Ik wil wel maar mijn vriend nog niet

Dankjulliewel voor de reacties! Wat superfijn! Het helpt enorm om te weten dat ik niet de enige ben die hiermee kampt. Heel erg bedankt dames! :) 
Heel veel liefs! 
 
@Keepdreaming
Bij ons was het ook ongeveer hetzelfde. Mijn vriend had grote twijfels over kinderen. Dat veranderde gaande weg de jaren in dat hij graag kinderen wilde, maar de timing was daarna weer lastig. Nu, met ons eigen gebouwde huis klaar over een paar maandjes, is hij er nu helemaal klaar voor. Deze maand was onze eerste ronde met proberen. Op een gegeven moment zei ik tegen hem; ik ben misselijk, dadelijk ben ik zwanger. Toen zei hij; nou dat is dan goed toch?! 
Dat is voor mij het wachten helemaal waard geweest! 
Wij hebben onbewust, ook soort van evaluatiemomenten gehad / gepland. Dat hielp mij in ieder geval wel om het onderwerp enigsinds warm te houden. 
 
Ik heb ook lang en geduldig moeten wachten.  Sommige mannen hebben toch sneller het gevoel er niet klaar voor te zijn of vrijheid kwijt te raken. Mijn man is nu 33, ik 27. Ik zei tegen hem dat het idd een jaar of langer kan duren en dat hij zijn vrijheid helemaal  niet kwijtraakt. 
In mijn omgeving hoor ik vaker dat de man wil wachten, vanwege oa angstig zijn voor de verantwoordelijkheid . Belangrijk is wel om te weten of hij überhaupt kinderen wil. En best kun je toch beter bespreken wanneer hij zou willen..
iemand in mijn omgeving zei destijds wel tegen mij dat het goed is dat mijn man wil wachten vanwege verantwoordelijkheid,  want dat betekent dat als jullie eenmaal kinderen krijgen hij waarschijnlijk zich verantwoordelijk gedraagt. 
 
Ik zou zegge. !! .. Als jij je kind een maal in je armen hebt denk je aan niks negatiefs. Zeker positief blijven denken en hallo je bent 30. Je kan beter nu al een kind nemen dan dat je 40 bent .. Ik ben 26 jaar en heb 3 kinderen. We kunnen nog vol op lol met onze kinderen hebben samen spelen rennen en nog veel meer.. Ik zie nog heel veel dat oudere moeders en vaders er gewoon bij zitten bij de kinderspeelplaats. Of de kind snel naar de opvang brengen omdat ze werk gewens zijn en veel dagelijkse zorgen. Dagelijkse problemen passen zowizo niet bij een kind.. Als je dat hebt moet jeje veranderen en meer aan je kind geven ..ik zal zeggen.. Neem er gewoon in en zeg dan of je tijd hebt of niet. Al dat zorgen houd mensen tegen om kinderen te nemen. Als jou wens gaat op een kind dan moet je dat wel waarmaken. Anders bepaald hij je leven en als het uit gaat heb je nog niks bereikt... Nja. Volg je gevoel. En hij hoord je te waarderen onder alles. Hij moet niet zo aan zechzelf denken. Of bid tot god die de aarde en hemel heeft gemaakt hij kan je helpen. 
 
Terug
Bovenaan