Ik wil wel, hij niet...

Hoi,

Het is niet eerlijk tegenover jou dat hij wil dat je nog 5 jaar wacht. Maar ook niet eerlijk tegenover hem om het hem op te dringen.

Ikzelf heb ook in zo'n situatie gezeten. In een relatie gaat het toch om geven en nemen, dus zouden jullie misschien een compromie kunnen sluiten. Op die manier zullen jullie allebei een stukje in moeten leveren, maar krijgen jullei allebei uiteindelijk ook wat jullie willen!

Op deze manier hebben mijn vriend en het opgelost en hebben we er allebei vrede mee en staat onze relatie niet onder druk.

Ik heb nu een dochter van 1,5 en nu zitten we in ronde 1 van de tweede. Bij de tweede hebben we ook een compromie gesloten, omdat ik wel weer wilde , maar hij nog niet zo nodig.

Voor ons werkt dit perfect, misschien komen jullie er ook wel uit op deze manier. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Liefs Olivia

Hoi, ik ben hier illegaal, ik kom van het februari2006 forum, wat een lastig probleem heb je, als je eenmaal een kinderwens hebt dan is het heel lastig om die even "uit" te zetten voor een paar jaartjes.
Waar ik je voor wil waarschuwen klinkt misschien niet zo aardig, maar hoe weet je vriend zeker dat hij over een jaar of 5 wél kinderen wil? Jij hebt namelijk geschermd met het uitmaken van de relatie, hij wil jou natuurlijk niet kwijt, dus weet je zeker dat dit geen zoethoudertje is?
Ik raad je echt aan om eens goed met hem te gaan praten en hem eerlijk te laten zijn, dus ook als hij denkt dat hij nooit kinderen wil, dat hij dat dan gewoon eerlijk kan zeggen. Jij moet namelijk ook weten waar je aan toe bent, en als je vriend er over 5 jaar achter komt dat hij toch geen kinderen wil, dan zit je in een hele moeilijke situatie. Nu ben je nog jong genoeg om opnieuw te beginnen, maar als je 31 bent begint de tijd een klein beetje te dringen aangezien je ook nog "even" een geschikte papa moet zien te vinden en daar een stabiele relatie mee moet opbouwen voor je weer aan kinderen kunt gaan denken!
Heel veel succes!
Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan