Ik word hier zo moe van

Hoi,

Ik hoor van 1 persoon elke dag (niet overdreven) dat ik dik ben en dat ik een dikke reet heb. En dat hoor ik elke dag, ben zelfs bang om voor diegene te lopen. Ben echt bang voor weer opmerkingen. Ik heb vorige week ook echt even gehuild hierom. Waarom kunnen sommige mensen zo cru zijn?

Ze denken dat het heel normaal is om over je gewicht te beginnen. Het lijkt ook wel of sommige mensen het expres zeggen. gewoon om je rot te laten voelen. Maar normaal gesproken is dat taboe om zoiets te zeggen. Dan zeg je ook niet van goh wat ben jij dik zeg! Alsof het nu wel kan als je zwanger bent.

liefs helma
30w+1d

hoi,
Ik vind het eigenlijk wel leuk als ze mijn buik al groot vinden! Maar van de week zei ook iemand; zoooo volgens mij ga jij eerder met verlof, straks kan je niet meer normaal lopen! PARDON???
Zaterdag op een feestje stond ik naast iemand ze zij was 10 weken verder, we hadden dezelfde buik! hahaha, vond het wel grappig.
Ik zou me er niet te druk over maken en anders duidelijk laten merken dat je niet gedient bent van die opmerkingen.

Gr. Mickey (22 wk)

Zelf hoorde ik het ook regelmatig toen ik zwanger was. Maar ik heb dat nooit als negatief ervaren....Vond het juist leuk dat ze dat zeiden. Mensen moeten wel wat kunnen zeggen vind ik, want ze bedoelen het vaak juist positief! En: een beetje humor moet je er wel van inzien vind ik.
Ik denk dat het er van afhangt hoe jullie het opvatten. En misschien zijn het wel de hormonen die daar voor zorgen!
Dik zijn hoort bij een zwangerschap, en ook ik heb me wel eens log en vet gevoeld, en dan baalde ik. En dan zijn zulke opmerkingen misschien niet zo leuk, maar ik kan dat later wel relativeren!

Ook van het omgekeerde word je niet goed hoor:

"Jeeh, mijn zus is pas 12 weken en is nu al dikker dan jij! Eet je wel goed?",
"Groeit de baby wel goed, of heb je soms te weinig vruchtwater?" ,
"Je weet toch dat je net aan de lijn mag doen tijdens je zwangerschap, hier: neem nog een koekje!" (ik lééf zo'n beetje op al die aangeboden koekjes!!)

Iedereen moet gewoon zijn snavel houden tegen zwangeren is mijn voorstel! (behalve natuurlijk lieve opmerkingen over mooie buikjes!! )

Ik weet zeker dat er niets zo verschillend is al zwangere buikjes, maar die opmerkingen maken het er niet leuker op. Laten we ze massaal negeren!

Succes
(22 weken)

Terug
Bovenaan