bezig wil zijn (na schoolse opvang).

wat betreft gastouder, ik ben het zelf geweest en ik vind het allemaal niet zo streng hoor. Mijn huis is gewoon denk ik als ieder ander, ook weleens een rommel, maar gewoon wel kindvriendelijk.
ouders die bij je komen mogen niet een kinderdagverblijf verwachten, het is gewoon een normaal thuis, waar kindjes komen.

Ik heb verder geen extreme dingen uitgevoerd om het te mogen worden.
In middels doe ik het niet meer, maar gaan mijn kinderen wel naar een gastouder. Nou ze heeft speelgoed voor de kinderen, een box en een slaapkamer met bedje.. verder ben ik tevreden hoor!!

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan