ik wil nog geen vader worden

hoi marco inderdaad dapper van je,als je er nog niet aan toe bent,zou ze toch je mening moeten accepteren,er zijn er twee voor nodig,mijn vriend wou eerst nooit kinderen,en nu is hij 29 en wil hij wel kinderen terwijl ik ze wel wou,maar heb hem in ze waarde gelaten en dacht van,nou mischien wel in de toekomst,en nu zijn we bezig,en een vrouw zit anders in elkaar als een man,ik begrijp best dat ze graag een kindje wil,maar ze zou toch geduld met je moeten hebben gr manuela
 
Hoi Marco,

Moeilijk hoor, als je er zelf nog niet aan toe bent, maar je vriendin wel. Is sluit me toch aan bij de meiden hierboven; als je voor kinderen gaat moet je er allebei volledig achterstaan. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je vriendin nu graag kinderen wil, dat ze het er de hele tijd over heeft.
Misschien is het verstandig als jullie er samen eens een goed gesprek over hebben, waarbij jij haar ook duidelijk uitlegt dat je wel kinderen wilt, maar nu nog niet. Je zou dan ook kunnen afspreken om het onderwerp even te laten rusten en dat jullie het er over een half jaar of een jaar weer over hebben. Dan heeft je vriendin er misschien ook wat meer vrede mee.
Heel veel succes!!
 
Ha Marco

Hoe oud zijn jullie? Mijn vriend zei ook dat hij er over een paar jaar aan toe is, maar dan is het leeftijdtechnisch simpelweg te laat.
Opeens sloeg het bij hem om na wat intensief contact met kinderen van zijn en mijn zus. Ik ben er blij om. Nu duurt het even om zwanger te worden, en heeft hij zo iets van komt het nog? En dan zijn er nog 9 maanden om eraan te wennen. Mannen denken minder vooruit dan vrouwen en vragen zich af, ben ik er nu vandaag om 12 uur aan toe, maar zo snel is die kleine er niet.

Groetjes
MK
 
Hoi Marco,

Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een moment is dat je eraan toe bent. Er zijn altijd redenen waarom wel en waarom niet. Ik vind wel dat je er samen achter moet staan anders moet je er niet aan beginnen. Hoewel mijn vriend en ik samen de keuze hebben gemaakt ervoor te gaan hebben we nog steeds een raar gevoel erbij en dat na 1,5 jaar proberen en 34 weken zwangerschap. Nog steeds ben ik van mening het is nooit een goed en nooit een slecht moment. Wel weet ik nu dat je het niet kan plannen en dat je niet te lang moet wachten met de beslissing.
 
Hallo Marco,

Heb je al tegen je vriendin verteld wat je aan ons hebt verteld? Het is belangrijk dat ze ook weet wat jij voelt en zoals je schrijft, dat je wel kinderen wilt, maar nu nog niet. Ook makkelijk om voor jezelf op een rijtje te zetten waarom je nog geen kinderen witl, zodat je het je vriendin goed kan uitleggen. Maar je moet echt pas aan kinderen beginnen als je er allebei aan toe bent!! Heel veel succes en je kan hier altijd terecht voor je vragen!

Liefs, Vanessa
 
hoi marco,

Ik vind het wel gezellig hoor een keer een man in ons midden te hebben.
Eigenlijk zijn alle wijze woorden hierboven al gezegd. Ik ben het er helemaal mee eens dat je er samen helemaal achter moet staan. Ik zou het als vriendin al heel fijn vinden als je er open over praat. Laat je vriendin dan ook duidelijk weten dat je ook graag kinderen wilt maar nu nog niet.
Zelf wilde ik ook al een hele tijd kinderen maar mijn man was er nog niet aan toe. Ik heb me zo goed als meteen erbij neer gelegd. Hij wist het van mij dus wilde ik hem niet onder druk zetten, dat vond ik te egoistisch. Een paar maande geleden vertelde hij me dat hij ook graag wilde. Vanaf dat moment kon mijn geluk niet op en vooral omdat ik er zeker van was dat we het SAMEN graag wilde!!!

Veel succes.

Ik zou het leuk vinden om te horen hoe het is afgelopen.

Ank
 
Terug
Bovenaan