ik zie zo op tegen de bevalling

dit omdat mijn laatste bevalling nou niet bepaald leuk verliep...
ik had een kenau van een verloskundige...
die me totaal niet steunde of begeleide...die liet me echt mn gang gaan...
met 8 cm hield t op...de weeen niet maar de ontsluiting wel...moest snachts dus in allereil naar t zh toe waar binnen een kwartier mn dochter op mijn buik lag

op zich was t best nog snel...maar god wat zie ik er tegenop....

wie herkend dit......

Heb je al gedacht aan een doula? Zo te horen kan je zo iemand goed gebruiken. Die blijft bij je tijdens de weeen en de bevalling, en die kan ervoor zorgen dat jouw wensen (geboorteplan) worden nageleefd.

Ik heb gelukkig vooral goede herinneringen van mijn bevalling. Ik kon de weeen goed zelf opvangen (6 uur weeen, 1 uur persen). Ik heb ruim 2 uur onder de douche gezeten wat erg hielp. Ik weet nog dat ik erg in mezelf was gekeerd en me niks aantrok van de buitenwereld. Toen ik persweeen kreeg ging ik er gewoon voor, wat zorgde voor paniek bij de leerling-verloskundige die toen even om het hoekje kwam kijken ;)
Tijdens het persen was de pijn ook weg! Terwijl ik daar het ergste tegenop zag. En toen de kleine op mijn buik werd gelegd konden ze alles met me doen (hechten etc), het kon me niks meer schelen :)

ik word af en toe wakker van de raarste dromen dat ik het zelf niet red met de bevalling..

ik ben er ook heel bang voor dit is mijn eerste en ik heb besloten om de bevalling samen met mijn vriend te doen omdat hij de enige is die mij rustig krijgt!!!

ik ben zo bang dat ik het niet aankan..

ik heb een rot verleden achter de rug, op seksueel gebied.

en ben bang dat ik daar in terug val tijdens de bevalling!!

Hey meiden
jullie gevoel snap k wel,

Zelf moet ik wel eerlijk zeggen.. Ik heb echt zin in de bevalling!
Ik heb nu 2 pracht bevallingen achter de rug waarvan de eerste maar 6 uur duurde en de 2 de anderhalf uur, en dat ging zo lekker!

dus ik hoop dat jullie allemaal net z'n fijne bevalling mogen hebben als wat ik heb gehad!

Zorg dat je over pijnbestrijding kunt beschikken, beval anders poliklinisch zodat je voor een ruggeprik kan gaan als je dat wilt.
Als je thuis bevalt kun je ook gebruik maken van de geboortetens. Ik vond het een uitkomst en heb veel minder pijn ervaren dan bij mijn eerste bevalling. Kijk maar eens op geboortetens.nl als het je iets lijkt!

ik beval in t ziekenhuis op medische indicatie...dit ivm medicijngebruik....kellmar...ik dus ook!ik wijd me er niet verder over uit...maar heb ook t nodige mee gemaakt

ik heb 2 pracht bevallingen gehad...alles ging volgens t boekje...werd ook enorm goed begeleid door de vk...en was na de bevallingen zomaar weer "t heertje";-)
ok...de pijn...maar dat duurde maar ff en was je zomaar weer vergeten....

maar toen kwam mijn 3e bevalling.....andere stad...andere vk...
ik heb me zo in lopen spannen...dat ik na de bevalling van mijn nek tot mijn bovenbenen zo erg spierpijn had dat ik me niet kon bewegen
ben dus niet goed gecoached door de vk...die zat er maar wat bij...te kijken hoe ik stond te puffen en te verkrampen!

tot overmaat van ramp moest ik hals over de kop naar t zh...
oke...de pijn vergeet je....maar de manier hoe ik bevallen ben zit in mijn geheugen gegrift...en zo wil ik het dus NIET weer

godzijdank woon ik weer in mn oude woonplaats dus ik heb mn oude verloskundigen weer waar ik ook uitvoerig mijn angst mee bespreek...

maar hoe meer kids hoe makkelijker de bevalling?...nee...die vlieger gaat niet op!

bedankt voor de reacties meiden!

Terug
Bovenaan