ik word er een beetje tuureluurs van!!

A

Anoniem

Guest
Emma kan sinds een weekje zelf op haar buik draaien, heel knap, maar de weg terug kent ze helaas nog niet...dus iedere keer is het gillen geblazen. Elke 5 minuten dus, als ze in de box ligt maar ook in bed....nu heeft ze al een paar middagen in de reiswieg geslapen, want anders vind ze geen rust. maar ja, ik vind eigelijk dat ze in bed moet slapen. Iemand nog tips?? Wij worden er een beetje tuureluurs van.

Groetjes Monique

eeehhhhhmmm, mijn ervaring is: blijven draaien!  
Loek kon het na een tijdje steeds langer, dus dan hoef je niet meer zo vaak te draaien. En nu draait hij af en toe per ongeluk terug, maar meer dan 4x is dat niet voorgekomen. in bed deed hij het gelukkig nooit.....

Nou, Sophie kan daar idd ook wat van...draaien op haar buik. Moet eerlijk bekennen dat ik er toch wel erg moe van wordt. In de box vind ik het dan niet zo erg maar ze draait constant in bed. Ik zie dan dat ze echt moe is, leg haar in bed. Wacht 2 tellen want dan ligt mevrouw weer op haar buik te huilen. Vaak na een keer of 2-3 terugdraaien gaat ze dan slapen maar vandaag bleef ze aan de gang. Ik heb net een handdoek opgerold en naast haar neer gelegd. Niet veilig maar ze sliep binnen 1 minuut. Wat moet ik hier nou mee??  
Gek eigenlijk, ik keek zo uit naar het moment dat ze op haar buik kon draaien maar nu vind ik het soms wel vervelend dat ze het al kan hihi.

Geen tips dus, hou vol hahaha!
Groet, Anne

Jep - hier nog zo 1! maar ik kan er inmiddels wel weer om lachen. Na dagenlang steeds weer naar hem toe om hem weer op zijn rug te draaien (wat soms ook weer gehuil opleverde omdat dat toch niet de bedoeling was - of dan lag hij binnen een minuut weer op zijn buikje) heeft Ramon eindelijk ontdekt dat ie zijn hoofdje best mag neerleggen als hij op zijn buik is beland (dat komt ook een beetje omdat we steeds ietsje langer wachtten met hem te 'redden'). Nu ontdekten we gisteren voor het eerst dat hij zelfs op zijn buikje in slaap is gevallen  hoera!

Ook hier geen 'gouden' tip helaas. Floor kan ook prima op haar buikje draaien, maar terugdraaien: ho maar! En dan brullen!!!! Soms draait ze zo hard dat ze in een keer via haar buikje weer op haar rug belandt, dan lacht ze zich slap maar meestal rolt ze tegen de spijlen van de box aan en kan ze niet verder, dan moet mama weer in actie komen. Ach ja, ze zal het vanzelf wel leren, maar je wordt er wel moe van.....
Rol ze allemaal! Ruth

hoi,
leuk deze fase he... Maar niet als je continu naar boven moet om haar terug te draaien. Ik heb bij mijn zoontje het laken van t ledikantje in de breedte opgemaakt. Hierdoor kan ik hem strakker vastleggen en draait hij zich beduidend minder vaak op z'n buik. Al komt het nog wel meerdere keren per dag voor.
Succes ermee!
Groetjes mira

Al een maand+ 1 week zitten wij in deze fase. Yanick rolt naar buik en papa&mama mogen hem weer terugrollen, haha. Sinds een weekje rolt yanick een heel enkel keertje per ongeluk weer terug, maar ik geloof niet dat hij dat al  snapt hoe hij dat dan voor  elkaar  kreeg. Vooral de eerste 2 weken waren erg, hij vond het zo leuk om naar zijn buik te rollen, hij  rolde zodra we hem neerlegde. Nu is de nieuwigheid er gelukkig een beetje vanaf, dus blijft ie ook wel eens op zijn rug liggen. Maar inderdaad, om tuureluurs van te worden. Ik wou dat ik  je kon vertellen dat het snel voorbij is, maar helaas....

Ha, ha, wat herkenbaar allemaal! Hier nog eentje! Hoewel hij al 6 weken geleden voor het eerst van buik naar rug rolde, nu is hij dat weer helemaal "vergeten"...
Dus mama moet hem regelmatig redden. Maar sinds een paar dagen draait hij toch af en toe vanzelf terug, zo 1 op de 10 keer

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan