Ik word hier zo moe van

A

Anoniem

Guest
Hallo...hebben jullie dat nou ook...mensen vragen wanneer je bent uitgerekend, en dan zeggen; JEETJE WAT BEN JIJ DIK  
De hele zwangerschap hoor ik niks anders. Ben zo bang om straks een tientonner op de wereld te moeten zetten. Volgens de vk is de baby een middelmaat en moet ik me niet druk maken daarover. Maar die mensen die dat blijven roepen kan ik onderhand wel wat doen. Als ze vragen wanneer het moet komen zeg ik tegenwoordig maar binnenkort.
Sorry hoor, moest het even kwijt....Ellen
37wk en 5 dg.

Hoi hoi,

Ja het is ongelofelijk hoe bot mensen kunnen zijn. Bij mij erageren ze precies het tegenovergestelde als bij jou. Dat gaat zo van; he ben je al zover? Dat kan nooit goed zijn.

GRRRRRRRRR

Heel irritant en je wordt er onzeker van. Ik leef helemaal met je mee.

Groetjes Juffie

Heel herkenbaar!

Meid, hoeveel zijn het er?
Joh, je loopt overtijd zeker?
Heel veel vruchtwater denk?
Hoelang moet je nog? Huh? Zo lang nog?
Supergrote 10 ponder zal het wel zijn?
Goh, jij draagt naar voren, verder zit nergens iets?

Ik ga me er niet meer druk over maken hoor, Vind het wel best allemaal.
Volgens de VK is alles gemiddeld, ook op de echo's alles precies gemiddeld, de grootte en hoeveelheid vruchtwater enzo. Nog maar 6 weekjes!

En voor jou is het nog sneller!

Groetjes en suc6, Ptra

Hey..

Ik kan me wel voorstellen dat het niet leuk is.
Maar probeer je er niks van aan te trekken (ik weet dat het niet makkelijk is).
Concentreer jij je maar lekker op je baby. Als de baby maar gezond is.
Van die kilo's kom je toch wel af.. en al kom je er niet vanaf. Als jou baby'tje het maar goed heeft.
En wat vreemden zeggen moet je je niks van aantrekken.. Naaste familie en omgeving is belangrijker.

Groet!

irritant he? Vreselijk vond ik het bij mijn dochtertje al die stomme opmerkingen (weet je zeker dat het geen tweeling is, goh beste buik al he?, je word met de dag dikker) Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik tegen iemand heb gezegt die zei dat ik al zo dik was gezegt " bij mij is het er na 9 maanden weer af en hoe ga jij dat doen?" dat was gelijk de laatste keer dat diegene zo'n opmerking maakte.

Nu zeg ik gewoon heel simpel " tja hoort erbij" De meesten snappen dan wel dat ik geen zin heb in die domme praatjes.

Ja ik krijg ook altijd van die reacties: 'laatste loodjes zeker?' en dat zeiden ze toen ik 24 weken was al. Niet altijd leuk, maar toch wel leuk dat iedereen duidelijk ziet dat ik zwanger ben. Toen ik 20 weken was stond ik naast een moeder die nog maar 2 weken hoefde en bij haar vroeg niemand of ze zwanger was, en alle interesse ging naar mij uit. Ik vond het zo sneu voor haar dat ik echt hardop gevraagd heb of het nog goed met haar ging en dat het toch elk moment al kon gebeuren.

Laten we dus maar ook de voordelen ervan inzien (mensen die opstaan in de bus, je kattengrind naar de auto sjouwen etc.)

Maar ik heb ook wel eens hormonaal haar op mijn tanden hoor, dan kan ik ook lekker stevig uit de hoek komen. Vooral als mensen zeggen dat mijn heupen nu ook gaan meegroeien ofzo   net of het toegestaan is om te zeggen dat iemand dikke billen heeft, omdat ie zwanger is!

Groetjes
Wasabimammie!

hoi hoi

ik ben dan nu bevallen van een gezonde dochter, maar ik hoorde niet anders van mensen.
dat ik zo dik was en dat het er vast meer werden of een heeeel groot kind...

maakte me helemaal zorgen hoe ik het voor elkaar moest gaan krijgen..1 van de 4 verloskundige waar ik bij liep hielp ook niet echt mee want die vond dus ook mijn buik erg dik en had het al over dat mijn kindje misschien wel geen maatje 56 nodig had..

nou..4 augustus is onze yara geboren..en ze woog 3980gram.. maar dat zat vooral in de lengte..

snap dat je er moe van word.. maar probeer het je niet aan te trekken, zolang er medisch niets is om je zorgen te maken..

enne.. die 8 pond was er bij ons ook zo hoor

geniet nog even van je zwangerschap
groetjes jose en yara

Ik krijg ontzettende verschillende reacties! Als ik een zwart truitje draag zeggen ze mooi klein buikje, je draagt het mooi naar voren (of zoiets?) en vandaag had ik er een knal blauwe band overheen zeggen ze tjonge wat ben jij dik! Ik dacht laatst nog dat valt wel mee, maar uuh.
Dus ik laat ze maar kletsen hoe frustrerend ook!

Terug
Bovenaan