ik wil ook zo graag!

A

Anoniem

Guest
Nu december steeds verder vordert, worden steeds meer uitgerekende decembermoeder ook daadwerkelijk moeder en bevallen van hun kleintje.

Aangezien ik eind december pas ben uitgerekend ben ik als 1 van de laatste aan de beurt.. Oke, tuurlijk kan het eerder komen, maar kan ook wel half januari worden. En ondanks dat ik het iedereen echt heel erg gun en blij ben dat er allemaal gezonde kindjes worden geboren, ben ik ook een klein beetje 'jaloers'.

De laatste paar dagen vind ik het echt zwaar worden, ik slaap steeds slechter, mijn buik voelt of ie op knappen staat etc etc. Ik barst gemiddeld 4 keer per dag in huilen uit zonder dat ik weet waarom. Waarschijnlijk allemaal kwaaltjes die alle bijna aanstaande moeders hebben.

Ik word er alleen af en toe zo moedeloos van. Er komt nu elke dag wel een bericht binnen van iemand die bevallen is en dan denk ik: ik wil ook zo graag. Nogmaals: begrijp me niet verkeerd: ik gun het iedereen heel erg. Maar mezelf ook!

Is dit herkenbaar voor de overgebleven nog-niet-bevallen moeders? Of ben ik gewoon erg raar?

groetjes van een moedeloze bijna-moeder

Oh, kan me daar alles bij voorstellen; het slechte slapen, het 'op knappen' staan, niet meer lekker kunnen zitten, moeilijk bewegen, en net of alles steeds 'pijnlijker' wordt.
Ik had dat ook.
En hoorde in mijn omgeving dezelfde verhalen, maar ja, geen moeder die een aanstaande moeder wijzer maakt als dat ze is.
Pas als je zelf die klachten ervaart en ze deelt, dan zegt men dat ze dat ook hadden tijdens hun zwangerschap, niet even 'waarschuwen'....!

Ik ben zelf één van de gelukkigen die 10 dagen eerder beviel als verwacht.
Onze zoon Jip was eigenlijk uitgerekend voor vandaag.
Maar toen hier de eerste geboorteaankondigingen begonnen te komen, had ik ook zoiets van 'kom er maar uit!'.
Zoals gezegd: ik had geluk.

Wens jou heel veel succes met het laatste stukje van je zwangerschap.
Probeer er toch nog even van te genieten, want zodra die kleine geboren is moet je hem ook direct met iedereen delen
Nu heb je hem of haar nog even helemaal voor jezelf en dat is toch wel heel bijzonder.....

Jennifer
mama van Jip (11.12.08)

Hier precies hetzelfde, vannacht bijna niet geslapen...
Onrustig, en hij duwt steeds behoorlijk tegen de ribben en was behoorlijk aanwezig.
Mijn vriend was gister ineens wat zenuwachtig, dus dachten dat het vannacht weleens kon gebeuren, maar helaas...
Op gegeven moment weet je niet meer hoe je moet liggen, maagzuur etc.
Ben op 1e kerstdag uitgerekend, en zeg ook tegen iedereen dat het wel pas op de verjaardag van mijn vriend, 9 januari kan geboren worden.
Hadden gehoopt op een week eerder, zodat het met kerst lekker bij ons is, en zonder kraamzorg maar dat wordt hem niet meer.
Nu afwachten of het nog voor (of met) de kerst wordt of dat dit de laatste kerst met z'n 2-en is. En daarna nog afwachten of het voor oud en nieuw is, of echt volgend jaar pas.

Gun het ook iedereen hoor; en liever 40 weken zwanger dan dat het veel te vroeg is, of met complicaties in het ziekenhuis.
Maar voordat ik zwanger werd, leek het allemaal met elke zwangere perfect te gaan, over die klachten hoorde ik nooit iets. Gelukkig op het forum "lotgenoten". Al moet ik zeggen dat ik vergeleken met de meesten volgens mij een makkelijke zwangerschap heb gehad en tot nu toe nog steeds uitzicht op een normale thuisbevalling.
En moet toegeven dat ik ook meestal zeg dat de laatste loodjes inderdaad zwaarder zijn, maar verder niet klaag.

Hai,

Ook ik herken het hoor. Heb nog niet veel op dit forum geschreven, meer meegelezen. Zwanger van ons vierde kindje en over vier dagen uitgerekend. Ik probeer er niet op te rekenen dat het eerder komt, maar hoop er wel erg op. Lastig om steeds afleiding te zoeken en nog dingen te vinden die nog leuk zijn. En idd slecht slapen word je zat van. En vaak krampen, darmklachten, rugpijn, moe....
Maar goed. De kids hebben lekker vakantie nu en we rommelen wel een beetje aan. Succes ook!!! Groetjes.

Fijn dat het wel herkenbaar is!! Zat heel erg  te twijfelen of ik m'n gevoel dat ik had, zou vertalen op het forum. Mijn lief snapt niet dat a: ik het deel met mensen die ik niet ken en b: dat het helpt als anderen (h)erkennen wat je schrijft. Dus ben blij met jullie reacties!!

Gisteravond heb ik een enorme bui van opruimwoede gehad, zo erg dat man me bijna door elkaar moest schudden dat ik normaal moest doen. Ik heb zo'n beetje alles in de huiskamer in m'n handen gehad.. Dus (vooral hij) hoopte op / dacht aan de start van de bevalling vannacht. Maar nee, ik heb echt HEERLIJK geslapen, ben maar 1 x een uurtje wakker geweest, verder de hele nacht doorgeslapen. Zo heerlijk, dan sta je echt heel anders op. Voor vandaag kan ik er dus wel weer even tegen! :)

grappig, hier hetzelfde. Gister overdag gezellig samen flink aan het schoonmaken etc geslagen, ook mijn vriend heeft op z'n eigen manier toch een beetje nesteldrang en het idee dat het nu wel snel zal gebeuren... ( maar ja, ik ben nu bijna uitgerekend, dus het kan ook snel gebeuren)

maar nog steeds geen "gerommel", wel goed geslapen!
voor het eten nog even gewandeld of eerder gewaggeld tegenwoordig, na het eten uurtje televisie en toen lekker relaxed in bad; of eigenlijk niet, de buurjongen vond het nodig om alweer te gaan drummen, tweede keer die dag en weer vrij lang...
na een frustrerend bad, lekker samen een tekenfilm gekeken en toch nog ontspannen gaan slapen.
wilde vanochtend nog wel langer slapen, maar wist niet meer hoe ik moest liggen, heb echt het idee of de baby er  bijna via mijn ribben uit wil komen.

Maar wat je zegt, je begint de dag veel lekkerder, dan na zo'n slapeloze nacht!

Hier nog iemand die het beu gaat raken. Al ben ik over 2 dagen pas officieel uitgerekend, toch denk ik al twee weken lang dat het elk moment gaat gebeuren. En het kan nu ook elk moment beginnen maar ja je weet niet wanneer precies hé en dat is t frustrerende het kan vandaag beginnen maar ook nog over twee weken (word helemaal depri als ik daar aan denk)
Gelukkig is onze nieuwe keuken nu klaar en vandaag nog maar is het huis van boven tot onder gedaan misschien dat ik dan eindelijk de rust krijg om te bevallen. Ik had ook nog steeds het gevoel niet klaar te zijn maar k geloof dat t nu wel allemaal schoon is. Morgen moet k weer op controle en mn zusje (die bij me komt kramen) gaat met me mee. De oudste 3 kinderen hebben woensdag pas vakantie maar mn man is al vrij. Hij is nu nog deuren aan t schilderen en dan zijn we (op wat kleine dingen na)helemaal klaar.

Is de baby bij jullie ook zo druk ? Als ik ga zitten dan golft echt heel mn buik heen en weer. Soms doet het gewoon zeer. Vooral ook in mn liezen voel ik de schoudertjes,armpjes heen en weer gaan, toch wel een mooi gevoel!!!!!

Zien jullie tegen de bevalling op? Ik best wel al denk ik nu steeds vaker laat t maar beginnen dan moet ik gewoon en dan zit je er zo midden in. Van te voren zit je er zo tegenaan te hikken maar achteraf valt het bij mij gelukkig altijd mee dus k hou maar moed dat t deze keer ook gewoon soepel verloopt (geen aangezichtligging ofzo)

k Ga zo eten koken en dan vanavond lekker een poosje iets voor mezelf doen (borduren of kaarten maken)

Een fijne avond allemaal

groetjes Annemarie

ook hier al iemand...je ziet je bent noooooooooooit alleen!!!!
Ik ben het ook gewoon in 1 woord zat!!!
maar ja..wat doe je er aan??? ik ben eigenlijk donderdag pas uitgerekend..en ben ws veel te ongeduldig..vandaag is mijn tante een gezellig dagje geweest, en zijn nog wezen winkelen..wel heb ik erg last van kramp in mijn darmen...en moet ik wel een paar keer voor een grote boodschap zeg maar..per dag...dus ja....

Nou ja..we zien het wel! we houden elkaar maar op de hoogte hè!

allemaal veel succes!!

Liefs, Em

Terug
Bovenaan