ik wil ook zo graag blij zijn

hey

ik ben ook zwanger en slik ook medicijnen in overleg met de huisarts en apotheker
ik heb namelijk een angststoornis en al vanalles geprobeerd om daar vanaf te komen
therapieen, met en zonder medicijnen
en uiteindelijk ben ik bij het medicijn clomipramine terecht gekomen
dit werkt erg goed voor mij en ik heb er geen bijwerkingen van gehad (wat voor mij een teken is dat het goed bij me past)

toen ik met de pil wilde gaan stoppen ben ik dit dus eerst met mijn huisarts gaan overleggen ivm met mijn medicijnen
die heeft samen met de apotheker uitgezocht of dit kon en hun conclusie was dat dit met de clomipramine geen probleem is
dit zou geen moeilijkheden of afwijkingen bij het kindje veroorzaken
ik ga wel een week of zes voor de bevalling langzaam stoppen met de medicijnen omdat anders ons kindje min of meer verslaafd aan die medicijnen geboren wordt
en anders dus moet "afkicken" als hij/zij net geboren is en nu gaan we dat dus samen net voor de bevalling doen
de verloskundige weet er ook van en vind dit ook geen probleem
de echo zag er ook super goed uit

voor mij werkt dit dus super goed
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voor die angststoornis maar heel weinig hoef te slikken en ik geloof dat je bij een depressie wel meer moet hebben (maar misschien hoeft dat dus ook geen probleem te zijn)
ook las ik eerder  dat iemand (ik geloof inge)  de tip gaf om veel te bewegen en daar ben ik het zeer zeker mee eens

soms voel ik me toch wel een beetje schuldig dat ik medicijnen slik maar dan praat ik er even met iemand over en dan zakt het weer
en ik voel me nu hardstikke lekker, heb geen last van angsten, en dat is natuurlijk ook hardstikke belangrijk voor het kindje

veel succes en ik hoop dat je een manier vind (met of zonder medicijnen) om er mee om te gaan en je beter te voelen

liefs ikjes

Hallo Kimmie,

Voordat ik zwanger raakte van mijn eerste kindje was ik helemaal in de wolken. Dit duurde helaas niet lang. Ik werd depressief terwijl ik dit voor mijn zwangerschap nooit was. Ik kende mezelf niet meer en was ook helemaal niet bezig met mijn kindje. Ik heb vaak gezegd als het zo moet haal het er dan maar uit,   dan hoef ik het niet. Ik ben bij een homoepatisch arts geweest die ook veel van hormoonwisselingen af weet bij zwangere dames. Van haar heb ik korreltjes gekregen en die hebben erg goed geholpen. Nu ben ik zwanger van mijn tweede en ik was van te voren erg bang dat ik weer hetzelfde zou krijgen. Toen ik 5 weken zwanger was ben ik naar haar toe gegaan en heb ik weer dezelfde korreltjes gekregen. Ik heb ze twee keer gebruikt en nu helemaal niet meer. Ik voel me erg goed. Misschien heb je er iets aan. Ik hoop dat je de rest van je zwangerschap toch nog een beetje genieten kan. Voel je niet schuldig want het overkomt je. Veel succes.

Groetjes Suzan

Terug
Bovenaan