ik wist niet dat het zo moeilijk was om zwanger te worden.

A

Anoniem

Guest
Hoi dit is de eerste keer dat ik hier op schrijf. Mijn man en ik zijn al 10 maand bezig om zwanger te worden. En het lukt nog steeds niet. Ik weet niet waar het aan ligt. Maar het word elke maand moeilijker vooral omdat 2 vriendinnen van mij hoog zwanger zijn en  ik de 1 na de ander hoor zeggen dat ze zwanger zijn.
Valt dus niet mee.
Maar goed we gaan gewoon door. Ik lees overal dat je na 1 jaar naar de dokter kunt gaan. Hoe denken jullie daar over? Ik heb daar toch wel moeite mee.
Groetjes

Hoi Lady,

Inderdaad erg moeilijk als iedereen om je heen zwanger lijkt te worden en het bij jullie maar niet wil lukken.

Ik ben nu zwanger na 5 maanden. Dacht ook dat het niet zou gaan lukken omdat we toch rond de eisprong ons werk deden. Je wordt er erg onzeker van.
Ik zou zeker na een jaar naar de dokter gaan. Als je langer wacht en het blijkt niet op de natuurlijke manier te lukken valt het zo tegen als je dan nog eens die hele medische molen in moet. Ik zie het van heel dicht bij. Bij mijn schoonzusje gaat het helaas ook niet vanzelf en na jaren lang proberen gaan nu voor IVF poging drie!

Maar het betekend natuurlijk niet dat als het nu nog niet is gelukt dat het dan helemaal niet meer gaat lukken. Stel voor jezelf een datum wanneer je naar de huisarts toe gaat en probeer en tot die tijd niet zoveel mee bezig te zijn. (heel moeilijk!!!). Ik hoor vaker verhalen dat als stellen zich erbij neer leggen ze toch opeens natuurlijk zwanger zijn geworden!!

Veel sterkte en kijk maar wat je hier mee doet!

Hi Sam76.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we inderdaad een datum moeten stellen en dan inderdaad naar de dokter moeten gaan.
Het is wel erg dubbel aan de ene kant heb je zoiets van het komt wel goed en van de andere kant ga je inderdaad twijfelen. Het maakt je inderdaad erg onzeker vooral omdat je er gewoon niets over te zeggen hebt.
Super voor jou dat jij wel zwanger bent. Geniet ervan.
Groetjes

Hoi, Wij zijn met een tweede bezig (3e ronde). Mijn eerste duurde precies 1 jaar. Op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten en dit ook aan mijn omgeving vertelde en een afspraak bij de arts  had gemaakt  werden we zwanger. Misschien toch de spanning???? Ik vind het een ramp om telkens op de wc te zitten en te controleren of je nu wel of niet ongesteld ben. En telkens weer de teleurstelling !!! Ik weet dat je dat niet moet doen, maar toch! We zitten nu pas in ronde drie, dus heb nog niets te klagen, maar ik ken heel goed het gevoel. Succes er mee. Ik zag dat er weer veel positieve testen zijn, dus misschien ook voor ons !!!

Hoi,

Wij zitten in ronde 7 en hebben het er natuurlijk ook weleens over of het allemaal zal lukken.  Uiteindelijk zijn we beland bij het onderwerp dokter. Na een jaar zouden we wel naar de dokter gaan, kijken of het bij ons allebei in orde is.

Liefs Lientje

Hoi,

Wij zijn na 2 jaar naar de huisarts gestapt. We hadden zelf het idee dat er niets aan de hand was, maar je gaat op een gegeven moment behoorlijk twijfelen. En dat iedereen in je omgeving zwanger is, dat herken ik ook heel erg. Dat maakt het alleen maar nog moeilijker. Maar uiteindelijk kregen we toch gelijk. De dag voordat we de eerste afspraak bij de gyn hadden (het zaad van mijn man was alvast geslaagd!) had ik een positieve test in mijn handen!
Wat het bij ons moeilijker maakt om zwanger te worden is dat ik een gekantelde baarmoeder heb en ook nog eens een onregelmatige cyclus. Daarom hebben we ook wat langer gewacht om naar de huisarts te gaan.

Een tip voor als je straks naar de huisarts wilt gaan. Ga vast temperaturen, want velen worden na het eerste bezoek aan de huisarts naar huis gestuurd om 3 maanden te temperaturen. De temperatuurstaten geeft de huisarts immers inzicht in je cyclus en hij/zij kan hieraan zien of je een goede eisprong hebt.

Belangrijk bij temperaturen:
- elke dag op het zelfde tijdstip;
- 's ochtends voor je opstaat;
- beginnen op de 1e dag van je menstruatie.

Liefs,
mama van Tijs

Veel succes! en hoop dat jullie kinderwens vervuld wordt..deze situatie herken ik, mijn schoonzus is er zo lang mee bezig al 3 jaren met zwanger worden...nog onder behandeling en het uitslag komt binnen half februari..laten wij maar hopen dat een positieve uitslag mocht worden...

Hoi Lady,
Ik kan goed begrijpen dat het moeilijk is om te horen dat er mensen in je omgeving zwanger zijn. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Wij zijn vanaf eind juni bezig om zwanger te raken. En helaas nog niet gelukt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik jaren terug een chlamidia infectie heb gehad, dus de kans bestaat dat een spontane zwangerschap er niet in zit. Maar toch zijn   we er positief aan begonnen. Nu we dus onderhand al 8 maanden verder zijn begin ik m toch wel een beetje te knijpen hoor. Ik ben sinds januari begonnen met temperaturen (op aanraden van de huisarts) om te kijken of ik uperhaupt wel een eisprong heb. We zijn nu 26 dagen verder en helaas nog geen eisprong.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het beste nu al kan beginnen met temperaturen. Dit   bied je het beste zicht op de situatie.

Ik wens je veel succes!

Liefs Annie

Terug
Bovenaan