Ryan is net 3, en bij hem werkt het erg goed om afspraken te maken, zodat hij weet waar hij aan toe is. Als hij bijv. een "snoepje" (davitamon kauwvitamines vind hij snoep, hij mag 2 snoepjes per dag, haha!) wil, en hij zeurt erom ga ik een soort plan maken. "Oke, als jij nu lief speelt (op je kamer, of hier beneden) tot de grote wijzer van de klok beneden is (kwartier, 20 minuten) dan mag jij een snoepje, en dan mag je kiezen of je een roze of een gele wilt! Dan is hij helemaal blij en enthousiast, maar meestal is hij na 5 minuten de afspraak even vergeten. Dan herhaal ik hem, jij zou spelen tot de klok benden is he... Dan gaat ie weer spelen, en soms is het zelfs zo, dat ie pas veel later ineens komt: hee ik mocht een snoepje, maar nu is de klok weer bijna boven... moet ik nu weer wachten?? haha dan mag hij natuurlijk zijn snoepje, omdat hij heel lief is geweest!
Ook als hij superlief zit te tekenen ofzo, ga ik even met iets lekkers (gewoon glaasje sap, snoepje of plak ontbijtkoek ofzo) langs. Even zeggen dat hij zoooo ontzettend lief is, en dat ik dan extra trots op hem ben!
Daar zie ik hem dan van groeien, zo schattig, dan is hij helemaal trots op zichzelf omdat hij mij extra trots heeft gemaakt!
succes!