Ik wil wel, hij niet...

A

Anoniem

Guest
Ik ben al een tijdje op zoek waar ik mijn ei kwijt kan en ik hoop dat dat hier DE plek is. Hoi, ben Petty, 26 jaar en woon samen met mijn vriend. Ik werk in de kinderopvang en wij dames staan er om bekend altijd jong en veel kinderen te willen. In ieder geval, ik wil al een jaar heel erg graag. Mijn vriend riep altijd geen kinderen te willen. Op een gegeven moment heb ik gzegd dat als dat echt zo is ik dat te respecteren had maar dat het einde van onze relatie in zicht was. Nu wil hij wel ooit kinderen maar nu nog niet, over een jaar of 5...
Ik wil op dit moment niets liever, het houdt me dagelijks bezig en ik word er verdrietig van het feit dat hij nog niet wil. Eerst moest er een andere auto komen (die is er al inmiddels) maar nu moet eerst de verbouwing klaar zijn (mei 2006 beginnen we en duurt ong. 2 maanden). Iedere keer is er wel wat.

Anyway, ik heb het maar te accepterern dat hij niet wil maar moet ik dan maar klakkeloos gaan zitten wachten totdat meneer wil. 5 jaar wachten doe ik niet en dan is het nog maar de vraag of ik gezegend ben met het feit dat ik ze kan krijgen.

Ik wil het ook iet opdringen aangezien ik heel bang ben dat het tussne ons in komt te staan, als het dat al niet doet...

Tips, ideeen, steuntje in de rug, alles is welkom...

Alvast bedankt, Petty

Ai Petty, het komt me allemaal heel bekend voor.
Mijn biologische klok tikte niet maar dreunde in m'n hoofd! Ik wilde zo graag een kindje en wel meteen. Mijn vriend was er eigenlijk nog niet aan toe, maar toen ik 'm uitlegde dat ik al 31 was en geen zin had om in de overgang te zitten als onze kinderen in de puberteit raakte, is ie toch na gaan denken en mocht ik stoppen met de pil.
Achteraf zegt ie dat als ie had geweten dat het zo leuk was ik gelijk bij de eerste kennismaking had mogen stoppen met de pil, hihi.
Maar goed, dit is natuurlijk geen tip voor jou want je bent nog een jong meiske.
Hebben jullie geen stellen in de vriendenkring met kleine kindjes? Misschien ziet ie dan hoe leuk het kan zijn?
Verder zou ik echt niet weten hoe je 'm zover kan krijgen. Ik kan me voorstellen dat je 5 jaar wachten niet ziet zitten.
Vraag 'm nog es op de man af hoe lang tie echt wil wachten. Misschien kunnen jullie toch tot en soort compromie komen....

Ik hoop dat snel overstag gaat. Ik weet hoe sterk de wens naar een kindje is.
Veel succes!

TeHa, 34 jaar, 2e ronde, 2e kindje.

Hoi, ja we hebben een 1ste kindje bij ons in de vrienden groep en we zijn daar  ook afgelopen vakantie mee geweest. Hartstikke leuk en gelukkig ook een heel fijn manneke. Heb mijn hoop ook een  beetje gevestigd op mijn zus en zijn zus, die gaan allebei in september trouwen en daarna gaan ze  er voor. Hopelijk infecteerd dat hem maar ik zou zo graag willen dat ie uit zijn eigen zu zeggen, meid we gaan er voor. Maar daar kan ik denk ik lang op wachten...  

Hoi!

Moeilijk hoor. Tuurlijk ben je nu nog jog zat, maar over 5 jaar ligt dat toch iets anders. Misschien moet je doorvragen. In het begin van mijn relatie wist ik helemaal niet of ik uberhaubt wel kinderen wilde en dat heb ik ook toegelicht: ik was er namelijk heel bang voor dat ik de opvoeding zou verknoeien en dat mijn kinderen net zo'n slechte relatie met mij zouden krijgen als dat ik met mijn moeder heb. Misschien heeft hij ook wel zoiets, want als je kinderen wilt, dan maakt die auto ook niet zo veel meer uit. Wij liepen het risico dat ik tijdens de verhuizing hoogzwanger zou zijn (helaas, niet gelukt), maar dat hadden we er voor over.

Succes ermee!
julide

Hmmmm, heel lastige situatie inderdaad. Wat dat betreft heb ik wel geluk gehad, na de eerste kennismaking met mijn vriend was ik binnen no time (gepland) zwanger. Daar heb jij niks aan dat weet ik wel maar toen ik zwanger was, heb ik mijn broer wel aangestoken. Zijn vriendin wilde het ook heel graag maar hij had nog twijfels. Tijdens mijn eerste zwangerschap is hij wel eens met mijn vriend op stap geweest en heeft hij daar over gepraat met mijn vriend. Mijn vriend had al een zoontje uit een vorige relatie dus die weet wel waar hij over praat. Mijn broer was vooral heel bang dat hij zijn vrijheid compleet kwijt  zou raken  en in zeker zin is dat natuurlijk ook wel zo  maar als je goede afspraken daarover maakt met je partner, bijv. nog wel samen uitstapjes maakt en elkaar ook gunt om eens met vrienden af te spreken, dat soort dingen, dan valt het best allemaal mee. Dan wegen bij veel stellen de voordelen  toch zwaarder dan de nadelen. Hahaha, zo klinkt het meer als onderhandelen.   Anyway, hij is er toen goed over na gaan denken en zag mijn buik steeds dikker worden en begon het steeds leuker te vinden. Toen is hij overstag gegaan. En weetje hoe hij dat zijn vriendin te vertellen. Met kerst had hij een heel schattig babypakje (mt 50) gekocht en haar cadeau gedaan en gezegd dat ze de pil maar weg moest gooien. Geweldig hè?!!

Veel mannen  zijn schijnbaar bang voor veranderingen. Misschien moet je nog eens met hem om de tafel gaan zitten en serieus praten over waarom hij nog niet wil. En laat je niet  snel afschepen hij moet wel met concrete argumenten komen, jij moet er dan natuurlijk wel voor zorgen dat je overal een gepast antwoord op hebt, hahaha! Of stuur hem op stap met de vriend van jullie die al ee kindje heeft, kan misschien ook werken.

Succes! Ik hoop voor jullie dat jij straks ook lekker kunt meekletsen over eventuele zwangerschapskwaaltjes enzo.

Groetjes Nicole

P.s.
Zijn vriendin en ik gaan nu (toevallig) allebei voor de tweede.
Ik zit momenteel in ronde 10

hoi hoi

ja is erg lastig de situatie waarin je zit.

wat ik me alleen af vraag?is wilt hij alleen een kindje nu over een tijdje van je omdat je anders niet meer verder wilt?

weet je wat he tis mocht je dan zwanger raken en de kleine is bijv erg vervelend krijg je alleen maar verwijten van jij wou zo nodig een kind?

ik weet ook niet wat voor advies ik je kan geven behalve praat er veel over met je  vriend.

eerst wou mijn vriend ook nooit kinderen toen hij een jaar of 28 werd wou hij wel.ik heb wel altijd gezegt.

als een man me het ontneemt dan weet ik niet of ik verder wil met de relatie kan ik ze niet krijgen is het wat anders.klinkt heel hard.maar ik laat het me niet ontnemen door een man.gelukkig wil mijn mannetje wel.

geef hem mischien nog even de tijd en vertel hem je gevoelens.

liefs maantje

hoi,

ik weet precies hoe je je voelt.....nouja bijna dan want ik heb al een kindje.
maar wilde ontzettend graag een 2e.
maar mijn man wilde niet,durfde niet,gaf steeds redenen om het niet te doen.....we kunnen geen auto betalen,kunnen later studie misschien niet betalen,als we een eengezinswoning hebben......en nog veel meer.
allemaal stomme redenen vond ik!! auto kunnen we vast wel betalen en we sparen nu elke maand al geld voor onze dochter en ja als ik op een eengezinswoning moet wachten zijn we 10 jaar verder!!
we hadden nooit echt serieus over gepraat maar omdat hij steeds verschillende redenen gaf, had ik het gevoel dat hij helemaal geen 2e wilde.
ik wilde weten waar ik aan toe was en had besloten nu maar eens een keertje echt serieus erover te gaan praten.
en steeds een weerwoord te geven op zijn redenen.
nou het bleek dus dat hij juist wel een 2e wilde maar gewoon niet durfde maar toch wilde hij het en we gaan er nu dan toch voor.....ik was echt verbaasd en geloofde het eerst ook niet...hahaha

maar waarom wil  je vriend  over 5 jaar wel dan?? kan hij er toch net zogoed nu al voor gaan....

maar ik heb afgelopen jaar ook op een kinderdagverblijf gewerkt en ooooh als je die baby's ziet....het ging bij mij echt onwijs kriebelen joh!!!

het enige advies wat ik je kan geven is een echt serieus gesprek met hem te voeren...heb je vast al gedaan....
maarja je kan hem verder ook niet dwingen maar hij moet je niet aan het lijntje houden dat hij over 5 jaar wel een kindje wil....ik bedoel dat is wel lang wachten voor jou en wat als blijkt dat hij het dan toch nog niet wil?? weg 5 jaar!!
maarja ik snap hoe je je voelt en dat is echt frustrerend!!!

succes ermee,

liefs bri

Terug
Bovenaan