Ik word af en toe een beetje moe van dat hypere gedoe omtrent 'suiker'!

Dit is zo'n discussie die eeuwig door kan gaan omdat we allemaal (gelukkig!) anders denken en andere prioriteiten stellen.

Als je denkt dat ongezonde dingen (danoontje bijvoorbeeld) niet verkocht zouden worden als het niet goed zou zijn, wat dacht je dan van alcohol, tabak, light producten (cola light) met aspartaam (wat kankerverwekkend is) en ga zo maar door. Waarom  prijzen ze  in babyzaken een prachtig bedje aan met dekbedje en overtrek terwijl het gebruik van een dekbedje door de kraamhulp (en overigen experts) wordt afgeraden? Waarom worden er slaapzakjes van fleecestof verkocht terwijl katoen veel beter is omdat dit ademt en een kind verpakt in fleece zijn temperatuur moeilijker kan controleren?

Als je veel thee drinkt en denkt dat je goed bezig bent, heb je het ook mis. Thee is net als koffie niet goed (behalve bepaalde echte kruidenthee's) als je het veel drinkt. Maar dat geldt voor veel dingen. Te veel is niet goed. (behalve bij tevreden)

En last but nog least, een kind wat veel snoept hoeft niet dik te worden en een kind wat gezond eet kan best (te) dik worden. Wat dat laatste betreft hebben wij het levende voorbeeld. Hij heeft de eerste maanden alleen borstvoeding gehad en knapte haast uit zijn velletje. Op het cb verdachten ze me er van hem bij te voeden terwijl hij al snel op maar 5 voedingen zat. Na deze periode krijgt ie enkel brood, eet 's avonds met ons mee en krijgt als tussendoortje fruit en af en toe een koekje of wat rozijntjes. Ons mannetje was met 1 jaar 73cm en 12kg. Hij paste broekjes uit de winkel niet omdat zijn bovenbenen en buik te dik waren. Resultaat, ik kon zelf broekjes gaan maken. Nu gaat ie gelukkig de lengte in en omdat hij een paar keer ziek is geweest is ie een stuk slanker, dus dat gaat al beter.

Maar ja, wat ik al zei, een discussie zonder einde en het is maar goed dat we niet alles weten en af en toe mogen genieten van de ongezonde dingen  des levens (een lekker kroketje of een glaasje wijn!!) . Althans, dat vind ik.
 
Hallo!

Heb net de discussie gelezen en wil graag even reageren!

Ik denk dat overal waar te niet goed en gezond is!
TE veel suiker is niet goed,
maar je kunt ook TE veel overdrijven met gezond bezig zijn.
( spreek niemand aan en niemand moet zich aangesproken voelen hoor!)

In mijn ogen gaat het gewoon om doseren.
Een kind mag best wel eens wat suiker hebben, maar drie glazen cola is gewoon TE
een kind mag best wel eens een snoepje, maar drie of vier zijn er gewoon TE veel.

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden, en drinkt nog gewoon haar flesjes, en een beetje diksap. ze krijgt fruit en groenten en een baby koekje en meer niet.

Mijn stiefdochter is 6 en krijgt overdag een sapje of roosvicee als ze dorst heeft en 1 of twee keer op een dag een snoepje en rond thee tijd een beetje chips of een lekkere koek.
Bij ons staat de snoeppot gewoon op tafel, en ze kan er prima vanaf blijven, mede omdat wij er vanaf het begin geen verbod op hebben gelegd is een snoepje voor haar niet zo interessant en speciaal.
Haar vader heeft er overigens meer moeite mee om er vanaf te blijven  

Al met al denk ik gewoon dat gezond leven het belangrijkste is, en daar horen suikers ook bij! Natuurlijke suikers zijn het beste natuurlijk!

Ik denk dus dat TE nooit goed is, en dat geld voor alles en alle kanten!

Groetjes Maya
 
Terug
Bovenaan