Ik wordt er stapel gek van.

Ryan is net 3, en bij hem werkt het erg goed om afspraken te maken, zodat hij weet waar hij aan toe is. Als hij bijv. een "snoepje" (davitamon kauwvitamines vind hij snoep, hij mag 2 snoepjes per dag, haha!) wil, en hij zeurt erom ga ik een soort plan maken. "Oke, als jij nu lief speelt (op je kamer, of hier beneden) tot de grote wijzer van de klok beneden is (kwartier, 20 minuten) dan mag jij een snoepje, en dan mag je kiezen of je een roze of een gele wilt! Dan is hij helemaal blij en enthousiast, maar meestal is hij na 5 minuten de afspraak even vergeten. Dan herhaal ik hem, jij zou spelen tot de klok benden is he... Dan gaat ie weer spelen, en soms is het zelfs zo, dat ie pas veel later ineens komt: hee ik mocht een snoepje, maar nu is de klok weer bijna boven... moet ik nu weer wachten?? haha dan mag hij natuurlijk zijn snoepje, omdat hij heel lief is geweest!
Ook als hij superlief zit te tekenen ofzo, ga ik even met iets lekkers (gewoon glaasje sap, snoepje of plak ontbijtkoek ofzo) langs. Even zeggen dat hij zoooo ontzettend lief is, en dat ik dan extra trots op hem ben!
Daar zie ik hem dan van groeien, zo schattig, dan is hij helemaal trots op zichzelf omdat hij mij extra trots heeft gemaakt!
succes!
 

Hoi Hoi

Ooooww zo herkenbaar, alleen is die van mij pas 1,5 en heeft sinds kort ook van die buien.. en natuurlijk nu net als ik zwanger ben van de 2de.. nu net erg rustig aan moet doen vanwege vele harde buiken en indaling.. ze maakt van alles een strijd.. wil niks.. zeurt alleen maar.. piepen om niks.. pff word er soms ook zo moe van, terwijl ik normaal zeeeëen van geduld heb... en bijna nergens een strijd om maak.. betrap ik mezelf er nu vaak op dat ik dat wel ga doen.. en met het eten ook.. dan ben ik gewoon bezorgd als ze voor de 2de dag weer haast niks wil eten op een dag... en dan maak ik er dus een strijd van.. heeeeel fout ik weet het haha... ze daagt me ook verschrikkelijk uit..en ze weet donders goed hoor, wat de regeltjes al zijn en wat ze wel en niet mag.. dus moet nu vaker op mn tanden bijten en doorzetten... is soms alleen zo vermoeiend als je zelf niks meer kan,

Gelukkig ligt ze nu ff in bed, na nachtbraken en vanmorge weer vroeg eruit.. dus kan ik ff bijkomen. haha

Gewoon tot 10 tellen en omdraaien haha...relaxx uhum

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje 29 wk 2 dg
 
Even een reactie op sjana1 die haar kind onder de koude douche zet!
Ik vind dat echt niet normaal dat je je kind dat aan doet,waarschijnlijk of ik weet het wel zeker komen die driftbuien niet zomaar de lucht uitvallen daar is altijd een reden voor!
En je kind dan onder de koude douche zetten maak je de strijd met je kind alleen maar erger,ze gaan op een gegeven moment steeds meer en meer hun grenzen verleggen.
Dus een koude douche maakt dan ook geen indruk meer op ze alleen maar meer dwars gedrag!!!!Zo he he dat lucht op! De groetjes
 
quote: petehboon reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 13:57:56'));

Even een reactie op sjana1 die haar kind onder de koude douche zet!
Ik vind dat echt niet normaal dat je je kind dat aan doet,waarschijnlijk of ik weet het wel zeker komen die driftbuien niet zomaar de lucht uitvallen daar is altijd een reden voor!
En je kind dan onder de koude douche zetten maak je de strijd met je kind alleen maar erger,ze gaan op een gegeven moment steeds meer en meer hun grenzen verleggen.
Dus een koude douche maakt dan ook geen indruk meer op ze alleen maar meer dwars gedrag!!!!Zo he he dat lucht op! De groetjes

hoi
ik ben het helemaal met haar eens koude douche doet wonderen 2 keer hier voorgekomen , en zoon lief hoeft maar dom gedrag te vertonen om zijn zin door te willen drijven dan is het heel makkeleijk slepen na de douche en er onder en blijft die grote mond nog er onder blijven daar heeft hij veel van geleerd,
en ik zeg maar zo jij hebt op haar kritiek ,misschien doe jijwel iets wat je niemand zegt bij je kind wat ook niet door de beugel kan ,dus ik bedoel maar .
 
Een koude douche is een heel slecht idee. Ik ben als kind vaak onder een koude douche gezet. Als je boos bent, is het een harde manier omdat even weg te spoelen. Je kind is wel weer stil maar heeft dan nog steeds zijn woede! Ik heb moeite om mijn woede een plaatsje te geven en ik denk dat dat mede te danken is aan die koude douches. Hoe zou je het zelf vinden om onder een koude douche gezet te worden? Kinderen tonen gewoon veel emotie. Met alles, of het nu blijheid/ verdriet/ boosheid is. Ze moeten leren hoe ze hier mee om moeten gaan. Hou vol met je strafplek! Het is fijn dat je kind daar zijn woede kwijt kan. Een vriendin van mij heeft een zoon met adhd en die heeft een grote kussen waar hij zijn woede op af mag reageren. Misschien is dat wel wat.

Groetjes Regiena
 
hoi hoi,

ik zit ook met het zelfde probleem maar ik heb een 2-ling ( meisje-jongen) alleen bij mij is alleen het mijn zoon die op dit moment erg onhandelbaar is
dus ik zou het fijn vinden als jullie ook mij wat tips kunnen geven
 groetjes natas73
 
hahaha eg super herkenbaar mijn zoontje 2.5 is net zo.
de hele dag zeuren en miepen niet luisteren enz enz.
het is moeilijk af en toe maar het zijn fasen die hopelijk snel weer over gaan.
nu met het nieuwe jaar in zicht en de goede voornemens hoop ik dat het een stuk beter zal gaan bij ons hahaha.
groetjes
 
Terug
Bovenaan